GULDSKIVA!!!!!!

Förra veckan ringde de från skivbolaget och berättade att nya albumet ?Jag Måste Kyssa Dig? har sålt GULD!!! Wow! Det känns helt fantastiskt! Tusen tack alla ni som har köpt skivan. Varje skivprojekt blir som ens lilla skötebarn och naturligtvis är det alltid lika kul att känna att en cd blir väl emottagen. Att det dessutom sker i dagens läge är oerhört stort, då man på tv senast häromdagen pratade om den enormt stora krisen i skivbranschen. Tack söta, rara ni ännu en gång. Utan er hade detta inte blivit en guldskiva.


Förra fredagen blev det lite födelsedagsfirande. Dock ett soft sådant. Familj, släktingar och nära vänner droppade in lite spontant under dagens och kvällens lopp. Det var lugnt och mysigt. För ett år sedan, när jag fick mitt cancerbesked,  vågade jag inte ens hoppas på att få fylla 45. Därför känns det obeskrivligt stort att jag fortfarande får hänga med. Det känns som om jag har fått ett andra liv. Ibland griper paniken tag i mig för jag vet ju hur snabbt allt kan förändras igen. Nu när det har gått drygt ett år så börjar känslor och minnen tumla runt inom en och varje dag känns så gränslöst stor. Jag vet ju att alla inte får samma chans som jag för tillfället har fått. Tack livet!
Tusen tack också för alla fina presenter, blommor, teckningar, brev och mail som ni skickat till Somco-kontoret och alla hälsningar här på hemsidan och på myspace-sidan. Ni är så otroligt omtänksamma.

På lördagen var jag ledig och vi hade en soft hemma-dag och kväll hela familjen. Vi spelade
bl.a Tetris och trots att jag åker på däng av sönerna hela tiden så fortsätter jag envetet med
meningen; ?en gång till och NU ska jag ta er minsann!??..hoppet är ju det sista man har även
i ett sånt här läge. Hee!


I går var jag och gjorde en intervju för radioprogrammet ?Bubbel?.
Elin, som tidigare gjort karaktären ?Grynet? har gjort jätte mycket bra för att stärka unga tjejer och killar självförtroendemässigt. Det är en viktig uppgift i dag då det är så många som känner sig vilsna och osäkra på sig själva. ?Ta ingen skit? brukade hon alltid säga och mer tydligt än så kan det ju inte bli! Att vi tycker olika är en sak men när det handlar om att medvetet försöka trycka ner och såra någon är gränsen nådd. Vi är alla värda värdiga liv. Glöm aldrig det, raringar! ;-)
Intervjun sänds nu i helgen men dessvärre kommer jag inte ihåg om det är på lördag eller söndag som det sänds. Hur som haver, för er som missar det och vill höra det i efterhand så går det att lyssna på intervjun hela veckan på deras hemsida. http://sr.se/barn/p3bubbel/
Några har redan mailat ang. Tove-omslaget och reportaget som nu finns i butikerna och frågat om det är fotograferat hemma hos oss. Nej, det är det inte. Vi är ju oerhört noga med att skilja mellan privat- och arbetsliv och därför gör vi aldrig några hemma-hos-reportage. Detsamma gäller barnen. Under hela deras uppväxt har vi hållt dem utanför vårat jobb mediamässigt. Det har känts viktigt att de ska få ett så naturligt förhållningssätt som möjligt till vårat jobb och så har det blivit.
Grattis till Sonja Aldén och Bobby Ljunggren till första platsen på Svensktoppen. Är så glad för deras skull. Både låten och de är fantastiska.
Slutligen; tack ännu en gång för att ni har gjort "Jag Måste Kyssa Dig" till en guldskiva! Jag har världens absolut bästa fans! Pusssssss! ;-)

#1 - - Lina:

...och vi har världens absolut bästa idol! :D Puss och kram /Lina

#2 - - Camilla:

Grattis!! Det är du värd flera gånger om

#3 - - Nenne:

Inte så konstigt att den säljer guld; sån bra musik!!! Nanne... du är helt jäkla bäst. Älskar dig. <333

#4 - - Helena Lunde Wetterström:

Man har inte världens bästa fans utan anledning ;)
Förlåt att jag inte har hört av mig på ett tag...Förlåt för det jag kommer säga nu...Fick precis reda på att en jag kände väldigt väl dog i cancer...så jag har ingen aning om vad som kommer hända nu..Imorgon ska vi åka till Danmark för att fira min morbror som fyller år, fast det kanske blir mest sörjande nu :/....Kan bara hoppas till gud att det inte blir mer sånt här nu..

#5 - - Celicia:

Stackars dig helena :'( önska att jag kunde göra nåt :'(..Grattis igen för guldskivan ;)..denna veckan har avrit absolut piss :( jag äter inte,sover inte gör inget längre går till skolan men gör inget annat än gråter och deppar :'(..Varför är livet så svårt?,vet att man ska var glad över att man lever men jag är ledsen för att jag lever..jag säger bara massa dumt ju..säg EN positiv sak jag skrivit till dig?..snart är det 1år sen jag träffa min pappa ..fast det är värre med cancern :(.hatar verkligen cancer och önska att jag kunde uppfinna en medicin som tog bort den :'(..Jag skrev massa dumt nu för att jag mår ganska dåligt just nu ..och vet inte varför..kan beror på att ALLA mina kompisar flyttar,en har redan flyttat nu e det 2 kvar,får be och hoppas på att jag klarar av att leva detta året,kanske får lite mer hopp när jag träffar dig :) i Halmstad och Gbg :) och allt i närheten <3 du betyder faktsikt ALLT!! alla säger att det är töntigt att man älskar sin idol och blir ledsen över att du fick cancer men du är mer än min idol du är ALLT!! du är mitt kött mitt blod xD du är min förebild och har alltid varit det :) har ingen annan så :/ tack för att du finns Nanne ;) du är det bästa som finns i världen,en träff med dig och jag vandrar på moln xD en kram jag drömmer xD..Har du hört "till en ängel" med Sonja Aldèn :) om inte du MÅSTE höra den :) hon skrev dne till sin mormor när hon dog :)..ta hand om dig gumman och önska dig all lycka i livet och att du blir bättre som jag VET att du kommer bli <3 älskar dig ;-) //Din Celicia

#6 - - Celicia Hallin:

Allt kom inte med :(..tack för att du finns Nanne..du är bäst och får mig alltid glad oavsett vad <3..Du är den bästa förebilden som finns och kommer finnas <3 älskar dig mer än ord någonsin kan beskriva..ta hand om dig gumman <3 du är allt jag nånsin önskat ;) love you //Din Celicia

#7 - - Malle:

Låter som en mysig födelsedag :D Kommer inte på ngt mer att skriva ^^ Ps. Grattis igen för guldskivan :P Pössen // Malle ^^

#8 - - Lina:

Nanne, får jag bara fråga om alla datum på sommarturnén är upplaga, eller kommer det några fler? :-P Skulle gärna vilja se dig, men har ingen möjlighet att gå eftersom det inte finns något gig sthlm :-( puss

#9 - - maja:

heej
:) gratis till guld de är du värd !
:D oh du är min alra största idol jag bara ÄLSKAR dig !!! min högsta dröm är att sjunga med dig !!! jag har faktist träffat dig i furuvik förra somman när du sjöng ! och jag pratade med dig när du åkte iväg ! jag sjunger på en fritidsklubb och där har jag spelat in 5 låtar och 4 av dom är dina låtar de är jag måste kyssa dig ,pissenisse, jag sträcker mig mot himlen och håll om mig!
:)
:)
:)
:)

#10 - - Bryndís från Island:

Grattis på Guldskivan sötnos.
Vi absolut har den världens bästa Idol ;)

#11 - - Savannah:

Kanske därför jag aldrig hittar den när jag vill köpa den. Den har sålt slut! Haaha! Grattis, Nanne! Har en annan guldskiva; Alltid på väg. Tyvärr minns jag inte var jag lagt den. Jag har alltid drömt (i hela mitt liv) om att bli en känd artist. Även om jag blir det kommer jag aldrig att hålla måttet med dig. Grattis igen, universums bästa Nanne!

#12 - - Sandra:

Grattis, Nanne! Jag skulle verkligen uppskatta om du skrev tillbaka, jag skulle verkligen behöva prata.

vill också bli sångerska! Kram!

#13 - - ELVIRA LÖFSTRÖM:

HEJ NANNE vi lyssnade på dig i går i furuvik du va jätte bra jag fick din autograf i går sen åkte jag hem och lyssnade på skivan den va bra.Till dig från elvira.PUSS o KRAM.