Min Stora Dag

Som flera av er redan vet, så är jag ambassadör för stiftelsen "Min Stora Dag" som har till uppgift att uppfylla sjuka barns önskningar. Jag var och besökte barn, många av dem med väldigt svåra sjukdomar, på Huddinge Sjukhus. Tänk att det med så lite medel, som att man bara tar sig tid att åka dit och hälsa på, går att glädja så många. Jag är så imponerad av deras styrka när så många är mitt upp i svåra operationer, cellgiftsbehandlingar, väntan på benmärg- eller lever-transplantationer osv. Man vill bara krama om dem alla tills de blir friska. Livet är fruktansvärt orättvist ibland. Jag är också otroligt imponerad av all personal där för deras osvikliga engagemang. Att dag efter dag lyckas ta prover på små barn som oftast räds allt vad nålar och sprutor heter, är en tuff uppgift. De helt enkelt är fantastiska! Jag besökte även Musikverkstan på sjukhuset som är till för att barnen ska kunna vara där och sjunga och spela musik och därigenom kunna skingra tankarna en stund från den tuffa vardagen. Vi från Vår Stora Dag överlämnade en check för inköp av en dator som barnen kan ha där.
250186-206
När jag kom till Musikverkstan satt barnen redan och sjöng på "Håll Om Mig" så det ekade i hela korridoren. Wow! Vad häftigt det är med musik. Sen uppträdde jag för dem......
250186-201
....och sen skrev jag autografer.
250186-205250186-204250186-203250186-202
250186-217
Vissa barn var för sjuka för att kunna ta sig till Musikverkstan, så då gick jag efteråt runt på de olika avdelningarna och hälsade på dem som hade önskemål om att jag skulle komma dit. Tack alla underbara barn, föräldrar och sjukvårdspersonal för att jag fick förmånen att träffa er alla och tack även till alla på Min Stora Dag för att jag fått möjlighet att vara ambassadör för en sån ovärderlig stiftelse som denna.  www.minstoradag.org
#1 - - Cajsa:

åh, du är så snäll och gullig med alla barnen! Så faktastisk du är!
Tänker alltid på lilla Moa som du träffa för nåt år sen när du är iväg på sånt där. :) Så gulligt!

Puss gumman, ska på skolan nu!

Din lilla Cajsa..

#2 - - Caroline Ajax:

Hej! jag måste säga till dig att jag så imponerad över ditt fantastiska jobb som du gör! På alla sätt, var och såg på din show i fredags på hamburger börsen, oj så bra och rolig helt otroligt vilken energi du har :) Du är verkligen en människa som imponerar mig, att du trots dina motgångar kan fortsätta på det sätt du gör all heder till dig! Fortsätt på detta underbara sätt du har verkligen ett hjärta av guld! De är få förunnat! Måste även säga att jag tycker att låtarna "Ännu en dag" och "Viktiga små ord" är helt underbara och tänkvärda som jag skrev tidigare all heder åt dig! :) Varma kramar! /Caroline