Så Ska Det Låta

Mycket tv den senaste tiden: Världens Barn-galan, Babben & co, Diggiloo och igår var det dags igen: då spelade vi in Så Ska Det Låta. Erik Segerstedt, Magnus Bäcklund och Molly Zandén medverkade i samma program. Vi hade kanonkul ihop och de sjunger allihopa sagolikt bra!!! Vi började redan med genomgång och repetition klockan 10 på förmiddagen och sedan hade vi lite ledigt på eftermiddagen innan det var dags för alla förberedelser med smink, hår, kläder, myggning (dvs en mikrofon som sätts fast på en i kläderna eller från örat och ut längs kinden, så att man ska slippa ha en handmikrofon), och allmän uppladdning. Klockan 18 var det dags för pressfotografering och därefter började inspelningen. Vi var inte klara förrän närmare kl. 23 så det blev en lång dag i går men det var en så härlig och lättsam stämning så tiden bara rusade iväg.
250186-194
Här är jag tillsammans med Peter Settman, en av våra överlägset bästa programledare i Sverige. Han är rolig, lättsam och otroligt mån om att alla medverkande ska känna sig välkomna och uppskattade och peppar om han märker att nån blir lite nervös. Stort hjärta alltså och snabbtänkt hjärna som hela tiden kommer på rappa skämt. En bättre programledar-kombination får man leta efter. :-)
250186-193
Här är båda tävlingslagen på väg in i studion och laddade som sjutton efter en lång dags väntan på att äntligen få komma igång. Det roliga är att det var så underbar stämning så det känns aldrig som nån tävling utan mer bara att det är så kul att få sjunga låtar som man aldrig annars gör.
250186-191
Här är min lagkamrat Erik och jag......Ojjj, var det en kamera där! 
image195
.....då ser vi till att posera minsann.
250186-190
Här är jag med goa och söta Ann-Christine Blixt. Vi jobbade redan tillsammans 1996 då hon var ansvarig för Melodifestivalen och därmed också var med oss i Oslo när vi var där och tävlade. Vilka härliga minnen.
250186-189
Fantastiska Johnny Alrup som är artistansvarig för flera Svt-program. Vi sammanstrålade redan under Sound Of Music tiden. Då jobbade han som journalist på en pop-tidning. Därefter har vi setts genom åren i olika jobbsammanhang. Johnny har alltid stöttat mig i både med- och mot-vind. Det är jag gränslöst tacksam för. Tack för att du finns Johnny!
250186-192
En annan guldklimp är studioteknikern Pernilla. Med massor av humor och omtanke håller hon ordning på oss och på vad som händer runtom i studion. När ni ser stora Svt-produktioner så kan ni ge er sjutton på att hon står där i bakgrunden och har koll på vilka som ska in och ut ur studion under sändning och talar om för alla varför man gjort nåt avbrott och när man ska börja köra igen osv. Hon har koll på allt! Stentryggt med henne i studion med andra ord.
250186-188
Magnus Bäcklund - få är så mångfasetterade sångare som han är. Han kan verkligen sjunga allt, men framförallt sjunger han rock som ingen annan. Är så otroligt imponerad av denna kille. Proffs helt enkelt.
Nu ska jag lägga mig på soffan och zappa kanaler en stund innan det är dags att åka iväg in till stan. I kväll är det dags för Börsen-showen igen. Det är tydligen fullsatt så mina vänner som jag just satte upp på gästlistan till i kväll lär få ståplatser, för det fanns tydligen inga platser kvar alls. Fullt på en onsdag - kan det bli mer toppen än så. Då gör det inget att stämbanden är lite slitna efter helgens 4 olika spelningar plus oavbrutet sjungande hela dagen i går. Tack för alla era meddelanden i gästboken och på My Space-sidan. Kan omöjligt besvara er personligen men jag ska försöka sätta mig nån dag och försöka besvara frågorna, som ni har skrivit där, i bloggen nån gång nästa vecka. Hörs i morgon. Pussss!

Visa fler inlägg