Fröken Ur och spam

Min man har gått här hemma hela dagen och skrattat högt och mumlat "du - ledig, jo tjena hej"....... För ända sedan jag kom hem från Borneo för 3 dagar sedan, så har bägge mina mobiler plus hemtelefonen ringt så gott som oavbrutet samtidigt som det fullständigt rasat in mail - och 90% av allt detta har varit jobbrelaterat. Så här har jag suttit hela dagarna med datorn i knät samtidigt som jag pratat i än den ena och än den andra telefonen. Flera tv-förfrågningar har dykt upp men så gott som alla har krockat med andra jobb som jag är inbokad på i höst, radiomedverkan-förfrågningar, intervjuer per telefon när tidningar ringt dessa dagar om olika saker, förfrågningar om olika evenemang, låtlistor och annat som plötsligt behöver fixas inför kommande spelningar, massor av mail från kontoret etc, etc. Så visst, det blir inget riktigt "schäslongsläge" just nu men samtidigt så får man ju se det positivt; det är helt otroligt att jag får så oerhört många jobb-förfrågningar hela tiden. Det är fantastiskt!!!! Ända sedan "Avundsjuk" får jag galet mycket nya förfrågningar om allt möjligt hela tiden medan jag själv alltid tror att det snart kommer att ta slut. Det är ju så oerhört stort att få jobba med det yrke som jag älskar så fullständigt och som är så få förunnat att få hålla på med på heltid år efter år. "Det kommer en dag när telefonerna kommer att vara knäpptysta och jag kommer att behöva ringa fröken Ur för att få känna mig upptagen och mailboxen kommer att vara så tom att jag kommer att glädjas över vartenda spam som trillar in, så det är bara att passa på att glädjas för stunden" ropade jag därför till Peter när han försvann mumlandes ut i hallen med orden "time-out, eller hur!?!" Hihi! 
Har alltså inte hunnit knåpa ihop allt jag lovat att göra i bloggen, så jag får göra det under helgen. Men inte i morgon för då fyller Felix år så i morgon ska vi ha kalas (hmmmm, tror inte att grabbarna här hemma vill att jag kallar deras födelsedagsfirande längre för "kalas" men som mamma så förblir de nog alltid i "kalas"-åldern i mina ögon ;-)
Har laddat med MASSOR av bilder från Borneo och andra foton från den senaste tiden, så i början på nästa vecka lär bloggen vara fullmatad med bilder och text. Ska då även berätta om vart min nästa lilla resa blir och varför jag åker iväg så snabbt inpå igen. Tills dess; pusssssssssss! :-)
#1 - - Cajsa:

Du tog möjligtvis ingen bild på nån söt liten apa? (A) LOVE MONKIES! kanske inte de i "Wicked" dock eftersom att Elphaba ger dem vingar så de är bara läskiga.. XD
hahaha, du är för söt du! ^^ Jag kan bara täääänka mig hur du sitter där i telefonen och blir tillfrågad ett jobb och bara pressar ut ordet "nej" helt förtvivlat och peter svansar runt och är halft skadeglad.. ^^
Vad det gäller felix... HÄLSA STOOOORT GRATTIS! :)

Vet du vad!? :D I trean börjar vi med Projekt Arbete (PA) och jag har valt att göra det själv (om ingen kompis vill hjälpa mig för att de inte orkar göra något själv) och då ska jag i alla fall sätta upp en Musikal tänkte jag. Det blir "wicked". Men det är inte allt! Ska göra samma sak fast med en Isshow... så jag har två i ett vill säga... men jag får se, kanske hinner ändra mig innan dess också.. :) Plus, om jag ska ha en musikal måste jag ha som en adition för att hitta rätta rollerna. Det är ju mycke sång och skådespeleri och jag vill att det ska bli så bra som möjligt. Jag SKA ha MVG på PA-arbetet.. :) (Det är lättare på isen, då är det bara att välja ut vem som skulle passa bäst till vilken rolll. fan va bra med Ellen som G(a)linda!!
haha!)
Nej, nu måste jag gå och lägga mig...
puss och kram gumman!
Din lilla Cajsa