Glad-gubbe-tårta

I går hade vi födelsedagsfirande för Felix här hemma som fyllde 16 år. Hipp, hipp, hurra! Det mysiga med att fira födelsedagar är att all familj och nära släkt får tillfälle att ses samtidigt.
Eftersom jag är mjölkallergiker så blev det till att baka en egen tårta med soyagrädde. Tårtbotten som jag gjorde själv blev superknaprig men det berodde inte på nåt annat än att jag helt enkelt glömde formen i ugnen eftersom jag samtidigt stod och stekte korvar och hamburgare på löpande band inför när alla gäster skulle komma. Tänk att jag alltid lyckas bränna vid saker. Jag tänker helt enkelt; "ah, medan det där blir klart så kan jag ju faktiskt göra någonting annat samtidigt.......ATT JAG ALDRIG LÄR MIG! :-)
Charlie och Felix gjorde också en egen tårta.
image370
FELIX OCH CHARLIE GJORDE EN GLAD-GUBBE-TÅRTA!  DEN BLEV JÄTTE-FIN, ELLER HUR!

NU har jag kommit in ordentligt i slappar-fasen. Jag har fått iväg alla mail och haft de möten som just nu behövs inför kommande jobb i sommar och höst. Det blir ju ett nytt band på Rondo i höst,  Ella Rouge, så vi har också haft möte och gått igenom detaljer inför showen. Det blir lite familjeträff på scenen i höst och första gången vi alla spelar tillsammans; Peter och hans bror Ludvig och jag. Nu är det bara barnen som också lirar som fattas så kan vi starta banden "Grönvalls 5". Hihi!

Har bokat in mig på val- och delfin-resor och vandringar på Azorerna som jag ska åka på när jag kommer dit. Tänk att jag ska lulla runt där helt själv en vecka. Fantastiskt!

Knåpar fortfarande fortfarande på Borneo-resan och alla andra saker jag lovat att skriva om men i dag är Robin ledig från jobbet, Charlie och hans flickvän Sarah är här hemma och Felix och hans kompis Gustav är också här, så hela familjen är samlad och då vill jag inte sitta här och knacka dator (vilket jag just nu gör men det andra tar väldigt lång tid att knåpa ihop med bilder och texter etc) utan umgås med dem och i morgon ska jag vara "fotbolls-mamma" och vara med på Felix och hans lags fotbolls-cup och skjutsa killarna i laget. Så i morgon blir det inte heller nån Borneo-blogg. Hörs på måndag. Pusssss och glöm aldrig att ni alla är unika!!!!
#1 - - Cajsa:

Hoppas verkligen att det bara är "fotbolls-mamma" och iten fotbolls-mamma... har varit på nåra av brorsans matcher och guuuuud va de är jobbiga.. XD haha! :P Söt tåra.. :D supergullig! :)
måste dra.
kramen!

#2 - - Celicia:

Hahahaha nej va gullig tårta :-) hahaha!.
Alltså det är ett annat band? och samma dansare/körare (Malin,Pia,Markus & Nicklas)?!. Jag fattar ingenting. Hahha.
Du Nanne.. Vi räknar inte med att du äns kommer blogga den bloggen. Jag och Lina har slagit vad om att du inte kommer blogga den förrens i juli, Hahahha ;-).

stora kramar
/Celicia

#3 - - Patricia Klinteberg:

Namnam, vilken god tårta! :) Får man smaka?