Hej raringar!

 Wow! Tusen tack för erat tålamod att jag har varit super kass på att blogga senaste tiden. Många av er har ofta hört av sig och undrat varför jag inte bloggat och sagt att ni saknat det, men har också uttryckt en förståelse för att jag just nu är inne i en fas då jag sökt prioritera så mycket annat i mitt liv, som jag inte hunnit med de senaste åren. Det här är verkligen ett nytt kapitel i mitt liv. Kommer dock att börja blogga mer kontinuerligt nu igen. 
*
I går var jag på Gröna Lund och medverkade i Sommarkrysset. Det kändes otroligt kul. När vi klev av scenen stod både jag och mina medverkande danskillar, Nicklas och Marcus och strålade av fullständig lycka och sa i en mun; "Shit, vilken obeskrivlig kick att få uppträda. Vad vi är lyckligt lottade som får hålla på med världens bästa jobb!!!". Har jobbat med Nicklas och Marcus ända sedan "jag måste kyssa dig" och det är alltid en kick att få jobba med dem för de har en sån enorm sång- och dans-glädje och en stor portion ödmjukhet inför det här jobbet, vilket jag tycker är super viktigt. En annan klippa är Peter Wennberg, som lyckas trolla till denna 46-åriga kvinna till att få känna sig lite fin når han har fixat med håret och pusslat med alla tonvis av kläder jag släpar med mig och aldrig vet vad jag ska ha på mig........hee! Peter Wennberg har jag jobbat ihop med i 19 (!) år, då han inte bara blivit min kontinuerliga stylist och frisör utan en av mina allra bästa vänner. När det är stressigt (vilket det ofta är....) så känner han direkt av vibbar och tar inte bara hand om mig fysiskt utan brukar se till att när jag är hos honom så stänger han logedörren och säger "nu får inga komma in här på en stund för nu ska du bara koppla av och stänga ute allt annat ett litet tag medan jag fixar med ditt hår och du tar en kopp te, får i dig nåt att äta och gör absolut ingenting alls för övrigt förutom att återfå lite energi för dig själv." Han vet att jag har svårt att varva ner många gånger när det är intensiva perioder med mobiler som ringer oavbrutet och arbetsscheman som är pågående från tidiga morgonen till sena kvällen/natten och framförallt så vet han att jag har svårt att säga nej - jag älskar ju mitt jobb. Jag vill så gärna räcka till för alla och det vet han, så när det ibland blir alltför intensivt så sätter han stopp och säger "nu ska du bara låta mig ta hand om dig en stund" och då känner jag hur värdefullt det är med en arbetskamrat och vän som ger så otroligt mycket omtanke och gränssättning mitt upp i allt härligt kaos. Jag har så många fantastiska människor i mitt liv och det går inte en dag utan att jag känner en obeskrivlig tacksamhet att jag får ha dem i mitt liv. 
*
Samma tacksamhet känner jag till alla er söta fans som ger mig så mycket styrka och kraft. I går, efter tv-inspelningen, så stod jag och skrev autografer i över en timme och träffade då flera av er. Lina, ett av alla er rara fans, hade med sig en bok hon gjort till mig. Den var fylld av bilder och personliga texter från massor av er fans. Jag blev uppriktigt rörd till tårar, för ni skriver så fantastiskt rara och stöttande saker. Vilket otroligt jobb! Hela boken är fylld med foton som tagits tillsammans med er när vi har setts på olika platser runtom i Sverige. Det känns fantastiskt att ni säger er få styrka genom mina låtar, texter, bloggar och när vi ses efter spelningar etc. Jag blir så otroligt glad att flera av er som har det tufft i skolan eller hemma och kämpar med vardagslivet, självkänsla osv, finner styrka genom det jag skriver och söker förmedla. Vissa av er har jag och klippan Kim på mitt kontor, haft personlig kontakt med vid ett flertal tillfällen, då jag känt att ni behövt stöd för att orka bryta den onda cirkeln och kämpa er fram till den värdighet och framtidstro ni alla är värda. Det är så otroligt viktigt att ni känner erat unika värde och alltid sträcker på er "här är jag!" istället för att kura ihop er och säga "äsch, jag är värdelös, jag är ful, jag skäms över mig själv...." osv som så många av er brukade skriva. Därför har det varit en otrolig kick att få läsa brev från er där ni t.ex skriver "för första gången i mitt liv känner jag mig stolt över mig själv" och "jag har ändrat så mycket i mitt liv och börjar känna mig stark och lycklig". Känns fantastiskt om jag kunnat hjälpa er att vända era liv till något mer positivt.
Ett fan, kom stolt efter en spelning i somras och visade att hon för första gången fått betyg i skolan, efter att vi setts och jag lovat att stötta henne genom olika överneskommelser mellan henne och mig, om hon bara kämpade på i skolan. Jag är så stolt över henne att hon gjorde slag i saken och är så glad att hon äntligen vågar tro på att även hon har en framtid, med något ljust som hägrar, bara man kämpar på och inte ger upp. Vi har (förmodligen) bara ett lv och det är så viktigt att ni inte kastar bort det på en massa negativa känslor som trycker ner er. Jag vet att det ibland är lättare sagt än gjort. Många av er är mobbade i skolan och att inte känna sig uppskattad och dagligen få höra elakheter, är något som knäcker vem som helst. Det är då man måste kämpa för att komma ihåg att det är bara elaka, okunniga människor som trycker ner andra. ALLA är unika och har sitt värde här i livet, så länge man försöker så gott man kan. ALLA har någonting vackert. både fysiskt och själsligt och det gäller att ta vara på. Så sträck på er och ge er sjutton på att INGEN ska få trycka ner er - lång, kort, smal, tjock, estetiskt vacker eller ett personlig utseende (för det finns inga fula människor vill jag hävda, bara att vissa har en eftersträvad, "kommersiell" skönhet efter t.ex "fotomodellnormer" medan andra har ett mer personligt utseende som man kan vara precis lika stolt över) - vårat mångfald i världen är mänsklighetens största tillgång, bara vi lär oss att se det och ta till vara på det. Jag säger som Grynet; "ta ingen skit!". Om ni är mobbade eller har andra saker i erat liv som tynger er; våga prata om det och skäms aldrig för det. Det finns så mycket skuld och skam runt situationer där vi är utsatta men ensamna är vi inte alls alltid starka; det är med uppbackning från någon eller några andra, som vi kan hitta som mest kraft. Så prata, prata, prata - det lättar och om några är elaka mot er och säger att ni är värdelösa på nåt sätt, TRO ALDRIG PÅ ATT DE HAR RÄTT!!!  Att prata med andra om sina utsatta situationer är så viktigt, inte bara för att lätta det själsliga trycket utan för att också kanske få möjlighet att förändra sin situation på något sätt. Kommer att ta upp det här mycket mer framöver under hösten, få jag på allvar hoppas på att komma igång med min stödförening, som jag nämnt tidigare och som jag brinner av längtan att få börja ägna mig åt. Tusen tack ännu en gång, Lina och alla ni fantastiska fans som har gjort denna sagolikt fina och rörande bok till mig. 
*
Var inne på kontoret förra veckan för första gången sedan i våras. Ett jätte tack även här för alla otroligt fina födelsedagspresenter av alla dess slag och hälsningar genom brev, mail och kort som ni skickat men som jag inte hunnit ta del av förrän nu.
*
Under hela Diggiloo-turnén har ni också överöst mig med fantastiska presenter, när jag varit ute och skrivit autografer efteråt; "troll, häxor, smycken, smink, teckningar, kläder, skivor, brev........" har kommit hem med så otroligt mycket fina saker från er. Tusen, tusen tack även här. 
*
Diggiloo-turnén har varit obeskrivligt rolig. Vilket gäng!!!! Har haft makalöst roligt. Har hittat många nya vänner, men framförallt har Lotta Engberg blivit en nyfunnen bästa, bästa vän. Vi har funnit varandra totalt och har precis samma sjuka humor och har alltid massor att prata om. Saknar henne redan jätte mycket. Lasse Holm och resten av gänget saknar jag också, trots att det inte gått så lång tid sedan turnén slutade. Lasse har jag kontinuerligt utsatt för en massa sjuka gags men i slutet av turnén fick han till en hämnd. Hehe! Jag berättar mer om det under veckan här i bloggen. 
*
Har så mycket jag vill berätta om framöver; krogshowen på Rondo i Göteborg i höst (kolla in www.nk.se och gå in på "Göteborg-sidan". Där kan man se bilder på deras skyltfönster som alla är Nanne-skyltade med scenkläder, skor och annat från Vild-showen. :- ) Jätte fint gjort!). Nya skivan som ska släppas i vår. Min ledighet i våras. Alla gags under Diggiloo-turnén. Får en hel del frågor om min kommande biografi-bok som jag ska ta upp nån av de kommande dagarna också. Har alltså massor att skriva om den närmsta tiden. ;-)
Har kontakt med många som hört av sig som drabbats av bröstcancer. Jag ska försöka orka skriva lite mer om det också under veckan. 
*
Puss och kram och tack alla för att ni finns!!!!! :-)



#1 - - Celicia:

SHIT!

Jag gick in här för att ta fram en låttext.

Då kollade jag bloggen såklart.

JAG SKREK

LINA SKREK!



Nu bölar antagligen och och Lina.

DU ger oss så mycket att vi var tvunga att ge tillbaka med det lilla vi har.

Skulle inte klarat av en dag i skolan om det inte vore för dig. Du ger min styrka bara genom att du finns, att ha den säkerheten att du FINNS där någonstans i världen ger mig kraft.

DU betyder ALLT!



Ska fortsätta kämpa för skolan.

Gör det för din skull, går lite lättare att tänka så!

"Jag gör det för Nannes skull" brukar jag tänka och du kan jag göra vad som helst!



ÄLSKAR DIG!!!!!!!!!!!!!

ENORMT!

Tack för att du tror på mig! :-)



/Celicia

#2 - - Lina:

Nawwwww! Du är för fin alltså :) Varsågod för boken, det var det minsta jag kunde göra :) Precis som Celicia skrev så kan jag ALLTID tänka "Jag gör det för Nannes skull" och då kan jag göra precis vad som helst. Första gången jag åkte Fritt fall tillexempel så sa jag "Jag gör det för Nannes skull" och då åkte jag den. Nu är det en av favoriterna på Grönan :) Måste sluta skriva nu, ska ju upp till skolan imorrn. Ha det toppen! PUSSSSSSSS! Älskar dig och det vet du :) /Din Lina

#3 - - Malin:

Haha jag läste det Lina och Celicia skrev... jag gjorde samma sak när jag åkte fritt fall på Grönan: "Jag gör det för Nannes skull!" För jag kom å tänka på att du alltid säger att man ska pröva olika saker. x] Fritt fall var väl inget måste och jag gör aldrig om det igen. :P Usch och fy och blä! Trodde allvarligt att jag skulle tappa huvet eller nåt. x] Nej nej aldrig mer!!!!



Kram på dig UNDERBARA MÄNNISKA!!!!!!

#4 - - Helena:

Det var det finaste! Herregud, jag får verkligen dåligt samvete att jag inte ens sa grattis på din födelsedag :(:(:(!! men jag gav ett bidrag till boken i alla fall :)!! Jag älskar dig verkligen, även om jag inte har mod nog att säga det till dig öga mot öga så kan jag lova att du alltid kommer ha en speciell plats i mitt hjärta. Jag fattar inte hur du orkar!Det krävs en Nanne för att göra det du gör!Tusen tack för allt du gör! Hoppas verkligen att du förstår hur mycket det betyder. Kram från mig :) / Helena

#5 - - Cajsa:

Haha, du skriver så långt söt att jag inte hinner läsa allt! XD

Läste du min hälsning i boken också!? :D Det va lite synd att man bara fick 80 ord var men samtidigt kan jag förstå det för det blir så mycket annars.

Jag känner bara att jag kommer få behöva berätta för dig hela mitt liiiiv hur mycke du betyder för mig för att det ska göra sig hört med rätt passion. älskar dig massor gumman! :)



xx Cajsa

#6 - - Simone:

Hej Nanne!



Vill bara säger du är så otrolig!! När jag har lyssnad på dina låter för den första gången i 2007 (eller december 2006) har jag gråtit jättemycket och dina låter har ochså förändrad mitt liv , så jag tycker ochså att ge litet tillbaka är det minst man kan göra!!



Du betyder och tack att du finns!!

Tack för allt!!!!!!!!



#7 - - leif:

hej

nanne

jag vill endast tala om att du är ett av världen underbara ljus som finns.. ha ett bra liv

mvh leif