Partyvärdinnan i pyjamas

Ja, jag vet att det blir lite hej-å-hå med bloggen just nu, men tyvärr lär det nog bli så det här första halvåret. Har ju, ända sedan jag började jobba (vilket jag gjorde väldigt tidigt), efter min bröstcancerbehandling, arbetat konstant och nu först är jag inne i min välbehövliga "göra-så-lite-som-möjligt"-period. Kommer, som många av er redan vet, att lägga ner bloggen under min 3,5 månader långa ledighet, men jag är redan nu inne i en "jobba-väldigt-lite"-fas. Allt har sin tid och nu är det rätt tid för mig att få landa med alla tankar och upplevelser och få vara med familjen med så lite övriga förpliktelser som möjligt. Tackar nej till väldigt mycket just nu jobbmässigt. Känns som om jag har figurerat väldigt mycket i media-sammanhang de senaste åren och tror att det är bra att allmänheten får vila lite innan man pressar in sin nuna i tid och otid i alla möjliga sammanhang igen. Uppskattar dock att jag hela tiden får så otroligt mycket förfrågningar om jobb av alla dess slag. Fortsätter dock att göra en hel del spelningar fram till mitten på mars då min ledighet börjar. 
                                                                      *
I helgen var vi i Båstad och gigade med hela Vild-gänget igen, utom min man som tyvärr var kvar hemma i Stockholm och jobbade i studion. Men det var kul att träffa resten av gänget igen.
Arrangörerna på plats var också helt sagolika att jobba med och publiken var det ett härligt drag på. Jag hade fått en mysig svit, där vi efter spelningen kunde sitta allihopa och umgås och prata, vilket vi gjorde lääääääänge......Det var sista giget med hela det här gänget tillsammans. Sen kommer vi att giga ihop men då i andra konstellationer och till hösten, när vi fortsätter med Vild-showen så kommer bandet inte att kunna följa med oss. Så det kändes som om vi hade massor att prata om. Min goa vän Perra  var en av de sista som gick och vid det laget hade värdinnan fru Grönvall redan natt-flätat sitt hår och fått på sig sin rosa pyjamas och sina raggsockor......tror det är första gången efter drygt 7 års samarbete som bandet fått se mig i ett par härligt oglamourösa, lite för stora raggsockor istället för högklackat...
250186-264
NATTINATTI PERRA OCH RESTEN AV GÄNGET, SA VÄRDINNAN FRAMÅT 5.30 PÅ MORGONEN I SIN ROSA PYJAMAS OCH SINA STORA, RANDIGA RAGGSOCKOR (DET SISTNÄMNDA SOM DE DOCK INTE FICK TA KORT PÅ.....NÅN JÄKLA MÅTTA FÅR DET VARA PÅ MYS-PYS-FAKTORN OFFENTLIGT! HEE!
Sanna Nielsen och Shirley Clamp gigade också i Båstad. På flygplatsen dagen efter så passade vi på att ta ett foto tillsammans.
250186-265
SHIRLEY, JAG OCH SANNA PÅ HALMSTADS FLYGPLATS PÅ VÄG TILLBAKS TILL STOCKHOLM.
250186-266
HÄR SITTER VI OCH VÄNTAR PÅ ATT FÅ GÅ OMBORD PÅ PLANET OCH SER PIGGA UT......
250186-267 
......MEN HÄR ÄR NOG EN MER REALISTISK BILD AV NATTSUDDARGÄNGET.......INGET RÖJIGT ROCK´N´ROLL-PARTY MEN SENT BLEV DET JU, ELLER RÄTTARE SAGT TIDIGT....PÅ MORGONEN. TIDEN GÅR FORT NÄR MAN HAR KUL OCH DET HAR MAN VERKLIGEN MED DET HÄR GÄNGET. SAMTALSÄMNENA SINAR ALDRIG OCH SKRATTAR GÖR MAN KONSTANT MED DEM. VÄRLDENS HÄRLIGASTE GÄNG!
Återkommer om nån dag eller två här i bloggen och då ska jag bl.a. följa upp med vad som hände med Håll Om Mig-låten som var stulen helt och hållet i Ukrainas Junior Song Contest men där Ukrainas tv hävdade att det inte alls var något plagiat, trots att precis varenda ton och arrangemang var identiskt med Håll Om Mig. Många av er har skrivit och frågat hur det har gått, då ni precis som jag hört att varenda ton är totalt kopierat. 
Tusen tack också alla ni som skriver till mig dagligen på My Space och mail och brev till somco-kontoret. Jag har sagt det tidigare och upprepar det igen, jag hinner omöjligt svara på era brev och meddelanden men jag läser dem alla och uppskattar så otroligt mycket erat engagemang och ihärdighet. Ni är helt fantastiska!!!!!!
#1 - - Lina:

Man behöver ju inte blogga jämt, vi kräver inte att du ska göra en Magnus Uggla och blogga 6 gånger om dan :) Blogga när det funkar bäst för dig. Vi kan vänta :) Och du förtjänar Verkligen time outen så mycket som du har jobbat det senaste året (Och de senaste Åren). Det är ju inte bra om man stressar ihjäl sig. Vi väntar på dig under din paus och finns här när du är tillbaka igen, tjoho :D Söta bilder förresten! Du är så fiiin! Puss på dig gumman. /Din Lina

#2 - - Nathalie:

haha, det låter som ni har mycket kul! haha, ta det lungt lite nu, det förkänar du! hoppas du har det bra! och pyjamasen värkar snygg! hihi, ser det framför mig! är det nån som har kopierat din låt? inte bra. jaja, hoppas det löser sig. älskar dej. / nathalie