Borneo

Jaha, då var man ledig i över 3 månader nu. Time-out! Känns helt otroligt. Vad ska jag göra? Allt och inget! Inledde min första dag med att i dag boka en 10 dagar lång resa till Malaysia tillsammans med min yngsta son Felix och hans bästa kompis Gustav. Vi ska åka till Borneo och trampa runt i regnskogarna bland apor, ödlor, insekter, ormar och blodiglar. Peter började mumla här hemma om alla giftspindlar som finns där och såg hur min blick började flacka, sägandes inombords; "hm, Mallis kanske inte hade varit så dumt ändå". Nä, det ska bli oerhört spännande att åka dit där det fortfarande är relativit oexploaterat och där djurlivet är så enormt utbrett. Felix ska ju utbilda sig till djurvårdare och börjar gymnasiet till hösten så han ser också väldigt mycket fram emot den här resan. Men visst, i ärlighetens namn så lär lilla fru Grönvall få lägga sin harighet åt sidan när vi ska åka på stora regnskogs-resor - jag tillhör ju den fega sorten som t.o.m alltid stampar hårt i marken i de svenska skogarna i hopp om att eventuella ormar ska dra när jag närmar mig. Men, som alltid, lyckas jag kasta mig över sådant som jag egentligen inte vågar. Nerbäddad på Scandic Hotell i en svit i Göteborg häromdagen och nu är nästa steg att övernatta i djupaste regnskogar bland malariamygg, insekter och djur av alla dess slag. I morgon ska vi åka och ta vaccinsprutor och dessutom få Malaria-tabletterna som vi måste äta där. Så morgondagen kommer jag att ägna åt en massa förberedelser inför fredagens avfärd till Malaysia. Har laddat med massor av bilder från den senaste tiden men jag lägger in dem och gör min slutblogg från flygplasten i Kuala Lumpur där vi mellanlandar efter den drygt 12 timmar långa flygresan från Stockholm. Sen väntar ytterligare nästan 3 timmars flygresa. Just nu behöver jag krypa till kojs. Ska upp kl. 7 i morgon bitti. Puss och nattinatti, sötnosar! ;-)
#1 - - Cajsa:

åh, ha det otroligt mysigt och trevligt gumman min! :D puss, älskar dig så mycket! :D hehe.. :)
kramen!
Din lilla Cajsa..

#2 - - Lina:

Hoppas att du får det underbart ;-) Själv ska jag till Thailand på söndag. Vågar inte, är asflygrädd! Buhuuu ;-( Aja. Puss & Kram /Lina

#3 - - Nathalie:

åhh så härligt det låter! :)
hoppas du får det bra!
Puss&Kram /nanna