Julgran på sned!

Nu är även en blogg igång på www.nannestiftelsen.se. Där kommer jag att blogga emellanåt angående saker som berör stiftelsen eller ämnen som har med det att göra. Så titta gärna in även där emellanåt, för jag kommer inte att skriva samma blogg där som här, utan kommer hela tiden att ha olika inlägg.

I går var jag och dekorerade en julgran på Liseberg här i Göteborg. Det är en tävling som heter "Liseberg Gran Prix" och går ut på att 10 olika personer/grupper ska klä en gran på sitt sätt. Granarna kommer att stå på Liseberg fram till den 19:e december då en vinnare koras efter att Lisebergsbesökarna har fått rösta på sin favoritgran. En av dem som röstat kommer att få granen hem till sig och övriga granar körs till olika ålderdomshem.

Vi får alla 2000:- vardera att spendera på julgransdekorationer och ett ev. överskott av detta belopp, efter alla inköp, går till Stadsmissionen. Jag har valt att avstå från dessa pengar helt och hållet och har bekostat alla julgranssaker själv, så att hela beloppet på 2000:- går oavkortat till Stadsmissionen. De behöver dessa pengar mycket mer än vad jag gör. 

Här kan ni läsa mer om det: 
http://www.liseberg.se/sv/hem/Scen--show/Taubescenen/Liseberg-Gran-Prix/

Jag valde att göra en "rock'n'roll-gran" med gamla vinylskivor och omslag och silvriga leksaksinstrument, hängandes i granen och Elvis-albumkonvolut som stjärna i toppen. Som julgransmatta blev det också Elvis bilder med glitter runtomkring. Han har alltid varit the King för mig, så självklart ska han hänga i toppen. När det blåser lite så skakar det i grantoppen och det förtydligar hans klassiska  Elvis-moves när konvolutet vajar lite fram och tillbaka. Det är bara Elivs-darret i läppen som saknas då...... 

Några oförglömliga vinyl-singelomslag hänger i granen; bilder som är svåra att beskriva utan måste ses; Martin Ljung, Hep Stars, Beatles, Ann-Louise Hansson..... Tyvärr framgår det inte här på bilden men nedan, men det går i alla fall att se lite hur den ser ut:

.....ja, ja, jag vet att fotona är på sniskan, men jag vet inte hur man vänder bilderna i det här jäkla webblogg-programmet.....så antingen få ni vrida huvudet på sned eller helt enkelt ställa datorn på kant! ;-)

Bloggar lite senare i kväll på Nanne Stiftelsen-hemsidan. 

Puss till er alla och glöm aldrig att ni alla är unika! :-)

 


#1 - - Lina:

Hohoho, du kommer lätt att vinna ;D



Och bara så att du vet Nanne, det går inte att vända bilder i bloggen, utan du måste göra det på datorn INNAN du laddar upp bilderna på bloggen. Hahaha, det är ganska roligt att gång på gång läsa om att du fortfarande inte har kommit på hur man vänder :-)



Söt bild förresten ;) Alltid så fin <3 Puss!

#2 - - Celicia:

Hahaha coooool idé!

Om det var jag, skulle du varit i hela granen, MASSA glitter.. Hahaha.



Nanne, du fattar inte hur lätt det är att vända bilder i en mac!!

Det första du behöver veta är att man inte vänder bilderna I bloggen utan man gör det i datorn, när du kollar på dina bilder på datorn tillexempel, förhandsivsning. Så finns det som.. Pilar. En till höger och en till vänster. Jag minns dock inte hur det ser ut just nu. Men iallafall så vet jag att det finns något liknande till pilar osv. Så trycker man på dom helt enkelt, haha. Man kan också rotera bilderna i kameran/mobilen. Antar att det är lite lättare för mig, men om du frågade mig för 2 år sedan, visste jag inte inte hur.



Kram

Ses imorgon förhoppningsvis, hoppas du stannar kvar efter showen här i Varberg!



/Celicia

#3 - - Lina:

Förresten, jag blir så glad och stolt över att du väljer att göra sånt som att skänka hela beloppet till Stadsmissionen! Du är så himla underbar Nanne!

#4 - - Malin:

Haha jag skulle lätt rösta på din gran! :D När jag läste att Elvis alltid kommer vara The King för dig så kom jag direkt å tänka på min morfar, han ÄLSKAR Elvis! Det är hans gud. :P Haha! ^^



Hoppas att mitt namn syns nu då för förra gången så kom det inte med! :O Mysko! :S



Aja! Puss // Malle. :)

#5 - - Helena:

Kuuuuuul jag ska åka dit o kolla :D:D Kram Helena

#6 - - Cajsa:

haha det är enklare att lägga huvvet på sne tror jag.. XD Skärmen är lite tung och har lite sladdar i sig.. :P

Du kan inte vända bilderna i bloggen, det måste du göra INNAN du lägger in bilderna.



Puss, älskar dig!

xx Cajsa

#7 - - Jenny:

Hej! Snygg gran:) Då får man åka dit och kolla på den! ;) Du var kanon på Julshowen i Varberg igår Nanne! Ja det går bara inte beskriva hur jäkla bra du är. Så roligt att träffa dig sen efterråt med. Tack för att du finns!!! Kramis! /Jenny