Utkast: Det går ...

Det går segt med bloggandet, jag vet. Många av er skriver och påminner.... :-)
Dagarna rinner iväg och just nu är det nya stiftelsen som är mitt hjärtebarn och som tar enormt mycket tid. 
Ska nu försöka summera de senast dagarna:
*
Var i Göteborg förra onsdagen för att se gen.repet på "Kuta och kör" med bl.a Thomas Petersson.
Innan gick vi på restaurangen La Cucina Italiana. Åh, vilken fantastisk mat och restaurangen var 
otroligt mysig. Pietro lagar mat med otrolig kärlek. Hur fantastiskt är det inte att få huvudrätten som
är gudomligt god och som visar sig vara baserad på "Pietros mammas recept när han var liten". 
Det är underbart med eldsjälar och han är definitivt full av kärlek till matlagningen. Själv är jag 
lika kär i att äta mat av alla dess slag! Mat - MUMS!!!!! 



Föreställningen med Thomas och co. var jätte kul!!! De var lysande i sina roller. Därefter hade vi föreställning på Rondo med Vild-showen torsdag, fredag och två föreställningar på lördagen (15.30 & 21.20). Galet härlig stäming på samtliga gigs. Tänk att få uppleva något sånt här. Det är helt overkligt häftigt. Publiken står upp och dansar mellan borden mot slutet av showen varje kväll och stämningen är sagolikt mäktig. 

I onsdags var jag och Peter i Lidköping och tittade på Lill-Babs show. Hon är helt outstanding på scenen. Att kunna göra så tvära kast mellan humor och allvar är unikt. Att dessutom ha ett pärlband av hits som hon har är unikt! 
Vi bodde på samma hotell och på kvällen satt vi uppe och pratade länge, vilket vi aldrig fått tillfälle till innan, Vi har då bara setts i förbifarten. Vi hade super mysigt tillsammans och hade, från att vi knappt kände varandra innan, hur mycket som helst att prata med varandra om . Lill-Babs är en av de mest fantastiska och unika personer jag någonsin mött. Hon är helt enkelt ett guldkorn i våran värld.
*
Som flera av er redan vet, så är jag ambassadör för stiftelsen "Min Stora Dag" som har till uppgift att stötta svårt sjuka barn och uppfylla deras önskedagar för att söka skingra deras tankar under tuffa behandlingsperioder och väntan på många gånger svåra operationer. I torsdags åkte jag dit tidigt på morgonen för att hinna träffa många av barnen på Sahlgrenska Sjukhuset i Göteborg. Här är några av barnen jag mötte;
isabelle....

Anna-Stina......

Olle......

....och Ellinor, som jag vill skicka en särskild hälsning till. Hon har i 7 månader 
varit instäng i sitt rum, i väntan på ett nytt hjärta, och pga infektionsrisken får 
hon under denna tid inte leka med andra barn. Jag träffade henne på sjukhuset
för ett par månader sedan och det gör mig ont att se att hon fortfarande är kvar, 
för det innebär att hon ännu inte fått det nya hjärtat som hon så länge väntat på. 
Hon har gjort så oerhört mycket fantastiska pärlpyssel, teckningar etc under
alla dessa månader och har framförallt en så beundransvärt kämparandra 
och positiv inställning.  Ellinor är min hjälte!!!!

På Barnavdelningen på Sahlgrenska Sjukhuset har de otroligt fina rum och 
avdelningar för att hitta förströelse för barnen.  Här är jag inne i ett avkopplings-rum
som är till för barnen och dess anhöriga. En mormor skrev i gästboken i det här
rummet; "här får jag möjlighet att gråta ut i min ensamhet över mitt barnbarns 
situation och min maktlöshet över att inte kunna bota och hjälpa henne. 
Jag gråter ut en stund, somnar i musiksängen och vaknar och känner att 
jag fått tillbaks lite styrka". Det här är ett rum som alla sjukhus behöver!
*
Tvära kast - över till nåt mycket oviktigare men ändå frustrerande:
Gör dubbla föreställningar på fredagen, är tillbaks på hotellrummet kl. 01.30.
Kliver upp igen kl 06.45. Ut till till flygplatsen (Landvetter) och planet till 
Köpenhamn går kl. 09.30. Landar 40 min senare på Köpenhamns flygplats, 
då jag ska uppträda i Trelleborg kl 16.00..... MINA RESVÄSKOR MED 
SCENKLÄDER, SKOR OCH SCENSMINK ÄR BORTA!!!! Vi är två 
personer från detta flyg som blivit snuvade på våra väskor. Den andra
personen är en kir. läkare, som har operationer att göra under dagen 
och hans laser-/operationsverktyg ligger i väskan, då han inte får ta med
sig det i handbagaget. Det tog 2 timmar att spåra var väskorna var 
(dvs kvar i Göteborg) och lösa hur jag och läkaren skulle få våra väskor.
De skulle köra väskorna i bil till Trelleborg och Malmö. Det skrämmande är
att se på Köpenhamns flygplats, hur många väskor som ligger kvar på 
rullbanden för att de har hamnat fel och detsamma gäller insamlingen av
bortkomna väskor. Att bli utan sin väska kan bli katastrofalt, pga medicinska
skäl eller yrkesmässiga. Ändå händer det hela tiden dagligen på varje 
flygplats! Om en egna företag sköttes på samma sätt så skulle man ha
varit konkursmässig.....men flygplatserna verkar inte känna behov av att
se över sina katastrofala försumningar av resväskor, dagligen. 

...kollar berget av bortkomna väskor i bakgrunden....-


...och här är andra som har skjutsats åt sidan.....många deppade resenärer
som står utan sina väskor runtom i världen med andra ord, utan sina kläder,
mediciner, neccesärer....


Kl. 16.00 började giget med Söderslätts Musikkår. Paniiiik - inga scenkläder, skor
och smink......jag ser ut som en oglamourös zombie.....Får låna smink av 
några av tjejerna i orkestern och 5 (!) minuter innan giget så anländer
äntligen väskorna....på med scenkläderna och tacksamt byter jag ut höstbootsen
mot scenskor....... LET THE SHOW BEGIN! Blåsorkestern är fantastiska
och ger nya dimensioner till mina låtar.....

Strax innan giget får jag mat......åååååh. vad gott! Jag är ju konstant hungrig! ;-)





Efter giget åker jag till Dannegården och bor där över natten. Vilken fantastisk
mysig miljö. Tusen tack till personalen på Dannegården. Maten, servicen
och miljön är helt sagolik. Så otroligt mysig.
Nu är det läggdags. Puss och nattinatti.......Zzzzzz.......
PS: Se "Världens Konflikter" på svt.....ger en enorm tacksamhet över det vi har
i våra i-länder och i jämförelse med det är ett bortglömt bagage blahablaha....

#1 - - Celicia:

Jag föddes på sahlgrenska tjoho! Det var då de hade förlossningar? eller vad man ska säga. Men nu är det på östra istället.. Onödig information, jag vet.

Jag känner ju Linnéa som du träffat genom min stora dag.. Att hon träffade dig betydde mycket kan jag säga. Jag är glad att jag är ganska frisk fysiskt..



Varför råkar du alltid ut för fel på bagage? kanske sitter någon pissenisse och förstör för dig? haha ;-)



Nej inte mat, jag som redan mår illa... Haha. MUMSigt :-)



Var tvungen att kliva upp ur "jag-ska-försöka-sova-tidigt-för-en-gångs-skull". Okej, så bra kanske det inte funkade..



Puss på dig för att du är en sån fin och fantastisk kvinna!

#2 - - Lina:

Hmmm... det var väl du som hade fått ditt bagage sönderslaget nån gång va? Sommaren 07 tror jag det var. Fast det kanske har hänt dig flera gånger. Om du vill kan vi köpa resväskor till dig i julklapp. En från varje fan. Det blir många det, haha. Eller så kan vi bygga en resväska av järn. Fast... den blir nog kanske lite tung. Öhm... du vet, jag kan Aldrig vara seriös på morgonen. Aja, nu måste jag ändå gå. Ha det bäst Nanne! <3 Pusssss!

#3 - - Lina:

Förresten, du behöver inte smink för att se fin ut. Du är naturligt vacker :) Önskar att jag såg ut som dig. Så sjukt fin.

#4 - - Malin:

Herregud Nanne, du får smink att låta som om det är det viktigaste i världen och man kan inte överleva utan det. :P Jag tar bara lite mascara och kajal på mig innan jag går till skolan. :P Haha. ^^ Fast det är väl en annan sak för dig antar jag. ;) Och jag säger som Lina. Du behöver inte smink för att vara fin. Naturlig är det finaste som finns. :D



Puss o kram. :)

#5 - - Cajsa:

Du verkar ha haft gryyymt mysit gumman min! :)

På torsdag har jag många uppträdanden... Ska snart öva lite på låtarna.

Först på morgonen ska jag sjunga på ett äldreboende sedan för 1:orna på skolan. där efter 2:orna och 3:orna. senare på kvällen ska jag på uttagning av medelpads lucia. Jag är en av 30 som gått vidare! :D Hurra på mig! hehehe... Vi ska sjunga en och en för en tant där och tre och tre ska vi berätta om oss själva för en jury. HJÄLP! XD hahaha! :P

nej nu ska jag öva låtar..

Puss gumman min! xx Din lilla Cajsa

#6 - - Simone:

duuu, Nalle är med säkerheten så snäll att låna nåt smink till dig ;P



Ha det väldigt bra!!! <3 <3

#7 - - bewar:

hej nanne min bästa idol jag älskar dig som fan. du nanne bara en fråga kommer du vara med sing a long eller? älskar älskar älskar älskar älskar älskar dig av allt

#8 - - Cajsa:

Hej. jag har utmanat dig. finns i min blogg. Hoppas du är med! kram



(inget måste och du är med på min "extra lista" för att jag antar att du inte vill?)

xx

#9 - - Cajsa:

åhh, sötaste söt!

Kollade på rosa bandet-galan idag (ringde också på den rosa bilen. den va ju för snygg och det hade varit en bra pik till mig att börja plugga till körkort, vann dock inte) och jag började tänka tillbaka på 2006. Gud va hemskt det va och jag började gråta. usch! Jag ska beställa ett halsband så fort jag får mina pengar också där 49 kr går till rosa bandet, jag ska köpa ny broge på guldfynd och så ska jag in på apoteket och köpa blå bandet. Har också som sagt ringt in idag och köpt rosa bandet försvarets hudsalva. (Sedan jag är galen i försvarets, den är såå bra!) så närmare 100 spenn kommer jag att dela med mig av. Det är bra för en som inte har någon budget! XD (Ca. 500 spenn lägger jag ner på att alltså köpa grejor för att det ska gå pengar dit.)



jaja, nu måste jag dra. Skriva blogg och gå och lägga mig ska jag göra.



Om du ville göra utmaningen som jag utmanat bland annat dig på så kan du gå via denna länk: http://cajsa1.webblogg.se/2008/october/jag-har-blivit-utmanad.html#comment

Jag bloggar så mycket så snart åker den bort.. XD



Har ett mål på att komma upp på blogg-toplistan i slutet på detta år eller i alla fall början på nästa. Bara för att jag ska ha någe kul att göra alltså.. XD



Nu ska jag dra! LOVAR! XD

xx Cajsa



xx Cajsa..

#10 - - Jeanette:

Hej Nanne!!!

Vilket underbart uppträdande du gjorde i Gbg på Rondo.Du är fantastisk.

Det va jag som sa till dig att vi sitter i samma båt......om du kommer ihåg???

Går du in på min blogg så ligger kortet på oss där.

JAg köpte skivan å den va ju super bra.

När du sjöng "Ännu en dag" då kom tårarna på mig,,,den va så fin å klockren.

Lycka till i fortsättningen......

Många Kramar från mig

#11 - - Linda:

Hej där ditt energiknippe,såg dig på rondo igår den 1/11 jag satt mitt framför scen, det var en helt otrolig upplevelse,vilket frsmträdande du gjorde!har bloggat om det på min blogg!Såååå lämna ett litet fotspår där vettja!många kramar till dig!!