Nya stiftelsen

I dag har vi gjort dubbla föreställningar på Rondo - en klockan 15.30 och nästa 21.30. Wow! Vilket ös! Publiken fick taket nästan att lyfta sig. Jag har verkligen världens bästa jobb! Sitter nu på hotellrummet, trött men jätte lycklig. Min äldsta son Robin, hans flickvän Mandy och deras två kompisar var här i kväll och tittade på showen. Det är alltid lika mysigt när barnen är här. ;-)
Jobbar f.ö stenhårt just nu på min nya stiftelse, som kommer att ha till syfte att stötta barn som är mobbade, har tuffa hemförhållanden eller andra svåra situationer där de behöver hjälp. Jag brinner för detta, men det tar en oerhörd tid att komma igång med det. Det ska registreras och startas konto och fixas hemsida och framförallt organiseras ordentligt. 
Alla mina övriga dagar, förutom mina speldagar, ägnar jag just nu åt detta. Så snart ska vi kunna vara igång. Har en massa möten inbokade framöver med olika organisationer i hopp om att hitta samarbeten med många. Ju fler vi är att hjälpas åt, desto mer resultat tror jag att man kan uppnå. Berättar mer om det nästa vecka.
*
Vi har redan kommit igång med första projektet; en insamling till två barnhem i Estland som vi fått kontakt med, dit jag och några till, ska åka och lämna över alla sakerna i januari. Mer om det också i veckan. Nu ska jag gå och lägga mig. 
Puss och kram och glöm aldrig att ni alla är unika och ovärderliga! ;-)
#1 - - Celicia:

Nu tar lilla Grönvall kol på Celicia.



Jippie! :-)

Sånt behövs. Idag så har jag bloggat världens största inlägg om en del i min livs historia, mobbningen. Tillochmed Lina var chockad. Hon visste typ ingenting av det.



Jag råkade klicka in mig på en sida där det stod om en kille som tog livet av sig. Han gick bara i 6an och hade redan förlorat sin livsglädje.

Oacceptabelt!



Jag har varit mobbad i 10 år. Bland de värsta slaget av mobbning, misshandel, verbal misshandel och fått stenar kastade på mig. Från när jag gick i förskolan. Men jag har lärt mig att "idioterna" (om jag får kolla dom för de) får inte göra mitt liv till deras, utan jag går min egen väg. Jag säger ifrån och det leder till att många har backat undan.



Du gav mig den styrkan. Jag lyssnar inte på vad folk säger, jag vet att jag duger precis som jag är. Allt är tack vare dig. Vet faktiskt inte om jag skulle varit i livet utan dig, du ger mig så mycket! alla skolår har jag överlevt tack vare dig och din musik!



Tack för att du finns! VERKLIGEN!



Kram!



/Celicia :-)

#2 - - Celicia:

förresten. Om du orkar och har tid så kan du få läsa inlägget



http://celiciahallin.blogg.se/2008/october/utkast-jag-rakade.html





återigen



kraaaaaaaaaaaaaaaaam! :-)



och.. Godnatt.. Eller ska man säga god morgon?



Klockan är ju snart fyra.. Fyy Celicia! du borde sova... ;-)

#3 - - Lina:

Vet du vilken underbar människa du är? Shit, vad jag är stolt över att ha dig som förebild! Du är så snäll och så omtänksam att jag bara döööör. Man kan inte ha en bättre förebild än dig! PUSSSSSS!

#4 - - Lina:

Glömde skriva det här: Jag önskar att jag kunde hjälpa till på nåt vis, men det är inte lätt när man är 13 år. För det första finns det inte mycket man kan göra som 13 åring, och sedan har jag märkt att man som barn aldrig tas på allvar när det gäller sånna här grejer. Ingen lyssnar på mig när jag säger att jag verkligen vill hjälpa till för att göra saker och ting bättre. Har många vänner som har ett helvete i skolan och i hemmet, jag önskar verkligen att jag kunde göra något åt det. Köper trisslotter och sånt ibland för att försöka vinna pengar som jag kan skänka till välgörenhet, men tyvärr vinner jag aldrig något. Men jag fortsätter ändå, tjoho för nån dag står ja kanske där med 20 000 i handen och kan skänka pengar :D

#5 - - Simone:

Hi Nanne!



Great to hear about your foundation!!!

I had to learn myself too the hard way how important civilcourage is, so I would be more than happy when I can support your project anyhow with my Fansite. It's soo great when there's an oranisation out there, who shows the kids and teens that they're not alone with their problems!!



Well, I myself had the luck that family and friends was supporting me and Frida Lyngstad was my biggest Idol, so I learned, that you can realize your dreams and push forward despite a sad childhood or having hard times home.

So I'm so very happy to see that the teens have such a idol like you, because that can change so very much in life, and to know you and your wonderful music changed some things in my life too!!! Så tack så jättemycket att du finns!!!



Kram

Simone









#6 - - Cajsa:

WOW Nanne-söt!

Det du jobbar för nu är sååå otroligt viktigt och jag står på din sida till 100%!

Jag hoppas på att få samarbeta med sådant här i framtiden eftersom att det står mig otroligt nära med! Det är verkligen en värdefull sak!! YOU GO GIRL! :) Du har ju inte pratat om det så mycket så att jag trodde nästan att det inte skulle bli något men guuud så kul att höra att ni håller på för fullt! :D

kramar!

xx Cajsa

#7 - - Malin:

Åh herregud Nanne!!! Du är så osjälvisk och stöttande och varmhjärtad, man kan inget annat än älska dig! ^^ Det är en sån stor grej att göra och det kommer hjälpa MÅNGA! :D Det kommer bli kanon-bra det hära. ;) Du har hjälpt mig oerhört mycket och är sjukt tacksam och jag har aldrig mått såhär bra i hela mitt liv! ^^ Livet är underbart!!! :D Inte alltid men man måste se det från den ljusa sidan. ^^ Puss på dig fina människa! :D

#8 - - Josefin:

Kul att höra att du var nöjd med showen igår. Den var helt toppen. Har aldrig sett något bättre. Men jag måste få säga att jag skäms över svensken som inte kan visa sin uppskattning genom att resa sig upp och applådera. Efter allt som du gett oss från scenen är det, det minsta man kan begära.



Du är toppen!!!



Josefin



#9 - - fanny:

bra blogg :)

#10 - - Simone:

Really true what Josefin wrote?



Then I would get serious problems to see your show, because it's almost impossible for me to keep my backside down on a chair while listen to your music! LOL



#11 - - Celicia:

Mandy Von Trappa ;-)



eller



Mandy Von Appen-Engström as her real name is.



Hon har dig som idol... Hmmm...



Lyckat ;-)

#12 - - Celicia:

Mandy Von Trappa ;-)



eller



Mandy Von Appen-Engström as her real name is.



Hon har dig som idol... Hmmm...



Lyckat ;-)

#13 - - Margot:

Vad intressant det här med din stiftelse, du gör ett jättebra jobb och då kanske man kan få ett tips av dig om vad man ska göra för att få skänka kläder o annat till dom som behöver det, har försökt att få tag på någon i Eskilstuna men inte lyckats. Man slänger ju otroligt mycket.

#14 - - Lena:

Hej Nanne!



Har en tanke kring hjälporg.i Polen.Har en direkt länk där jag samlat in kläder och saker sedan 1997. Mjeteck lever och bor här i Sverige.Kör med långtradare sjukhussängar , lådvis med kläder etc.Behöver du kontakt, hjälp hör av dig.Har även kontakt med org. i Indien. Är själv på g med en stiftelse i samma anda som du. Kanske vi kan hjälpas åt...

mvh.Lena M Janson



#15 - - Lena:

Ps. jobbar med barn sedan början av åttiotalet och är specialpedagog d.s

#16 - - nathalie:

bra och snygg blogg du har!

ETT av dina största fans.bli det att du kommer nån fler gång på trollnatta i järkvissle?

#17 - - Lotta Häger:

Hej nanne!

Gick in på din sida för vart jag än vänder mig så är det alltid någon som nämner ditt namn eller så är du på tv.Vi två är ganska lika :=) jag är 152 cm lång 38 år fyrbarns mamma älskar att sjunga,gillar att hjälpa folk,glad och spontan.

Jag tycker det är starkt att hinna med det du gör förrutom spelningarna men glöm inte att du är förälder,kompis och dotter.Jag har laggt till din blogg i mina favoriter.Nanne jag hoppas att ditt arbete för barnen blir kanon jag tycker det är synd att inte varje skola har en skolvärdinna som förr jag skulle vilja vara en att bara finnas till och lyssna hitta på roliga saker ställa till med lite skolshower och annat vi gjorde.

Om du går in på min blogg ser du att jag är uppfödare på långhårig collie.Det är också en sak som förgyller min vardag.Jag jobbar som personlig Assistent och haft 3 gånger med hund till jobbet det är uppskattat och behövs,det är väldigt trevligt att se människor som sitter tyst i ett hörn som förändrade när de ser hunden.Dom öppnar sig som en blomma i solsken.