Blääääk, host, blääääk igen!!!

Äh, det blir inget med bloggandet så länge den här bacillen inte ger med sig. Gigade trots detta i lördags och det var en fantastiskt publik men Gud vilka sönderhostade stämband som jag fick kämpa mig igenom med. Går nu här hemma med hosta så jag har tappat rösten. Får köra teckenspråk med Peter och han har fått svara i telefonen åt mig hela dagen, både när jag har varit hemma och när jag nu på eftermiddagen varit hos läkaren. Har fått avboka allt i dag och suttit och väntat hos läkare läääänge, men nu blir det penicillinkur för fru Grönvall så snart ska allt vara återställt. Lovar att börja blogga så fort jag kryat på mig. Host och puss!
#1 - - Lina:

Känn ingen brådska med bloggandet :) Det är viktigare att du blir frisk. Krya på dig gumman! Puss!

#2 - - Malin:

Oooj är det SÅ illa?! :O Usch! Pencillin är jätteäckligt. :P Krya på dig ritkigt ordentligt nu, hoppas du får rösten tillbaka snart. :D Kram på dig! <333

#3 - - Celicia:

Stackarn! Krya på dig!

Jag har också varit så hes att jag fick ha papper och en penna. Man kunde inte höra vad jag sa. Det var på ett läger jag var på, får alltid ont i halsen när jag ska på läger aja. Iallafall det var 2005. Då fattar du nog varför?!. Jag var besatt av Håll om mig helt enkelt och gick runt och sjöng den HELA tiden. Det var så gulligt. För jag var ju på läger med något som heter "nattis" som jag hade gått på sen jag var 3. Dagis på dagen och nattis på natten. Man är där när föräldrarna jobbar osv. Jag kom dit när jag inte orkade att vara hemma. Ja komplicerat men du fattar nog det. Iallafall så får man bara gå där tills man är 12 och jag bodde dessutom i Varberg då, så det var det mitt sita läger och sista gången jag träffade alla på en gång. Så dem hade gjort om håll om mig och jag har fortfarande kvar den! jag var så beroende av den låten så det är inte sant!!! Kallas Nanne galningen 3år efter! haha. Dem var otroligt söt iallafall!



Hoppas du mår bättre snart!



/Celicia

#4 - - Annika:

Pust! Trist att du är sjuk. Men jag är glad...

Inte att du är sjuk dock, men att jag trillade in här på din sida! Ger dig ovationer för det jag vet och kan om dig - oh, är en gammal schlager nörd som inte kan minnas ha missat en enda schlager nånsin!

Jag sjunger gärna till dina CD, högt och ljudligt när jag kör bil (alltid ensam... familjen orkar inte lyssna och det beror inte på dig - bara mig!)

Krya på dig! Vill se dig i nästa melodifestival!

#5 - - kerstin Israelsson:

Trots heshet och hosta så njöt vi i publiken varenda sekund. Däremot höll vi tummarna för att du skulle klara av hela föreställningen ;-)

#6 - - Tord Axelsson:

Hej Nanne!

Tråkigt att du var sjuk på spelningen i lördags och att det blev värre efteråt. Du såg inte rikigt kry ut efteråt, men var trevlig mot alla ändå :).

Jag kan glädja dig med att du gjorde mina två tjejer väldigt glada att de fick se dig. De hade pratat om konserten med dig i veckor och sett fram emot den. Du gjorde verkligen deras dag.

Om du kommer ihåg, så var det vi som hade fotoutskrifter som du signerade och sedan gick du iväg och hämtade en filt mot kylan och myggen innan jag tog ett kort på er tillsammans. De hette Emma och Hanna. De hälsar så mycket och vill att du blir frisk snart.

Många kramar från Familjen Axelsson i Örebro

#7 - - Bea:

IIIIIH!!! Du har börjat blogga igen ju! Gud så glad jag blev av att upptäcka det! :-D



Kan då säga att du inte är den enda som gått och åkt på en rejäl förkylning iaf, har varit hemma från skolan två dagar tidigare i veckan men nu är jag tillbaka på banan igen- hoppas du också är det snart! :-) Och hoppas jag får möjlighet att se dig snart!



Många krya på dig kramar till dig!

/Bea.

#8 - - Cajsa:

hehe bara du blir frisk så fixar det sig med blogg sen gumman.. ;-) förkylningar är heeemska! hehe, men du är lite som mig!! när jag är sjuk går jag till skolan i alla fall och skiter fullständigt i hur jag mår. älskar skolan så himla mycket nu att jag vill gå!! :D

men ta det lungt och bädda ner dig i soffan.. :)

puss gumman min!

xx Cajsa

#9 - - Lena:

Hej i sjukstugen...

här ligger en till nerbäddad med krackererad röst, hosta på moset och nästäppa därtill. Hög temp på toppen av härligheten.



Krya på dig och all lycka till i Götet nu i höst!

Kramen från Lena

#10 - - fia:

hoppas du kryar på dig snart , tycker du är en toppen tjej.

#11 - - lotta:

Måste bara säga...Jag gillar dig skarpt, du ger energi och värme...ett riktigt krutpaket! Är så glad att din svåra tid med cancer är över, ja det värsta iaf. Vet att det tar sin tid att bli "friskförklarad". Fick själv cancer när jag var 45 - nu blir jag 50 och eländet...det har hållit sig borta:)

Krya på dej!

#12 - - anette:

hej

ja hoppas du snart blir frisk vi är 6 st jobbar kompisar som ska åka och se dig på rondo den 9 oktober det ska bli kul, min lilla son är en stor fan till dig

#13 - - Brita:

Krya på dig. Första gången jag är in här och såååå möter jag av att du har gått och blivit sjuk. inget roligt. Som sagt så får du många hundpussar från Skrållan och Lilo. kramiz

#14 - - Nina:

Hej Nanne!

Jag har följt lite av ditt liv, din kamp och din lycka på tv´n några gånger. Mina söner (11 och 6 år)vet vem du är, vilket är lite roligt eftersom att även jag vet sedan jag var yngre! Du ser precis likadan ut nu som då och är en fantastisk sångerska och låtskrivare!

Livet har varit tufft ibland, som för de flesta. Idag är jag en av de alla som håller på att ta sig uppåt igen från en lång tids sjukskrivning efter post traumatisk stress. Jag älskar livet till fullo och jag vet att livet är för kort för att inte levas =)Livet är en enorm gåva!

Många gånger tänker jag på dig, på de program du varit delaktig i på tv´n och jag vill tacka dig för att vara en sån otroligt sprudlande ljusglimt. Du delar med dig, ler och sjunger som en frisk kollibri att jag själv inte kan sluta att le och sjunga (hellre än bra) skrattar

Du ger så mycket och kan många gånger, även om du kanske inte tror det) få människor att klättra uppåt, ta de steg de aldrig vågat ta och kunna se att det finns så mycket mer än mörker i svåra stunder.

Så Nanne, TACK för att du är den du är!



Varma Kramar Nina