Nickelodeondagen på Gröna Lund och biopremiär av G-force


NICKELODEON-DAGEN PÅ GRÖNA LUND. HÄR TILLSAMMANS MED ALICE, MOLLY OCH AMY PRECIS INNAN VI SKA BÖRJA SKRIVA AUTOGRAFER
.
Tyvärr blev det ingen blogg i går. Hann helt enkelt inte med det. Åkte på förmiddagen till Örebro och var framme där vid 12-tiden. Soundcheckade och repade med ett band som jag inte gigat med tidigare, så vi repade i c.a 1,5 timma.
När man aldrig har spelat ihop tidigare så blir det en hel de detaljer att gå igenom. Peter, Markus och Nicklas var med på giget.

Efter repet var det dags att få i sig lite mat och fixa i ordning sig inför giget. Vi körde c.a 50 min. show för massor av optiker som var där på en mässa. Wow! Vilket drag! Publiken var uppe och dansade redan första låten. Vi var alla helt omtumlade efteråt av denna fantastiska publik. På dagen var jag på deras mässa och provad ut lite nya glasögon. Ska lägga in lite bilder när de är klara! :-)

Efter giget packade vi ihop och åkte tillbaks till Stockholm. Nicklas körde hem och jag passade på att småslumra till i bilen eftersom även denna dag var fullspäckat schema. Vi var inte hemma förrän vid 2-tiden på natten och klockan 08.30 i morse var det dags att gå upp igen. Åkte till Peter Wennberg och gick igenom kläder och detaljer inför kommande jobb och fixade även håret inför dagens gig. Peter W. och jag har jobbat ihop i 20 år och jag känner mig så trygg med honom. Efter mötet hos Peter åkte jag in till stan för att gå på biopremiär. Filmen började kl. 12.00.

Jag gick tillsammans med två av mina söner; Robin och Felix, och deras respektive flickvänner - Mandy och Bella, och såg premiären av G-force. En kul film i 3-D.

Ibland gör man fel klädval.....hade en klänning på mig på premiären, där kjolen envisades med att blåsa upp hela tiden då det blåste kraftiga vindar och klänningstyget var oerhört tunnt. Så det såg mer ut som en enorm ballong- eller mamma-klänning i blåsten, där jag stod utanför bion och fotograferna tog bilderna. Den satt ju så fint så länge jag var inomhus och provade klänningen....... ;-)

Efter filmen bar det direkt iväg ut till Gröna Lund där jag var "överraskningsartist" på Nickelodeon-konserten med bl.a Alexander Rybak, E.M.D, Markoolio, Mollys Sandén, Amy Diamond och Alice. Premiär för nya singeln "Otacksamhet" och sen körde vi Avundsjuk och Håll Om Mig. Det är ascool när 15.000 i publiken sjunger med i Håll Om Mig. Magiskt! Tusen tack alla underbara Nickelodeondag-besökare! :-)

Efter giget satt vi alla och skrev autografer i c.a 1,5 timme och sen bar det av hemåt för min del. Charlie hade lagat mat så vi satte oss och åt när jag kom hem vid 19.30-tiden. Vrååååålhungrig!

På söndag ska jag även medverka på Nickelodeondagen på Liseberg i Göteborg. Ser fram emot det jätte mycket!

Nu ska jag slänga mig i duschen och sen gå och lägga mig. I morgon är det tv-inspelning av Så Ska Det Låta och jag ska vara där redan kl. 09.00 i morgon bittt så nu behöver jag lite sömn känner jag. Zzzzzzz.......

PASSADE PÅ ATT KRAMA OM FANTASTISKA MOLLY LITE EXTRA! VI JOBBADE JU TILLSAMMANS UNDER DIGGILOO-TURNÉN FÖRRA SOMMAREN. HON ÄR INTE BARA VANSINNIGT BEGÅVAD UTAN DESSUTOM OTROLIGT RAR OCH ÖDMJUK.

#1 - - Helena:

Åhhh va fina ni är!!



Nej men guuuud! Kommer du hiiiiiiit?? Jag bara måååååååste till Liseberg. Jag lovar att mamma inte låter mig gå men gaaaah, jag ska!!



Kram på dig, hoppas vi ses nästa vecka då

#2 - - Lina:

Gissa om jag blev förvånad när du dök upp på Grönan? Jag och min kompis såg typ ut som två frågetecken när du kom ut på scenen. Haha! Du var asgrym som vanligt och det var sjukt kul att höra Otacksamhet live :) Hörde att några EMD-fans bakom mig i publiken sa "Hon är så häftig!" när du sjungit klart. Yay!

#3 - - Celicia:

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHHHHHHH JAAAAAAAAAAAAAAAAG DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR!!!!!!!!!!!!!



VI SES PÅ LISEBERG DARLING!!!

#4 - - Celicia:

... då MÅSTE du stanna och träffa mig! HAAHA!

Puss fina!

#5 - - Lina:

Kollade nyss på bilder från G-force premiären, och Nanne, den klänningen var verkligen jääättefin och du passade jättebra i den!

#6 - - Malin:

Woohh Alice! :) Hon gillar mina glasögon. ;D HÖHÖ!!!



Puuussss!!! :)

#7 - - Jenny:

Va kul att du kommer till Liseberg Nanne! Då hoppas jag verkligen att vi syns där :-)

Kraaaam!

#8 - - Cajsa:

det finns en neggativ sak med skolan och internatet. internet är sååå segt så jag hinner inte med att läsa.. :(

#9 - - evelina xD:

heej nanne!!!<33 jag skulle bli jätteglad om du kanske skulle kunna gå in på min blogg??(L) den heter www.broolcool.bloggagratis.se den är kanske inte så bra men jag gillar att blogga och jag älskardej<33333 puussss älskardej nanne!!!!(LLLL)