Brolin, Stjärnklart, Börsen och Uppsala m.m.


Gjorde ett gig på Hamburger Börs härom veckan. Åh, vad härligt att vara
tillbaks där och träffa alla fantastiska arbetskamrater. Jag verkligen
äääääälskar att jobba på Börsen. Det är som en stor härlig familj att
få vara där och jobba med dem alla.
Här är jag med Greg (monitor) och David (ljud).

Bandet; Monneypennies, Johan Moraeus och Peter soundcheckade.

Efter giget tog vi en öl och satt och umgicks och hade det super mysigt.

Nicklas och Markus var med och dansade och körade på Börsen-giget.
Otroligt kul att jobba med dem igen. Jag har gigat så mycket med dem
de senaste åren att det känns numera alltid tomt utan dem, de gigs som de
inte är med på.

Min älskade vän och arbetskamrat Hans Marklund var på plats och
styrde upp koreografi och scenografi inför kvällen.
Han är en av mina absolut käraste vänner! Gud vad vi har roligt ihop.
Skrattar ibland så tårarna rinner.


Jag var på Uppsala Akademiska Barnsjukhus och hälsade på barn som
ligger inne för tuffa sjukdomar som t.ex cancer. De här barnen är mina
hjältar! De går igenom operationer, strålningar, cellgiftsbehandlingar m.m,
och kämpar på med en sån oerhörd glöd och livskraft. Att få vara
ambassadör för Min Stora Dag, som jag är, är obeskrivligt stort och
betydelsefullt för mig i mitt liv. En del av barnen som var där var så
sjuka att de inte kunde komma in i det allmänna lekrummet, pga infektions-
risken, men kom till avdelningen där jag fick träffa dem i separata rum.
Älskade barn, jag önskar så att ni alla fick vara friska och slapp genomlida
det som så många av er får göra. Ni är beundransvärda, fantastiska personer
med en kraft och ork som få vet om. Mina hjältar!  

Tusen tack underbara volontärer för Min Stora Dag. Jag är så stolt över
att få vara jobba med er alla.
http://www.minstoradag.org/

Sen var det dags för gig på kryssningsfartyget Galaxy.
Efter soundcheck gick vi och åt mat i den härliga fiskrestaurangen.
Jo, Peter och Johan tyckte att maten var fantastiskt god, de var nog bara
lite fundersamma över mitt plötsliga fotograferande mitt upp i maten,
men trummis-Lena var desto gladare i bakgrunden vid andra bordet.
Bra Lena och Nancy, ni vet hur en fotolins ska tas! ;-)

Härliga Moneypennies-tjejerna!

Vi åt skaldjursplatå. Mums! Inte lätt att vara kräfta när man är så
god som man är.....då hamnar man på skaldjursfat! Sorry!

Moneypennies gigade 2 egna set efter att vi hade spelat tillsammans.
Jag stod längst fram och skrek "visa pattarna"......näe, det gjorde jag
ju inte. Ville bara kolla att ni fortfarande är med..... ;-)


Aldrig någon alkohol innan gig är min policy, men efteråt var det
toppen att krypa ihop i ett hörn, ta ett glas och pladdra på oavbrutet,
vilket vi gjorde till morgonkvisten! Det här gänget har man väldigt
roligt ihop med. Härliga arbetskamrater och partykompisar helt enkelt. :-)

Sen var det dags för repetition av Stjärnklart-turnén. Här har det riggats
upp ljud, ljus och andra tekniska prylar.
Ett härligt gäng att få turnéra med:
Anders Berglund, Lena Ph, Alcazar, Brolle och Nina Söderqvist plus
en väldigt stor ensemble och orkester.
http://www.stjarnklart.se/

......och scenen riggades också upp i replokalen.

Efter premiären lyckades jag fånga några av Stjärnklart-gänget, på foto,
backstage. Här är jag med Patrik som är en av dansarna i showen

....och här är jag med Alcazar-gänget. Jag delar loge med Lina och Tess.
Mycket bus blir det. Det här gänget är inte bara snygga och duktiga
artister, de har dessutom en kappsäck vardera fullastad med humor.
Love them! :-)

Brolle mötte jag för första gången när jag var och såg Diggiloo i somras.
Han är en magisk sångare och entertainer och en go arbetskamrat.

Strike a pose!

Hmmmm, Tess och jag i våran loge på Konserthuset.
Positiv anda är viktigt i livet tycker vi! ;-)

Saskia håller ordning på oss alla backstage. Det är mycket att ha koll på,
framförallt lilla förvirrade fru Grönvall. Hon är en klippa!

Thomas Brolin fyllde 40 år förra veckan. Jag hade super trevligt sällskap med
bl.a tjejgänget Tove Naess, Anne-Lie Rydé, Sussi Holm, Charlotte Perrelli
och hennes syster Cina Björk. 
Anne-Lie har verkligen blivit en av mina absolut bästa vänner genom åren.
Vi ses med jämna mellanrum och kan pladdra länge, länge på telefonen och
med henne kan jag verkligen prata om allt. En av världens bästa artister och
dessutom en av de mest ärliga och fina människor som finns!

Alla var hungriga och dök över den härliga buffén som stod uppdukad
på Undici. Grattis Brolin på 40-årsdagen. Välkommen in i 40-klubben.
Det är nu livet börjar på riktigt. Det tyckte i alla fall jag när jag klev
över 40-strecket.
Vet att jag slarvar med bloggen just nu, men tiden räcker helt enkelt
inte till så mycket som jag skulle önska.
Full fart oavbrutet den här veckan, så jag bloggar måndagen den 14:e härnäst.
Då med nya bilder från gigs och fester som jag ska på under veckan.
Puss och glöm aldrig bort att ni alla är unika och ovärderliga! 




#1 - - Lina:

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! Säker på att du inte ska ställa upp i Parlamentet som komiker eller nåt? Hahahahahaha. Jag älskar dig <3

#2 - - Helena:

Hahahahaha jag instämmer med Lina där!! Kul att höra från dig! Nu fick man ett stort leende på läpparna! Tack o kram fina du! <33333333

#3 - - Celicia:

HAHAHAHAHAHA! SNÄLLA NANNE! PARLAMENTET!!! HAHAHAHAHA! Jag tror inte jag skrattat så här mycket på ett tag, okejdå. Jag skrattar typ hela tiden.. men detta var riktigt kul!

Du är världens fiiinasteeeeeeeee! :)

Puuuusss

#4 - - Lina:

Förresten Nanne... Vad hände med Pissenisse-handen? Borde du inte lära Tess den istället? :/ Hahahaha.

#5 - - Malin:

Men Nanne! :O Inte ska du peka finger åt dina fans eller?! :O Barn kan faktiskt läsa din blogg. :) Inte ska man väl lära dom en massa ohyffs?! ;) HAHAHAHAHHA!!!! Min humor är så sämst! Puss på dig! :)

#6 - - nanne fan:

fan vad kul du skrev entligen. jag älskar dig. nu var det bra du lovade inte att göra 14 så ska det va nanne. du kan inte du sluta och skriva cansers namn är på blogget jag hattar namnet. jag älskar dig för evigt pus och kram. en fråga vad händer med dvd och boken och skivan?

#7 - - Anne-Lie:

Finaste, söta du... Jag känner precis likadant!!!

Kraaam/A

#8 - - Cajsa:

superbra bildinlägg! :D

#9 - - Cajsa:

i morron har vi våran sista krogshow-uppträdande. Kändes det lika pirrigt för dig sista krogshowen du gjorde med VILD? ^^ Jag är helt galet nervös och jag har inte varit det på någon show än så länge. Tokigt galet, shit alltså! ^^ Men jag är nog nervös för att jag vet att mamma och pappa m.fl kommer och så ska jag prata random inför alla, så...^^ Puss sötaste! :D

#10 - - Sebbe:

Nanne, du är verkligen söt! Hoppas du vet det