Hurra för Prinsessan Madeleine!


Ett jätte stort grattis från Team Nanne till Hanna och hennes underbara Bollnäs-kör som tog hem Körslaget. Det var kul att träffa både min fantastiska Hägerstens-kör igen och dessutom alla de andra körerna. För ett par helger sedan bjöd jag med min kör på middag på Wallmans - vi åt en massa och hade super kul ihop. Vi dansade natten lång och sjöng och följde körslaget per sms. Det var kvällen då Robert Wells och hans kör Falkenberg åkte ut. Det intressanta är att utav de 5 första programmen, då startnumren är så viktiga, så har 4 körer åkt ut som har haft placering 2. Det är väl känt för oss schlagerrävar att startnummer 2 är öken och än så länge har ingen med startnummer 2 vunnit i Melodifestivalen. Först, sist och näst sist brukar alltid vara bästa startnumren. 2:a och i mitten är tuffast. Det här var inget undantag: 
Först höll vi på att åka ut med Delilah och då hade vi startnummer två. Helgen efter så åkte La Gaylia ut - med startnummer två. Veckan därefter åkte vi och då med startnummer......2 och till sist så åkte Robert och hans Falkenberg ut med startnummer 2.  
PARTY PÅ WALLMANS MED HÄGERSTENS-KÖREN!

LA GAYLIA, MAGNUS OCH TIIMO BACKSTAGE PÅ KÖRSLAGET.

VI FIRAR HANNAS SEGER. MIN FANTASTISKA VÄNINNA! JAG ÄR SÅ STOLT
ÖVER HENNE........OCH HAN I BAKGRUNDEN ÄR JU INTE SÅ PJÅKIG HELLER! :-) (MARTIN)

JAG BACKSTAGE MED RARA ERIK OCH NÅGON KÖRMEDLEM.

Var på middag med Min Stora Dag härom kvällen. Är ju ambassadör för den
stiftelsen (www.minstoradag.org) sedan ett par år tillbaks. Det är en ovärderlig
organisation och jag är så stolt att få representera den. Här är jag tillsammans
med de övriga ambassadörerna: Johan Ernst Nilsson, Kajsa Bergqvist och Tobbe
Trollkarl Blom. Martin Timell är också ambassadör men hade tyvärr ingen möjlighet att
närvara denna kväll. Tobbe gjorde ett super kul framträdande under kvällen.
      Beskyddare för hela stiftelsen är Prinsessan Madeleine. Att vi har världens mest ödmjuka
kungligheter här i Sverige vittnar väl ovanstående kort om.......Prinsessan Madeleine står
längst ut till vänster på fotot, i mörkret (!) medan vi andra (framförallt jag och Kajsa) lyckades 
pressa in oss i det lilla lampsken som fanns där på plats att uppbringa. 
      Det finns de som säger att jag är lite för alldagligt vanlig för att vara artist, men efter det 
här måste väl diva-poängen, istället för vuxen-poäng, ha gått i topp! ;-)
Hipp, hipp, hurra för våran coola och ödmjuka Prinsessa och Min Stora Dag Beskyddare!

    Lovade förresten under kvällens lopp att jag ska följa med ett par dagar till
Europas högsta berg Mont Blanc i Frankrike. Det är bergsbestigning med 
äventyraren Johan Ernst Nilsson och några ungdomar från stiftelsen som gäller.
Det kommer att bli spännande med tanke på min svindel och allt.....
     Jag har många fobier men älskar att trotsa dem....höjdskräck är en av dem.
Här ska det klättras i berg minsann! :-)


Var och såg när Charlie uppträdde i skolan härom veckan. Han var fantastisk,
precis som alla hans skolkompisar. De spelar och sjunger imponerande bra
och Charlie har inte bara blivit en otrolig sångare utan spelar gitarr så man
tappar hakan (ja, ja, jag vet att jag är en typiskt partisk mamma ;-) men han ÄR 
en makalöst bra gitarrist)! Alla otaliga timmar som han har suttit och övat
och övat och övat, under de senaste åren, har verkligen lönat sig.
       Är så stolt över alla mina 3 söner. De är det finaste och bästa som finns
i hela världen! :-)



#1 - - Celicia:

Du är så sööööt!!!! Charlie har la ärvt talangerna av sin mamma och pappa.. Tack för att du börjat blogga igen.



Kram

#2 - - bewar:

tack nanne för du bloggade. kanske charlie kan spela till dina sånger nanne det skulle bli nåt.

#3 - - Amanda Svensson:

Sökte på ditt namn och fick bland annat en träff på denna sidan



http://karljohanberg.blogspot.com/



HiHiHi .. är det en kille som har försökt ragga på dig????



Kramisar på dig Nanne .. Du är bäst!!!!!

#4 - - Cajsa:

niiice tjejen! :)

orkar och hinner dock inte läsa allt så jag får fortsätta när jag kommer hem! :)

xx cajsa

#5 - - bewar:

hej nanne! nu har vi set första deltävlingen jag tyckte rätt van alcazar men bara marie serneholt hade gått fan skulle bli så jävla bra. vilka var dina favoriter nanne som skulle gå till final?

#6 - - Emma Roos:

Hej Hej !



Stor Charlie har blivit.. :P Länge sen man såg honom ! Har bara bilden från oss när vi sitter hemma på köksgolvet i vedum ! :P Eller han sitter och jag står.. ;P Du får hälsa från mig. :P



Kram Emma (Anders Eliassons dotter)

#7 - - Lina Almekvist:

Hej Nanne! Mitt namn är Lina Almekvist, jag är 18 år och går sista året på Väggagymnasieskola, i Karlshamn. Jag har varit inne på lite olika sidor bland annat din hemsida för att hitta en mejl där man kan kontakta dig. Men finner tyvärr inte det jag söker, därför skriver jag här.



Jag kan tyvärr inte avslöja vad det gäller här på din blogg, eftersom det ännu är en hemlighet för många i min omkrets. Men jag skulle vara evigt tacksam om du kontaktade mig på min mejl [email protected] eller telefon 0735402291.



Nyckelord: Bokning, Nannestiftelsen, projektarbete.



Tack på förhand!

Mvh. Lina Almekvist

#8 - - Shintaida:

Jag har blivit helt FRÄLST av Din musik sen Du var med i melodifestivalen! Och sen när Du och kören, åkte ur körslaget, så SLUTADE jag att se på det i ren protest. Din musik har jag på varje spelbar plats - i telefonen, i DVD:n, på skivor vid min säng, i datorn. Du är BÄST, Nanne!

// En hängiven beundrarinna

#9 - - Shintaida:

Jag har blivit helt FRÄLST av Din musik sen Du var med i melodifestivalen! Och sen när Du och kören, åkte ur körslaget, så SLUTADE jag att se på det i ren protest. Din musik har jag på varje spelbar plats - i telefonen, i DVD:n, på skivor vid min säng, i datorn. Du är BÄST, Nanne!

// En hängiven beundrarinna

#10 - - Edmund Hillary:

Mont Blanc (4.810möh) är inte Europas högsta berg. Högsta berget i Europa är Mount Elbrus (5.642möh)i Caucasus.