Icke sa Nicke!

Trodde att jag skulle hinna sätta mig ner någon timme eller två idag och blogga ikapp med bilder och text om vad jag har haft för mig sedan den senaste bloggen, men icke sa Nicke! 

Sitter just nu och jobbar intensivt med min nya skiva och eftersom jag för första gången ska producera flera av låtarna själv, så nu måste jag lära mig musikprogram som Logic, Stylus och Reason m.m., mer noggrant än tidigare. Spela in kan jag redan och använda programmen hjälpligt, men nu måste jag även lära mig hur jag använder och modifierar loopar och programmerar egna trummor och ljud och dessutom använder effekter som equalizer, arpeggio, delay och tusen andra effekter för att få till de ljud jag vill ha. Det är enormt tidskrävande och jag går och lägger mig nästan yr i huvudet av alla intryck. Så det lär nog inte bli nån skärpning med det oregelbundna bloggandet på ett tag. 

I morgon ska jag göra två (!) gigs i Gävle. 
Karlstad, Skara, Värmdö, Gränna m.fl platser är därefter nästkommande spelplatser. Spelplanen är dessvärre inte updaterad här på hemsidan, för det är många fler spelningar jag gör i sommar som har tillkommit sedan senaste updateringen. Ska kolla om det kan komma in en ny lista snart. 

Har massor av bilder att lägga in från senaste tiden, men det får jag försöka lägga in i helgen. Det finns i alla fall lite nya bilder från mitt senaste gig i Sveg med Moneypennies på den här länken: 

http://www.riktigafjall.se/bjornfestenlordag2009/index3.htm

Lovar att jag ska lägga in massor av nya bilder inom de nästkommande dagarna, men tidigast i helgen.
Nu ska jag lägga mig. 

Har varit och gjort en radiointervju tillsammans med Tobbe Trollkarl i dag. Programmet heter Sommartider, leds av Rickard Olsson och sänds på P4 den 25/7.

Efter radioinspelningen har jag suttit oavbrutet i min studio hela dagen fram tills nu. Charlie har gjort några gitarrpålägg. Det surrar ljudeffekter och gitarr-riff i mitt huvud och lär nog göra även när jag lagt ner huvudet på kudden...... ;-)
Puss och nattinatti! :-)

 
#1 - - Lina:

Jag tror att jag aldrig har sett fram emot några av dina plattor så mycket som jag gör inför den här! Jag är alltid jättehysterisk innan dina skivsläpp, men det är värre än vanligt i år, haha ;D

#2 - - Celicia:

Jag håller med, med föregående talare!

Puss fina du!

#3 - - Malin:

Wohooo jag längtar tills imorn :D (senare idag. x'D) Jag och Trull kommer garanterat vara där! :) Slottstorget, here we come! :D

#4 - - Linda:

Hej Nanne!! Ser fram emot din nya skiva!! Min dotter Nora har dig som sin största idol! Hon står i vardagsrummet och dansar o sjunger Avundsjuk och håll om mig!! Hoppas att du får ordning på alla effekter... Hoppas du har fått sova gott!! Kramar från Linda

#5 - - Cajsa:

aåååå härligt med ett nytt inlägg från dig sötaste! :D Hoppas att allt är bra med dig annars förutom långa timmar vid Logic (man, I hate that program! XD). Hoppas verkligen att du kommer till Sundsvall i sommar! Saknar dig massor! Kisses. Jag har fått nya glasögon jag! ^^ hahaha! :P De är heeelt motsatsen till mina gamla så om du kommer i Sundsvall kommer du freaka ut..^^ (Om du äns känner igen mig..XD)..

kramar! Ska kolla på den där länken nu.. :)

#6 - - Malin:

Tack snälla för kvällen! :D Det var helt underbart att få träffa dig igen! Saknar dig redan. :)



Massvis med pussar och kramar!!!!

#7 - - Madelene:

Du var helt underbar på slottstorget i Gävle igår. Jag kunde inte sluta le när jag gick hem senare på kvällen, din röst och dina låtar ekade i mitt huvud och din underbara dans kommer jag aldrig att glömma. Helt galet. Du är bäst nanne!

#8 - - Evelina<3:

heeej sötis nanne!!! jag älskar dig!!! och ska köpa din nya cd!!<33333 jag lovar!!!!



puuuusssss o kraaaam älskardej<333333



mvh.Evelina V.!!<333