CHARADER I RADIOSTUDION

RING SÅ SPELAR VI:
I lördags morse fick jag äran att sitta som gästprogramledare för radioprogrammet "Ring Så Spelar Vi". Det var otroligt kul men också en riktig utmaning, eftersom jag aldrig har suttit som programledare för ett radioprogram tidigare och framförallt där det inte är manusbundet utan handlar om att köra allting spontant hela tiden, samtidigt som det gäller att hålla koll på tider och frågor och en massa annat. 
Jag hade ett jätte stöd från Lisa, Roger och Anders inne i kontrollrummet. Under sändningens gång stod de och viftade i ett och det började likna charader ibland då jag satt där och pratade i radion och samtidigt försökte tolka deras viftande med armar och ben och intensiva kroppsspråk; "nu är det bara en minut kvar innan nyheterna", "nu har ni gott om tid att prata", "nu har ni jätte lite tid att prata", "nu ska du dra ett nytt slutnummer"......
Det är mycket rutiner att lära sig och vi kunde gemensamt skratta efteråt åt hur roligt det måste ha sett ut där i studion emellanåt med dem hoppandes runt som Linus På Linjen i i studiorummet i sina tappra försök att visa vad de menade och jag bland papper, datorer, samtal, lyssnarfrågor och radioprat samtidigt jag desperat försökte tolka deras kroppsspråk.  
Tusen tack till Lisa Syrén, Bengan och Anders och alla på "Ring Så Spelar Vi"-redaktionen, att jag fick möjlighet till detta, för det var otroligt roligt och tack även för erat stora hjärta, stöd och omtanke inför, under och efter sändningen. Det kändes så tryggt att ha er med sig hela tiden. Ni är helt fantastiska! Puss härliga Växjö-gänget! 

Tack även till alla er som hörde av sig per telefon eller mail under den 3 timmar långa sändningen. Jag med fick med mig en hel hög med underbara mail som ni skickade under sändningens gång. Jag har läst igenom dem allihopa, men det kom så otroligt mycket mail, så jag kommer inte att ha någon möjlighet att hinna svara er personligen. Jag vill därför passa på här på hemsidan och även på Ring Så Spelar Vi-hemsidan, att tacka er alla för att ni tog er tid och hörde av er till mig. 
http://www.sr.se/sida/artikel.aspx?FormatId=108&ProgramId=1148&Artikel=2583000







JAG OCH SUPERTREVLIGA PRODUCENTEN BENGAN.....

OCH VÄRLDENS UNDERBARASTE LISA SYRÉN......

OCH RARA PARET SOM HJÄLPER TILL I TELEFONSLUSSEN......(FÖRSÖKER DESPERAT
KOMMA IHÅG DERAS NAMN MEN JUST NU ÄR DET HJÄRNSLINT......).
De skulle i alla fall till Las Vegas och jag håller tummen för att de kanske
gifter sig där. Det lät i alla fall som om det eventuellt kunde bli av.
De har varit ihop i 20 år, så det känns ju inte som om de i så fall skulle göra
något överilat. Jag tipsade dem om Star Trek-kyrkan, med mr. Spock och allt.....
Peter och jag har sagt att om vi nån gång ska förnya vårat äktensksapslöfte
så ska det bli i Star Trek Kyrkan, kanske t.o.m i Avundsjuk-outfiten i så fall. 
Vem har påstått att bröllop behöver vara smakfulla? Inte vi! ;-) 

OCH DUKTIGA LJUDTEKNIKERN ANDERS. 
WOW! VILKET HÄRLIGT TEAM JAG FICK TILLFÄLLE ATT JOBBA MED.

MUSIKAL OM HEP STARS:
Efter Ring Så Spelar Vi i Växjö, så bar det av till Skänninge för att se premiären av musikalen Cadillac, som handlar om Hep Stars liv. Som på de flesta teatrar i små orter, har det inte funnits någon stor budget att röra sig med, men värmen och engagemanget är inte mindre för det. Peter har varit musikansvarig och han har verkligen brunnit för detta och försökt att hitta instrument med identiska sound och utseenden. Han har inte lämnat något åt slumpen. Varenda musikalisk detalj har han återskapat och killarna i bandet har förvaltat allt detta till 100%.  Bandet var helt lysande!!! De sjöng och spelade så taket lyfte sig och det lät många gånger skrämmande likt original bandet. Jag är så otroligt imponerad av alla killarna, som är mellan 16-19 år.
Grattis Peter, Ulf Larsson (som har regisserat) och alla andra inblandade till en otroligt charmig föreställning och härlig musikalisk upplevelse.   

Tack även till alla rara människor i Skänninge med omnejd. Ända från det att jag steg av tåget i Mjölby på eftermiddagen till det att vi åkte från Skänninge framåt natten, så kom folk fram spontant och pratade, gav mig så mycket omtanke och tog hand om mig på alla sätt och vis. Vilken otrolig gästvänlighet. 

Luis Haraldsson (Benny) - Fredrik Edkrantz (Svenne)
Robin Gustafsson (Krille) - Lars Dahlen (Lelle) & Tommy Andersson (Janne)
Ej i bild: Kim Wide (Manager Åke & Turneledare Felle)


Världens snyggaste man - tänk att jag är gift med honom! ;-)

NÅGRA UR "HEP STARS" BANDET EFTER PREMIÄREN 
(TOMMY, FREDRIK, ROBIN OCH LUIS), 
PETER OCH TILL HÖGER OM HONOM STÅR LJUDTEKNIKERN MORGAN.


RÄTTEN TILL ATT FÅ VETA SINA RÖTTER:
Såg ett program på tv i veckan, där man får hjälp att leta upp sin försvunna förälder. När hon hittade sin pappa i slutet av programmet så var jag djupt rörd. Det är så viktigt för alla att få veta vem ens föräldrar är, vare sig man sen har kontakt med dem eller inte. Det handlar om en viktig identitetskänsla. Om en förälder bara försvinner ur ens liv så blir det ett stort sår inombords av tomrum. Min pappa har aldrig fått veta vem hans egen pappa är och jag har år efter år, sett hans förtvivlan över att min farmor alltid vägrat berätta för honom vem det är. ALLA barn har rätt till att få veta vem ens förälder är. 

MIN STORA DAG:
Fick ett meddelande från en förälder vars dotter, Josefine, jag träffade på Huddinge Sjukhus förra sommaren. Jag var där för att besöka sjuka barn och ungdomar, tillsammans med stiftelsen Min Stora Dag, som jag är ambassadör för. http://www.minstoradag.org
Fick då glädjen att få träffa Josefine, som tyvärr gick bort ett par månader senare. Hon kämpade mot en obotlig sjukdom i hela sitt liv och blev 18 år gammal. Vill skicka hennes föräldrar en hälsning och tanke. Det känns så otroligt orättvist när livet rycker bort våra guldkorn från världen alldeles för tidigt. 
http://www.jozzan.com/

VECKANS KLIPP: Fick tips om ett jätte gulligt you tube-klipp: 
http://www.youtube.com/watch?v=MXj2tOwpClM

VECKANS "DET HÄR GÖR MIG FÖRBANNAD": 
Kedjebrevsmail där det börjar som ett gulligt, omtänksamt mail men där det i slutet alltid finns en baktanke, nämligen att man ska skicka vidare de där jäkla mailen! Antingen skickar man nåt omtänksamt eller så ger man fan i det, tycker jag. "Skicka det här vidare till 10 andra personer så får du lycka" är ett underförstått hot mot människor som kanske har oflyt i sina liv och dessutom är skrockfulla, dvs underförstått "om du inte skickar det vidare så kommer du inte att få nån lycka"......hur omtänksamt är det? Gulliga brev och mail som har för avsikt att ge stöd och glädje ska skickas spontant, inte för att man pådyvlas sådana och man sen ska känna sig tvingad att skicka det vidare till några nya stackare som också måste ägna tid åt detta. 

VECKANS "DET HÄR GÖR MIG GLAD": 
Musik, musik, musik - det är världens bästa kick! Musik har alltid gett mig styrka genom alla faser i livet. 

Visa fler inlägg