Rädda Mammorna!

Förra veckan var det vårfest på mitt management/bokningsbolag Mlp och 
skivbolag Lionheart. Världens bästa gäng jobbar där! Här är jag med
Åsa Johansson, Peter och Anne-Lie Rydé.

......med G:son och Anne-Lie.

.....och här får min fantastiska manager Nancy Führ en bamsekram......eller vad det nu är...... ;-)

.....med min älskade make Peter! :-) 
....med Frida som jobbar i receptionen och tar hand om alla samtal och 
fixar en massa annat däremellan också!  

....med Sanna Nielsen

......och lite kompishångel med Sonja Aldén! :-)


Nancy, Åsa och jag! :-)

och här är många av Lionhearts artister och kompositörer samlade.
.....Lionheart-artister!

I onsdags förra veckan var jag på Sachsska Barnsjukhuset och invigde deras
nya tonårsrum. Som ambassadör för Min Stora Dag (http://www.minstoradag.com/)
så fick jag äran att klippa bandet in till rummet. Det var ett fantastiskt fint rum
med dator och musikprylar m.m. där inne. De har utvecklat det här rummet
på sjukhuset i samarbete med Min Stora Dag. Det är tufft för många barn och
tonåringar att under många gånger långa perioder och svåra behandlingar,
vistas på sjukhus. Då är det så viktigt med all form av avkoppling för dem.

Här är jag tillsammans med Elin och Olivia. Elin och jag sjöng karaoki tillsammans
i Sing Star. Det blev Håll Om Mig och hon sjöng så bra så så vi fick lika mycket poäng.
Jag var otroligt imponerad av henne. En blivande sångerska skulle jag tro! 

Här är jag tillsammans med hela tonårs-gänget som var med under invigningen. 

Apropå sjukhus så var jag dessutom själv på mammografi för två veckor sedan.
Det känns i kropp och själ när man går dit, för jag vet ju hur snabbt allt kan förändras.
Så väntan på besked om röntgenbilderna ser ok ut, är tungt. Fick svar i dag att det
ser bra ut fortfarande. Vilken obeskrivlig lättnad!!! 

Var och såg Beyonce på Globen. Wow! Vilken kvinna! Hon är inte bara
snygg och dansar ashäftigt utan är dessutom en oslagbar livesångerska! :-)

Fyllde år i måndags. Tusen tack för alla hälsningar som har kommit till kontoret, på hemsidan
och framförallt i massor på min facebook-sida. Hade mina kära släktingar dessutom på besök
på min födelsedag. Här är min moster Barbro, min bror Magnus, min brorsdotter Decirée, 
Charlie och hans kompis Fredrik.  

och på andra sidan altanborder har vi Robins fästmö Mandy och mina kusiner
Christina och Fredrik.

.......och sist men inte minst min fina Peter!

Som flera redan av er kanske har sett, så finns nu en del av sommargigen upplagda
under "spelplan" på hemsidan. Fler spelningar är på g och kommer att läggas ut
på hemsidan vartefter de blir klara. 
I jul (november-december) blir det julturné med "Stjärnklart" tillsammans med 
Lena Ph, Alcazar, Brolle och Nina Söderqvist och allt under ledning av 
Anders Berglund förstås.
http://stjarnklart.se/flash/index.html

Det är även andra egna spännande showprojekt på gång framöver, men det är för tidigt att 
berätta om ännu. 
Dvd av showen "Vild" som har sänts i tv, kommer att släppas i höst. På dvd:n
kommer det att finnas en massa bonusmaterial som videos och karaokiversioner av 
flera av mina låtar. 
En ny skiva ska det bli i höst också. Jag sitter just nu och skriver och spelar in
demos för fullt och det var längesedan jag hade en sån otrolig skrivarlust som jag
har just nu. Det är så vansinnigt kul att skriva låtar och texter när inspirationen glöder.
Det var nödvändigt att bromsa upp på gig-fronten för att bara kunna
fokusera på skrivandet och inspelningarna i studion. Musik är ett fantastiskt sätt att kunna få uttrycka känslor och tankar.
*
SIST MEN INTE MINST SÅ VILL JAG BE ER ATT GÅ INPÅ FÖRSTA- ELLER NYHETS-SIDAN HÄR PÅ WWW.NANNE.SE
OCH SKÄNKA ETT BIDRAG TILL RÖDA KORSET. TYVÄRR HAR JAG INTE LYCKATS FÅ WIDGETEN HÄR I BLOGGEN AV TEKNISKA SKÄL (ELLER RÄTTARE SAGT OTEKNISKA SÅDANA), MEN SOM SAGT VAR OM NI GÅR IN PÅ FÖRSTA-SIDAN PÅ NANNE.SE SÅ FINNS DEN DÄR, SOM PETER (NÄE INTE MIN MAN UTAN EN ANNAN PETER), SOM HJÄLPER TILL MED UPDATERINGAR AV HEMSIDAN, HAR LAGT IN. TUSEN TACK PETER! DU ÄR EN KLIPPA!

DET ÄR EN KAMPANJ SOM HÅLLER PÅ FRAM TILL DEN 4:E JUNI, FÖR ATT STÖDJA KVINNOR RUNTOM I VÄRLDEN. MAMMOR ANVÄNDS OFTA SOM STRATEGISKA MÅLTAVLOR I KRIG. DE VÅLDTAG, STYMPAS OCH DÖDAS FÖR ATT SÄTTA SKRÄCK I BEFOLKNINGEN. SOM EXEMPEL KAN NÄMNAS ATT 40% (!) AV LIBERIAS MAMMOR HAR UTSATTS FÖR SEXUELLT VÅLD OCH 80% AV SRI LANKAS FLYKTINGAR ÄR MAMMOR.

DE HÄR KVINNORNA ÄR HELT HJÄLPLÖSA OCH BEHÖVER ALLT STÖD SOM GÅR!!!
SÅ SNÄLLA, UNDERBARA NI, GÖR SOM JAG OCH MIN FAMILJ; GE ETT BIDRAG TILL RÖDA KORSETS MAMMA-KAMPANJ. DET ÄR JÄTTE ENKELT:

NI GÅR IN PÅ:
http://www.nanne.se
DÄR KLICKAR NI PÅ "RÄDDA MAMMORNA"-ANNONSEN SOM FINNS PÅ FÖRSTA SIDAN PÅ HEMSIDAN ALTERNATIVT ÖVERST PÅ NYHETS-SIDAN.
DÄR FYLLER NI ENKELT I BELOPP OCH ÖVRIG INFO. MAN BEHÖVER INTE SKÄNKA NÅGRA JÄTTE SUMMOR. DET RÄCKER MED ATT SKÄNKA 25:- OM NI VILL, FÖR MÅNGA BÄCKAR SMÅ. VARENDA KRONA ÄR VIKTIG!!!!!
TUSEN TACK FÖR ERT STÖD TILL DEM OCH TACK RÖDA KORSET FÖR ATT NI GENOMFÖR EN SÅ OERHÖRT VIKTIG KAMPANJ!!!!

Puss och kram!
Nanne :-)
#1 - - Celicia:

AHHHHHHHHHH!!! Du är så sjukt snygg i ditt blonda hår!!!! Man avundsjuk... Det finns så mycket jag behöver... ;-)

Kan inte sluta beundra dig för min stora dag, då jag vet att du gjort stor inverkan på många.. Fast den jag vet säkert du gjort stor inverkan på är Linnéa Forsberg, du fattar inte hur mycket du gjort för henne! Du är bara... Bäst... Finast.. Ja och massa massa mer saker! Obeskrivlig helt enkelt..



NANNE, DU RÄDDADE MITT LIV!

Får sitta och hålla tummarna på att du kommer i närheten av Göteborg, och inte inom 26 juli - 6 augusti. Då är jag nöjd! För det är ingen sommar utan Nanne! Vilket det inte såg ut som innan, men att det kommer fler datum på spelplanen förändrade ALLT!!! Lääääääääängtaaaaaaaaaaar! Hihi!



Du är fantastisk

Puss!

#2 - - Celicia:

Glömde inflika att jag kommer skänka pengar nästa månad.. Bättre att det går till de som behöver det, än att jag spenderar det på skit... ;-)



PUSS igen!

#3 - - Cajsa:

din kämpe där! ^^, grattis i efterskott också. Denna vecka har varit extremt hektisk för mig med! :O (trots långhelg!)

måndag och tisdag hade vi PA-redovisningar (och min blev en succé! ^^ jag slog publikrekord under en PA-redovisning med 40 elever som kom för att lyssna! :D) och hela onsdagen sedan satt jag och skrev på min PA-rapport som skulle vara inne den dagen. Så därför har jag inte hunnit att gratta. :( hoppas verkligen att du ska spela i Sundsvall! :O jag dööör ju annars! ^^ hehe... :P

Nu kom solen tillbaka så nu ska jag dra ut! ^^

xx Cajsa

#4 - - Daniel:

Nanne, du är sjukt överlägset Svergies, om inte världens bästa artist!



http://danielkl.blogg.se

#5 - - Daniel:

Sveriges menade jag, och inte Svergies! ;P

#6 - - Gunilla:

Du är en sådan otrolig fighter och har en enorm karisma. Den enda gång jag har sett dig uppträda var när du vann delfinalen med din Håll om mig. Då satt jag och dottern i publiken.



En stor änglakram från Gunilla

#7 - - Mohammed:

Rädda Mohammed!!! hittade du ciggen?

#8 - - Benita:

Vad skönt att det såg bra ut på mammografin! Ha en trevlig måndag och fortsatt bra vecka! Kram

#9 - - maria:

Hej nanne! hoppas att jag får se dig sjunga i sommar igen. jag såg dig sjunga en av dina låtar föra sommaren. Du får inte glömma bort hur under bar och bra du är. M

#10 - - Körslaget Anna:

Hej Nanne! :)

Åh vad du passar snyggt i din nya hårfärg!

KRAM

#11 - - Körslaget Anna:

Hej Nanne! :)

Åh vad du passar snyggt i din nya hårfärg!

KRAM

#12 - - Marie Munther:

Hej Nanne!



Kul med ny skiva och DVD:n i höst. Behöver verkligen något kul att se fram emot nu efter min mammas bortgång och en tung sommar. Hur går det med din bok? När kommer den släppas? Jag kommer ut till Siggesta gård den 13 juli på allsången och jag hoppas du har en stund över då för lilla mig som är ganska ledsen och har det ganska tungt med min sorg nu. Saknar mamma otroligt mycket och det gör så ont. Saknat dig också mycket och har inte fått se eller träffa dig sedan före jul på julshowen i Stadshuset. Hoppas du får en fins sommar kram Marie

#13 - - Yass:

Hej!



Jag tycker du är en underbar artis! Din skiva "20 år med Nanne" går varm hos mig. Hade jag bara haft råd o se din show i Sthlm hade jag gått flera gånger. Du är grym!



Sen måste jag berätta att jag och mina kompisar såg Destinys Child för några år sen. I Beyonzes solonummer tappade hon micken och sången fortsatte. Det var så hon ertappades sjunga playback. Det är ingenting jag uppskattar hos en artist, verkligen tvärtom.



Jag börjar musikalskola i höst. Kika gärna in på min blogg. Förstår att du har fullt upp men det vore kul! :)

Kram

#14 - - elin Wänglund:

Heej Nanne! Tack för att du la upp bilderna, jag trodde faktist aldrig att du skulle göra det!

P.s jag har övat mycket, så jag hoppas att vi kan sjunga karaoke tillsammans igen ;)

Ha det jättebra! //Elin

#15 - - Uma:

hejsan, ditt hår är typ awesum, alla vill ha't :)