Yoga och Budda

Fick tips från några vänner ang. You Tube-klipp. Här kan ni hålla till godo med alternativ tills den riktiga Otacksamhet-videon dyker upp om två veckor. Galet men roligt. ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=oFba-HRJ9xA
http://www.youtube.com/watch?v=bFVrx8vbRII (Anna Anka av alla.....ja, det ÄR nog henne det handlar om, inser jag nu när jag såg inslaget......)

Brukar titta på UR-programmen på Svt på förmiddagarna, när jag hinner. Programmen är ofta fantastiska dokumentärer eller program gjorda med stor ambitionsnivå trots ofta super låg budget. Det är alldeles för bra program för att sändas på dagtid, när så få tittar. Många av programmen borde sändas på bättre sändningstider, men jag tror att det ofta är förknippat med "tråkiga" program, men det är verkligen tvärtom. Ur-programmen är bland det bästa tv (alla kanaler inräknat) har att erbjuda och är alldeles för underskattat. Jag blir super lycklig av de programmen, för de ger mig så mycket om allt möjligt runtom i världen och belyser människors situationer på ett otroligt engagerande sätt.

Läser just nu Lydia Cachos nya bok "Jag låter mig inte skrämmas". Den är fantastisk. Vilka otroliga guldkorn det finns här i världen med beundransvärt mod. Tack media för att ni belyser hennes bok och situation. Hon behöver allt stöd som går att få i världen, för att ha ork att fortsätta en sådan tuff kamp helt själv.
http://www.aftonbladet.se/wendela/article5888640.ab

Äldsta sonen Robin och hans fästmö har skaffat ännu en katt och har nu två katter hemma. Skillnaden mellan de två är vida:

Budda är en super lugn katt som gärna kryper upp i ens knä och kan ligga
där hur länge som helst för att få bli kliad i pälsen....


.....medan 13 veckor gamla Yoga är fullständigt sjövild. Robin o Mandy får inte sova på nätterna
och när jag var där och hälsade på så hann hon vara precis överallt. Hon far runt som en tornado
i huset - klättar överallt, tuggar på sladdar, hänger i gardiner och slickar dem i ansiktet när de just
somnat.....men är ju super mysig så allt blir snabbt förlåtet. ;-)
Det är precis som att få ett barn när man skaffar kattungar eller hundvalpar; ett heltidsjobb
men så otroligt mycket kärlek och super häftigt.
#1 - - Lina:

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! Celicias humor är guld! Du fattar inte hur kul vi har haft åt den videon! Jag bokstavligt talat låg i en hög på golvet och tjöt av skratt när jag såg den första gången... HAHAHAHA.

#2 - - Celicia:

HAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHA! JAG DÖR AV SKRATT!!! JAG TRODDE ALDRIG DU SKULLE FÅ SE DE VIDEOSARNA!! Du kanske tog det som en förolämpning... HAHAHAHAHAHAAHA! Åh! Detta gjorde min dag!!! HAHAHAHAA! Looove yoooooooooou!



Och skulle inte Yoga döpas om till Pajas av Robin??! HAHAHA!



Söta är katterna.



PUUUUSSS!

#3 - - Celicia:

Bara för det måste jag tipsa om videon på dig och Kim i min blogg:

http://celiciahallin.blogg.se/2009/october/draft-okt-4-2009.html



Ni är sjukt heta kan jag säga. Speciellt med afro ;)

#4 - - Malin:

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA shit vad jag älskar Celicias humor!!!! ;D Usch jag har sån grym hosta och skrattar som en dåre! Bye bye röst säger jag bara. ;) Har inte ens hunnit läsa hela bloggen innan jag kollade videosarna. ;) Ska fortsätta läsa nu. :)

#5 - - bewar:

hej min idol. här får du se en fyra åring som sjönger med håll om mig du måste se. http://mittklipp.aftonbladet.se/app/viewMovie.action?id=11711

#6 - - Celicia:

Tackar alla för att de älskar min humor! Den är ibland så dålig att den blir bra, detta är ett sånt tillfälle! :-)



Jag skäms dock.. Nanne.. slå.. mig.. inte.. när.. vi.. ses... nästa... gång... ;-)

#7 - - Sigrid:

Gud vad söta katter!