Barn till ensamma mammor


GULDBAGGE-GALAN FRÅN WWW.FINEST.SE. BILDEN ÄR TAGEN AV KARINA LJUNGDAHL.
I går var jag på Guldbagge-galan med min bror Eddie. Det var en
fantastisk gala. Stämningen var underbar. Ibland kan det tyvärr bli
ganska stelt och dålig respons vad det gäller skratt och spontana
applåder på galor där "branchfolk" är inbjudna. Konstigt egentligen, för
alla som jobbar inom showbiz vet ju hur tufft det är att stå på scenen
och vara beroende av respons. Men här stod det högt i tak från allra
första sekund med respons. Johan Glans var helt magisk som programledare.
Så vansinnigt rolig och otrolig sinnesnärvaro hela tiden. Wow!

Efteråt var det fest på Café Opera.
Kul att träffa massor av goa vänner där, men framförallt var det mysigt
att hinna umgås med Eddie. Tänk att jag har varit med och sett honom
som liten baby springa runt med blöjor osv och nu står jag med honom
på Cafét och istället för nappflaskan har han en drink i handen. Haha!
Jojo, tänk vad livet går undan!
Eddie och jag var kvar och minglade till 01.00, men sen bar det av hemåt.
Skulle ju upp tidigt i morse för att göra tv.

I kväll var jag återigen en sväng på Operakällaren. Denna gång för att
ta del av Caroline Roosmarks Kalender-vernissage till förmån för Fryshusets
projekt till stöd för "Barn till ensamma mammor". Jag går ju väldigt
sällan ut på olika bjudningar och två kvällar på raken händer nästan
aldrig, men att stödja en sån här kampanj är super viktigt för mig.
Bilderna i kalendern är tagna av Caroline Roosmark, som är tveklöst
en av Sveriges absolut bästa fotografer. Hon tar bilder som ingen annan.
Att få jobba med henne är sagolikt spännande. Den vackra texten i Kalendern är
skriven av Åsa Mattsson.
Om ni vill ta en titt på bilderna så kan ni gå in på den här sidan:
www.roosmark.com
och vill ni beställa kalendern så kan ni maila till:
[email protected].
Det är massor av fina bilder där, men framförallt går pengarna till detta
projekt, som ligger mig så varmt om hjärtat: barns välbefinnande.
Ni kan läsa mer om detta projekt på:
www.fryshuset.sebarntillensammamammor och www.barnvaktfryshuset.se.
Visst finns det mycket elände i världen, men det finns mycket gott också och
det är människor som alla dessa eldsjälar bevis för.

Nu ska jag lägga mig och titta på en film. I morgon är första dagen
som jag är ledig på 24 (!) dagar, så nu har jag stängt av mobilerna,
ska sova ut och i morgon ska det inte bli något jobba av. Jag ska ringa
mamma och pappa m.fl som jag knappt hunnit prata med senaste veckorna
och jag ska åka och hälsa på våra vänner Mari & Micke som har fått barn
och på kvällen är siktet inställt på bio med familjen. Ååååh, vad mysigt! :-)

Jag kommer inte att blogga i morgon, men sen är det full fart igen, inkl. bloggen.
På torsdag är det slutförande av nya videon, fredag gigar jag i
Sundsvall (Memento Palace) och på lördag i Borlänge (Kupolen).

Är så glad att det verkar lösa sig för Saab och därmed också för deras anställda. :-)

Nu ska jag krypa in i famnen hos min man och bara vila och gosa! Inget mer jobb
i kväll och ingen dator, för nu stänger jag av den .....förutsatt att han
lägger sin I Phone åt sidan....det ser förhandlingsbart ut! *Fniss!*
Nattinatti! ;-)
#1 - - Celicia:

ÅHHHHHHHHHH NAAAAAAAANNNNNNEEEEEEEEEEEEEEEEE!

Nu tusan ska jag ta mig till borlänge.. Nu jävlar! HAHAHA! Min kompis bor i Ludvika som är asnära där.. Så jag ska fixa det här.. Ska göra allt för att fixa pengar här va!!! :)



Håll tummarna!!!!!



PUSS FINASTE MÄNNISKAN! Jag blir så glad när du bloggar så att jag får ont i magen! HAHAHA!



KRÄÄÄM!

#2 - - Cajsa:

sova är viktigt och bra! Vi har haft sovmorgon två dagar i rad nu så jag är verkligen utvilad. I morron börjar vi en timma senare också. Skönt!



Pratade med min lärare idag om vad jag ska söka för skola till hösten och hon sa att jag har dansen, sången och draman för att kunna söka PAS och B-A om jag vill! :D Riktigt kul att höra. Måste innebära att jag har utväcklats massor eftersom att jag inte hade något av det mer än viljan förrän jag kom hit. Okej, lite sång och lite drama hade jag men det va inte mycket. Får se om jag söker det dock, vet inte om jag är redo. Annars så ska jag söka bjärnum. :)

#3 - - Celicia:

VI SES PÅ LÖRDAG BABY!! :-D tillsammans med min ena bästis som jag också lärde känna på maskrosbarn-lägret. Wiiie.. LYCKA!!!



PUSS IGEN!!!

#4 - - Malin:

Jag vet precis vad du menar med din bror. :) Jag har ju varit med under hela min brors uppväxt och han fyller 10 år i mars! Här sitter jag och tycker fortfarande att han är världens goaste lillplutt. ;) Kanske dags att gå vidare?!



Tänk om man kunde ta sig till Kupolen!!! Jag som har varit där så oerhört många gånger!!! Haha! Jaja...