Att sova eller inte sova, det är frågan.

Gig i Borås i torsdags och Orsa på fredagen.
Tack publiken på bägge ställena - ni var helt fantastiska! :-)
Här kan ni se ett gig-klipp från lokalkanalen i Borås:
http://www.youtube.com/watch?v=9wV9vTfpt9w

och här en webintervju med Borås Tidning:
http://www.bt.se/nyheter/boras/nanne-gronvall-%282025370%29.gm

Publikrekord i Borås! Super kul. :-)

Mellan hotellet o scenen fick vi åka limousin.

Den var vackert inredd med massor av tekniska finesser.

Det var lite längdskillnad mellan mig och limoföraren.
Här har jag ändå höga klackar på mig......;-)

Efter giget på torget kl. 21 så skrev jag autografer i över 1,5 timma och
sen på natten gigade jag på nattklubben i stan. Var inte tillbaks på hotellrummet
förrän efter kl 2 på natten. Duschade och packade och kom inte i säng
förrän vid 3-tiden på natten och sen upp igen kl. 07 för att åka vidare
med bussen till Orsa. Den bussresan tog c.a 8 timmar. Sen dags för
gig i Orsa.

Timotej uppträdde innan mig i Borås. De är alla super rara tjejer.
*
På turnén är det inte bara jag och 7-mannabandet som åker.
Vi har dessutom med oss ett oslagbart crew;
Martin på monitor, Johan på ljud och Örjan backline.
De har egentligen det tuffaste jobbet av oss alla; först åker
de till spelstället, riggar upp alla instrument, backdrop och allt
annat som ska på plats och kopplas upp på scenen. Sen är de
med hela giget och därefter, när vi är klara, så är det dags för
dem att plocka ihop och lasta in allt i lastbilen. Ibland är det
super stressigt för dem, för att något annat band ska på snabbt
efteråt. Trots stress och sömnbrist så är de alltid på gott humör
och Martin håller stenkoll på alla detaljer åt oss alla.
Det här gänget är guld! ;-)
Eftersom de måste vara på plats flera timmar före oss, så
blir det ofta att de måste börja åka super tidigt. Som den här
helgen t.ex då de fick åka från stan redan kl. 5 på morgonen.
Örjan kör och Johan kan inte sova medan Martin
tar sig en tupplur. Att döma av de andra 2:s miner, så är
de nog liiiiite avundsjuka på hur Martin lyckas ta sig en
sömnpaus oavsett var eller hur, när han kommer åt.....hihi!

Örjan kör och Martin sover........

Johan klarvaken och Martin som sover vidare bakom kudden mot Johans axel.
Zzzzz......Få saker är väl så irriterande som när man själv är astrött
och man med sömnbrist samtidigt har någon brevid som sover tungt och
gott överallt, oavsett plats eller ställning. Jag vet precis hur det känns.
För själv kan jag inte sova sittandes, så jag tillhör absolut "usch-vad-jag-
avskyr-männisor-som sover-gott-överallt-när-jag-själv-inte-kan-sova-så"-klubben. ;-)
Tack Martin, Johan och Örjan för att ni delade med er av dessa roliga bilder
från eran bilfärd.

Här är hela turnégänget. Åh vad jag tycker om dem alla så oerhört mycket.
Ett helt fantastiskt gäng! :-)


#1 - - Mehmet:

Hi Nanne,



Could you please publish or send me some photos of Amy Diamond about Orsa Vattenfestival if you have. We couldn't see any photo yet.



Thank you!



Kind Regards,

#2 - - din fan:

hej nanne.

alltid lika kul att läsa din blogg. jag tycker din blogg är världens bästa blogg att läsa, jag kan läsa den hur många gånger som hälst älskar dig över allt i världen.

din singel kommer ut 18 agusti är hur glad som hälst att du släpper den på min dödeldag älskar dig. puss och kram

#3 - - ida:

skojit nanne!

jag tycker också det är jobbit när folk sover...

alltså jag är ditt största fan alltså jag skriver till din blogg samtidigt som jag lysnar på dig på windovs media palaier min favo låt av dina låtar är

se men inte röra as bra!!!! :)

puss och kram Ida!! ;) <3 :)

#4 - - Celicia:

Åh. Jag önskar så att jag kunde vara i Borås! Men jag kom hem halv elva på kvällen från maskrosbarn-lägret.

Trist, men det finns säkert fler chanser. Min brorsdotter Ida var i alla fall där! :)



Ja, jag tillhör också den klubben! Jag har ALDRIG lätt för att sova, it sucks badly!



Pusss underbaraste och finaste du!

#5 - - Bryndis:

alltid så kul att läsa dina blog. Fantastiskt gäng (Y). hoppas ni hadde bra helg. kram <3

#6 - - Jenny:

Hej Nanne :) Du var så enormt bra i Borås :) Lika bra som alltid!!! Så kul att träffa dig med <3 Kraaaaam!!!

#7 - - Cajsa:

haha! vet att det inte är lätt att sova när man väl är igång med alla spelningar...finns helt enkelt inte så mycket tid heller, men du måste försöka HITTA tiden...inte lätt det heller i och för sig.. :/

HOPPAS VERKLIGEN att vi ses på lördag när du är i Sundsvall..försöker att flörta med mamma vad det geller pengar och skjuss...inte lätt....

Hade bestämt mig för att gå i alla fall och köra på inga pengar i skåne men jag fick inte hela min lön FAST att jag var där alla timmar så fick inte råd i alla fall.. :'(

#8 - - Ebba:

Heej Nanne! jag älskar dej och dina låtar. du är så bra!! jag tycker också att det är svårt att sova, men när man verkligen vill så kan man;)

/ett nanne faan

#9 - - matilda:

Hej nanne du är super bäst