Teletubbies & Eurovision


I dag la Paul Rein och jag körer i studion på några av mina nya låtar.
Musik är kul......

.......fast egentligen såg vi ut och tänkte så här:
"Va!?! Ska man behöva ha så här löjliga teletubbies-lurar på huvudet när
man står i studion och sjunger?!?......."

Först var jag på svt:s Gomorron kl. 10. Sen bar det iväg till studion.
Efter 7 timmar där så åkte jag vidare och gigade för ett evenemang
till förmån för Min Stora Dag. Sen hem.

Såg Eurovision Song Contest. Vilket jäkla depp!
Anna var FANTASTISK!!! Hon strålade och sjöng så vi rös här hemma.
Jag var tvärsäker på att hon skulle ta sig till final. Fattar ingenting.

Jag hoppas att Anna känner att hon kommer tillbaks till ett Sverige där
vi alla är så stolta över hennes insats, för det är vi verkligen. 

Tyvärr var det ett tufft startfält. Det var många bra låtar och nummer.
Min andra favorit, förutom Anna, är tveklöst Turkiet. Jag älskar låten och
även numret, förutom de irriterande blinkande ljusen i bakgrunden på
refrängerna (nu låter jag som gamla Märta 280 år; "Usch, vad är det för
blinkande lampor.....såna där moderniteter vill jag inte veta av.....annat
var det på min tid....." Hee!)

Grekland, Turkiet, Tyskland och Armenien är mina favoriter på lördag, fast
just nu vet jag inte ens om jag ska titta på finalen.
Känns lite surt att våran fantastiska Anna inte är där. Vad har de för smak där
ute Europa? Ukraina?!?! Hur kunde den gå vidare t.ex och inte Anna?
Kalla mig gärna omusikalisk, men jag fattade verkligen INGENTING av Ukrainas bidrag.
Cypern likaså. Jag sitter här och ser ut som ett levande frågetecken just nu......

För övrigt hade jag prickat in 7 av 10 bidrag även denna gång, som gick vidare till finalen.
Jag tror att Grekland vinner på lördag. Men den bästa artisten kommer dock tyvärr inte att
vara med där på lördag; Anna! Välkommen hem! Du var BÄST!!!!

http://www.expressen.se/noje/melodifestivalen2010/1.2003415/nanne-gronvall-om-hotet-mot-anna-bergendahl-i-kvall

http://www.expressen.se/noje/melodifestivalen2010/1.2003493/nanne-gronvall-efter-bergendahls-fiasko-hon-kan-vara-stolt
#1 - - bewar:

tja nanne du är bara bäst och så jävla glad när jag läser dina bloggar.

nanne jag och du hade många låtar som vi hade som favoriter i kväll för jag läste din atikel på expressen. men nanne jag tror inte på grekland det kommer bli danmark irland eller israiel men jag hoppas på irland den är så jävla bra låt. först var danmark min favorit men ikväll ändrades det när jag hörde irland. de måste vinna så ekelt är det. och hoppas dk kommer topp 5 så de i inför esc har så fel. sen anna nanne hon var inte så bra låten var skit trokigt och jag kan första europa den liknade mycket islands låt från 2009 med yohanna. så jag blev inte förvånat när hon inte gick vidare. du hade 7 av 17 jag hade 6 av 17 för jag var säker på att sverige skulle gå men så fel jag kan ha. sen en sista sak håller inte med dig att anna var bäst jag tycker irland är bäst i år och ingen annan turkiet är så där. puss och kram från din största fan som älskar dig och din blogg över allt.

#2 - - Lina:

Jag kollade bara på Anna igår och sen röstningen också, så jag kan inte riktigt uttala mig om hur de andra låtarna var, men SJUKT tråkigt att Anna inte gick vidare. Hon förtjänade att gå vidare, hon var jätteduktig. Känns konstigt att Sverige inte är med i finalen, man tar nästan lite förgivet att Sverige alltid är med. Tråkigt, tråkigt...



Och Nanne, ingen kommer kalla dig omusikalisk, hahaha..

#3 - - Malin:

Vad är det med vuxna kvinnor och "gamla Märta"??? Min mamma använder den hela tiden... "Vafan nur ser jag ju ut som gamla moster Märta!!!" Eller Berta kanske hon säger... aja skitsamma!



Jag håller med dig till 100% om ESC!!! Jag hade på känn att Anna inte skulle komma till final för hon stack inte ut tillräckligt mycket. Men hon levererade ändå och hon var awesome! Jag förstår mig inte heller på Europas smak. Men det är ju dom från östra sidan som dominerar och dom verkar gilla sånt där skit. :) Nu kommer jag låta nationalistisk men i stort sätt ALLA låtar i år suger så jävla hårt! Buuuuuu säger jag bara!!

#4 - - Simone:

Sorry to hear that Sweden will not contribute!

I could absolutely not judge about the songs in ESC because I simply don't like Schlager, but when I watched the previous year because one of my faves represented France, then I could not understand at all why Malena Ernman got place 20 something, for me it was by far the best song.



From what I heard I liked the song of IRELAND a lot but I'll just check which place Lena (the German participant) made and we'll have a nice evening with some horror movies ;)



#5 - - Cajsa:

jag ska snart också spela in i studion! :D längtar! :D men just nu sitter jag på tåget påväg till bjärnum för att söka skolan där. musikteater-utbildningen. :)

#6 - - Evelina :):

Heej Nanne! :D



håller med! Anna var fantastisk och hon borde fått varit med i finalen!



ps. när ska du spela i sundsvall igen? fast ännu bättre härnösand ;) haha:D

och min kompis undrar hur man kan få nån kändis att spela på fester oså?



har alla dina skivor, du skulle ba se mitt rum .. alla afischer jag har på dig, oså har jag en tröja med dig och mig på som min morfar tröck åt mig.. du skrev din atograf på den så den är också på väggen i mitt rum :P jag har typ 5 afischer, en tröja oså ;P hehe



kolla gärna min blogg :)



älskardig!! MVH ditt största fan<3