"Gör grimaser allihopa!!!"


I går hade vi middag hemma med mina 3 brorsor; Robert, Magnus,
Eddie, och min brorsdotter Deci! Här är jag och Felix med dem alla 4.

Dags för en bild med Charlie, Felix och Deci. "Gör grimaser" ropar jag
lika omoget som alltid, precis innan bilden ska tas. Felix tar det fullt ut, men
Charlie har varit med förr när jag lurar alla till att göra hemska grimaser
samtidigt som jag själv bara ler rart......Barnsligt men ALLTID lika hysteriskt
roligt när man gemensamt tittar på bilderna direkt efteråt och alla sen
omgående tittar surt på mig och säger; "men, va, DU gör ju inga grimaser Nanne,
fast du ropade åt oss alla att göra det. Det är ju bara vi som ser ut som galningar"....
......"Syyynd" svarar jag och skrattar alltid lika rått och elakt åt dem.
Men som sagt var, Charlie gick inte på det den här gången.
Felix däremot......hahahehe, skrattade jag moderligt när vi tittade på bilden
tillsammans.


Min bror Robert är kock. Han lagade fantastisk middag. Vi supportade
med att göra det han ville att vi skulle fixa; hacka lök, skära tomater
och andra lättare saker som han kände att vi inte kunde riskera att sabba.
Till förrätt fick vi jordärtkockssoppa, hemgjord pesto och vitlöksbröd.
Till huvudrätt åt vi anka med riktiga potatisplättar, apelsinsås och sallad. MUMS!
Det var en oförglömligt middag och kändes som en välplanerad bröllopsmiddag,
trots att vi ju kom på det först i går.
Tänk att det är 16 år sedan Peter och jag gifte oss! :-)

Nu, när största besvikelsen har lagt sig över att Anna inte får vara med och tampas
i finalen, så ska jag ladda inför Eurovision Song Contest i kväll i alla fall.
Tror och hoppas att Grekland, Turkiet Tysklande eller Armenien tar hem segern!
Island och Irland är andra favoriter.
Ska bli spännande att se hur det går. ;-)
#1 - - bewar:

var inte robin med er eller? jag tycker inte det var rätt låt som vann jag tycker danmark eller irland både tagit hem för de var bettre tycker den här låten tyskland var för töntig låt t.ex passar den till barn fester så där om du förstår va jag menar. min absoluta favorit och hejade skit mycket var irland och danmark men inför esc hade så jävla fel om danmark de kom skit bra och bettre än vad sverige gjorde. du nanne grattis till morsdag hoppas du kommer ha kul och rolig och din familj gör nåt kul åt dig så du kan bara skratta och ha kul. för du är en mor som man ska fyra verkligen skit mycket du är bäst. älskar dig forever my idol

#2 - - Celicia:

påtal om Sommarturnéern... Fru Grönvall, where's the turnéplan? Jag och Lina har FAKTISKT räknat ut jättemycket av alla ställen du har spelningar på. Säkert över 10 ställen :)



PÖSSSSSS