Hujedamej vad kallt! :-(

I dag har jag varit i Göteborg. På kvällen åkte jag vidare till Båstad. Framme 21.30. Optimistisk som jag är, så trodde jag att det borde vara lätt att få tag på en taxi vid tågstationen.....optimist var verkligen ordet. Ingen taxi så långt ögat såg och ingen telefon vid tågstationen och själv hade min mobil så gott som laddat ur sig. Jag började, i positiv anda, gå med mina 2 resväskor, 1 ryggsäck, en kasse med mat och min handväska i snön och tänkte; "så långt kan det väl ändå inte vara till hotellet"....efter 30 minuter i backar och hög snö, så såg jag fortfarande inte till något hotell......efter ytterligare 20 minuter i den bitande kylan, så började jag se ut som en tecknad figur, som ilsket hoppade upp och ner i snön med kylan ångandes t.o.m ur öronen......då plötsligt dök det upp en taxi längs vägen. Tjohoooo! Vilken lycka! 50 minuters promenad i den bitande kylan med all packning och jag hade knappt kommit halvvägs!

Jag förstår hur ökenvandrarna känner sig när de upptäcker en oas.....var så lycklig så jag ville omfamna taxichauffören, men i sista minuten la jag band på min spontanitet.
Nu är jag framme på hotellet. Åh vad mysigt. Har fått en jätte fin lägenhet. ;-)

Ser oerhört mycket fram emot helgens jobb: Gig fredag kväll i Båstad.
Nästa dag - gig i Växjö kl. 12 på lördag och sen återigen show i Båstad som börjar kl 19.30, samma kväll.
Sen bär det av vidare på natten, för att vara uppe i Stockholm dagen efter, för att spela in tv, på förmiddagen
på söndagen.  Älskar mitt jobb och är så tacksam att jag fortfarande får hålla
på med det yrke som betyder så mycket för mig! :-)



#1 - - Helena:

Hahaha Hotell Skansen ligger ju nere vid hamnen och tennisbanorna! Om du hade gått i 50 minuter så kan du inte ha haft så långt kvar (om du nu inte gick åt helt fel håll vill säga), för det är ju inte så himla långt. Fast jag kan ju förstå att det kändes väldigt kallt i detta vädret, men det tar typ 10 minuter att cykla, vilket jag gör på somrarna fram och tillbaka flera gånger om dagen när jag är där :). Ska bli sååå mysigt att komma ner till Båstad, men det är nog aningen mer öde än på sommaren kan jag tänka mig haha. Båstad är Sveriges sommarstad nr.1!

#2 - - Bryndis:

åhhh :(...vad jobbigt!

HÅLLER MED...dat är KALLT!

du verkar ha mysigt rum :D:D va kul...så mitt råd är VARM dusch och VARMT chocholat o sängen att kolla på nån film^^

lycka till imorron..

kram <33

#3 - - Rebecca:

Hahaha, stackare. Men bra att du tänkte positivt! ;) Själv hade jag nog gett upp väldigt snabbt och slängt mig ner i snön och stirrat upp i himlen eller något i den stilen. Inte särskilt smart kanske men så typiskt mig! Haha! ^^

#4 - - IJ:

Stackars dig, förstår hur jobbigt det måste ha varit. Vi är inte byggda för sånt här klimat. Hoppas inte du blir sjuk nu på köpet. Men lycka till med showen.

Kram

#5 - - Cajsa:

du är så gullig, nannis! ^^ det är allt jag kan säga.. :P

nu måste jag sova! natt natt söta du! :D

#6 - - Malin:

Herregud... stackare!! :( För nåt år sen tog jag helt fel buss från stan som jag inte fattade att sista busshållplatsen bara var nån gata ifrån mitt hus så jag klev bara av bussjäveln långt därifrån av osäkerhet och gick hem resten av vägen i snöblandat regn, det tog två timmar xD Näe, buss och taxi och allt annat är bara en jäkla massa krångel!!