Rwoar!.....Teach me tiger!

Läste i dag på Aftonbladets hemsida att Christer Sandelin inte är så glad över bilden de har valt på honom i Okej-samlingsboken. Åh vad synd om han känner så. Style var ju en av de största grupperna på 80-talet och han var en jätte populär flickidol, så han kan verkligen känna sig stolt över det, inklusive denna bild.
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article7985629.ab

Vi, Sound of Music, precis som så många andra från 80-talet är också med i den boken.

Fokuset i den artikeln, både text och bild om oss, är på att Peter och jag blev ihop efter att han innan varit tillsammans med Angelique. Visst, hade vi fått välja själva så hade vi självklart inte valt det som en summering av allt det vi gjorde under våra Sound of Music-år (1986-87 hade vi flest Tracks-hits inom ett år t.ex), men det är ändå något som både jag, Angelique och Peter inser att man får bjuda på. Det är ju en del av ens historia. Jörgen har gjort ett jätte kul kollage av 80-talet.

Jag tycker att Christer är jätte charmig på bilden och hoppas, som sagt var, att han känner sig stolt över både sin historia och nutid (för han har ju gjort så jätte mycket bra genom alla år), precis som Lili & Susie med sina klassiska rosa läppstift, Dag Finn naken i badkaren osv. Det var ju så kul med den tiden - ingenting var lagom. Allt var för mycket av allt. Härliga 80-talet!

Slutligen vill jag säga ang att jag även läste att Michael Jacksons pappa har stämt Michaels läkare på 3,4 miljarder kronor.
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article7992502.ab
Popstjärnans pappa förklarar att 20 procent av skadeståndet är för uteblivet ekonomiskt stöd, 40 procent för känslomässig stress och 40 procent för ”avsaknad av omsorg, hjälp, umgänge och kompanjonskap”.
Men hallå i huvudet!?!?..........
Här kommer mitt svar till honom:
*20 procent av skadeståndet är för uteblivet ekonomiskt stöd - se till att försörja dig själv för första gången i ditt liv, gubbstrutt!!!
*40 procent för känslomässig stress - hur kan man ens nämna det efter att alla vet hur han fullständigt knäckte Michael som liten. En isbit har t.o.m mer känslor; den smälter i alla fall förr eller senare.
*40 procent för ”avsaknad av omsorg, hjälp, umgänge och kompanjonskap” - läs; "avsaknad av kompanjonskap; dvs Michael jobbade för att få in pengarna och pappan tog dem och satte sprätt på dem. Vilket fantastiskt jämlika kompanjonskap. "Hjälp" däremot, ja, om det är nåt han skulle behöva så är det att hjälp med att gå en eq-kurs.
Där kan t.o.m jag tänka mig att hjälpa honom genom att bekosta en empati- och självinsikt-utbildning.

Jag älskar människor och allas våra olikheter, men det finns ju undantag.....
Mitt upp i den smärtsamma sorgen; nu har jag fått skratta hjärtligt lite åt alla okejbilderna och bli förbannade över Micheals pappa....kombinationen av skratt, tårar och en gnutta "nä-nu-jävlar"; nu börjar jag sakta komma tillbaks till vardagen, åtminstone stundtals, igen med alla känslosvall som hör livet till. ;-)

Något har tydligen blivit fel med länken till nya videon här på hemsidan, så här är en länk till "En Rastlös Själ"-videon så länge:
http://www.youtube.com/watch?v=nEsNEoNPtZc

I morgon har jag tagit ledigt för att bara vara hemma. Det blir ju så nu en tid framöver; lite jobb några enstaka dagar och däremellan helt ledig. Tid för mig själv kommer jag att behöva en hel del den av närmsta tiden. Så nästa blogg blir inte förrän tidigast om ett par dagar. Puss!
Visa fler inlägg