Aftonbladet Debatt

I Aftonbladet finns i dag en debattartikel där jag har skrivit om många barns svåra situation vad det gäller skola och utbildning. Är så tacksam för att artikeln införts och därmed kan ämnet fortsätta belysas, då det ligger mig otroligt varmt om hjärtat:
http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/skola/article7745790.ab

#1 - - alla har lättheter:

Hej Nanne. Läste din debattartikel i Aftonbladet idag. Jag blev så glad! Vill bara tacka för att du belyser ett problem som många tycks tro inte existerar, eller existerar bara för att barnen och deras föräldrar bara är lata och röriga. Heja dej.

Hälsningar Malene Larssen

#2 - - bewar:

hej nanne. läste din atikeln på aftonbladet vilken atikel allså du är bara så bäst nanne ska du veta. jag håller med dig allt det där på atikeln allså det är sannt det där du säger där.

jag älskar dig och är så stolt att ha dig som min idol och förebild. puss och kram

#3 - - Lina:

Mycket bra skrivet Nanne! Har alltid älskat dig för ditt hjärta av guld. Ser upp till dig, det vet du. Puss!

#4 - - Karin Reijto:

Din artikel i Aftonbladet gör mig varm i hjärtat. Med tårarna rullande ned för kinden, inser jag att vi vuxna tänjer våra egna gränser för vad vi tycker är okey. Glömmer lätt barnen i många olika sammanhang. Har själv en son på 12år med utredd dyslexi, han har trots åtgärdsförslag fått gjort nationella prov på lika vilkor som barn utan funktionshinder. Politiker pratar om att utanförskapet har minskat, när den sakta men säkert ökar bland våra barn och ungdomar. Nej nu är det dax att SÄTTA NED FOT och säga stopp. FÖr varje människa är unik, vi behöver bara vara mer EMPATISKA

Tusen Tack för din artikel, må så gott Karin

#5 - - Anneli Wallman:

Jag grät också när jag läste din artikel i aftonbladet. Har själv en son som vid 9 års ålder, av sin lärare (också gammal militär)bedömdes vara "begåvningshandikappad" och aldrig skulle kunna lära sig läsa o skriva. Efter mycket kämpande flyttade vi o bytte skola. Idag är min son 18, går sista året på gymnasiet, har ett eget "band" där han är låtskrivare och sångare....Men fortfarande kan jag bli svettig när jag tänker på lärarens regelrätta mobbing, och tänk om jag trott på skolan!!Men är vi inte ganska många nu som börjar tröttna på elit- och roffa åt dig-tänkandet på en mängd områden i samhället?

#6 - - Kamilla:

Läste det du Nanne skrev i Aftonbladet. Detta hände mig och min son för ca 1 år sedan.



Min son bytte skola för en tid sedan. Det var så stökigt att man inte kunde gå i korridorerna för att det var någon typ av bråk vart man en gick. Kom hem en dag och sa att han ville byta skola och han vill gå i en skola som var en kristen skola. Ja var inte alls emot i den iden utan vi provar. Sagt och gjort vi åkte dit och tittade. Jag vart helt såld. Vilket varmt mottagande vi fick. De frågad om vi ville ha kaffe eller något annat. Vi sa Ja tack min man och jag. Det visade sig att det var bara 60 elever som gick i skolan. Från årskurs 6-9. Och det var lungt. Inget bråk lärarna var lyhörda till eleverna och best av allt alla var så trevliga. Fick sedan komma in till Rektorn på skolan för att berätta att min son vill börja här på skolan. Det var inga problem. Berättade att jag tyckte mycket om stämningen. Ja sa den kvinnliga rektorn. Det är eleverna som är i centrum och vi är deras stötte pelare. Min son kommer hem ofta och säger att han och de andra i klassen har fått beröm för att de samarbetet i klassen och att de även hjälper de svaga. Och det tycker jag är hur bra som helst. Precis så ska det vara. Min son och jag är väldigt lika i de fallet. Vi tycket verkligen om att hjälpa andra. Sedan spelar det ingen roll vilken bakgrund man har och inte heller från vilket land de kommer i från. För jag tycker att alla är lika värda. Det spelar ingen roll om är kändis eller inte. ALLA BEHÖVER VI HJÄLP i någon form.



Lycka till Kram Kamilla

#7 - - ida:

heja heja heja

#8 - - Malin:

Läste nyss artikeln och jag blev bara så glad! Tack och lov att det faktiskt finns människor som dig! Haha jag vet knappt vad jag ska säga men du är ju som en stor gåva till Sverige!

#9 - - anette:

Svt 1 har dagens fråga

vilken jag besvarade med att du fick mig att bestämma mig för Sossarna ditt sammanfattade utalande i gomorronsverige gick direkt in i hjärtat kram på dig underbara tjej.

anette

#10 - - ida (igen fast med blogg!!):

nanne när skriver du nästa inlägg???!!!