"Ensam and söker"


GLAD PÅSK! Är i Sälen och firar påsk. Peter och jag är här själva.
Vi försökte få med oss familj och släkt, men alla avböjde;
De har fått nog av snö, säger de.
Tunnisar, säger jag. ;-)

I går var Peter och jag ute på långfärds-skidåkning i 2 timmar. Det var
med varierad framgång vi tog oss fram, för ena stunden var det massor
av härlig snö i skidspåret.....

.....och i nästa var det total barmark. Det blev plötsligt som en fjällvandring
med skidor på. Tur att det inte kom nån björn, för det hade inte varit lätt
att springa med skidorna på med mossa och ljung som skidföre.....

Men mysigt var det i alla fall!

Det är otroligt vackert här och mitt upp i allt klafsande på barmark med
skidorna på fick vi syn på en lemmel! Så vansinnigt söt.
"Jag vill ha en sån och ha hemma som husdjur" skrek jag av förtjusning till Peter,
men nån lemmel hemma lär inte bli av. Samma sak ropade jag när jag
fick syn på de underbara elefanterna i Tanzania, men det bidde ingen
elefant heller. Hävdade att elefanterna visst skulle trivas i våran trädgård.
Varje gång det händer himlar Peter med ögonen och suckar "När ska du
bli vuxen?". Hehe! :-)

Behöver jag nämna vilken sida om liften man bör åka på? 

På fredag ska jag giga på Högfjällshotellet med Svenska Lyxorkestern.
De är helt fantastiska! Vilka spelmän! Vi har det helt underbart här.
Maten är så god, miljön är sagolik och varje kväll jammar de loss
i restaurangen och i pianobaren. Det är sällan man får uppleva så mycket
spelglädje som under dessa dagar med det här gänget.


Hemma i Stockholm var vi i familjen ute och gick häromdagen och då
kom det fram en sällskapssjuk and. Han följde oss länge där vi gick.
Tänker på honom ibland - han var ju alldeles ensam. De andra änderna
var par om par. Ja, jag vet att jag är lite blödig......men även en and
behöver kärlek! ;-)


För ett par dagar sedan var jag på stan och sålde Unicef-nålar tillsammans
med det här härliga gänget; Lina, Hanna och Emma. Folk var fantastiska
att ställa upp med att köpa nålarna. Vi sålde 140 stycken på drygt 1,5 timme.

Blossom var också där. Unicef gör mycket gott för barn runtom i världen,
så det känns viktigt att kunna hjälpa till med ideella arbeten som detta.
Vi får aldrig tappa hoppet om en bättre värld. :-)
Hörs på söndag igen. Tjingeling!
#1 - - Bryndis:

Ha det så bra på semestern fima du..!

Glad påsk :)

#2 - - Barbro:

Vill önska dej och Peter en riktig Glad Påsk!!

Kramar Barbro

#3 - - Ronja Marie:

Ser jätte myssigt ut.

Ha det gött!

Glad Påsk!:)

#4 - - Lina:

Glad påsk Nanne! :]

#5 - - Cajsa:

GLAD PÅSK! :D

#6 - - Celicia:

Nanne, Lina smsade om att du åkt ner i bäcken igår. Jag och min kompis skrattade så att tårarna sprutade. HAHAHAHA! SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ KUL!



Men vadå, elefanten kan du klämma ner i handväskan ;)