Sommarvärd i P1, mån 4/7, kl. 13.00


I dag, dvs måndagen den 4:e juli, sänds mitt sommarpratar-program
i P1 kl. 13.00, med repris i kväll kl. 22.12.
Här är jag med min underbara producent Erika Strand-Berglund. :-)
Här kan ni lyssna på  programmet i efterhand:
http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=2071

Det var spännande att göra det här programmet, men också en själslig
resa, då jag pratar om saker jag aldrig tagit upp offentligt, tidigare.
Men det här forumet, är absolut rätt tillfälle att få lätta sitt hjärta med tankar
och upplevelser ur livet. Jag är så tacksam att jag fick möjlighet att göra det.
Det fick mig dessutom att börja ta tag i min självbiografi, som jag har hållit
på med i åratal. Nu ska den blir klar!

I dag körde min bror Eddie i ett lådbilsrace. Visst är de fina, både han och
bilen, som han har byggt tillsammans med en kompis. :-)

Foto: Mattias Ahlm/Sveriges Radio

Det har varit full fart hela våren med mitt egna radioprogram "Nanne i P4" och
tv-inspelningar som bl.a "Gäster med gester".
Det har varit magiskt att få göra radioprogrammen med så många härliga
gäster; Lill-Babs, Claes Borgström, Lena Ph, Björn Skifs, Tomas Brolin,
Kalle Moraeus, Christer Lindarw, Sanna Nielsen, Lennie Norman m.fl,
och Lyxorkestern som vi fick köra livemusik tillsammans med.
Mina sidekicks Anne-Lie Rydé och Henrik Torehamma som har varit klippor
att få jobba med. F-n vad kul det har varit.
Dessutom vill jag passa på och tacka mitt redaktionsteam Fredrik Ohlsson
och Erika Strand-Berglund, som har varit ovärderliga för mig.

Updateringen av hemsidan, har varit obefintlig ända sedan i höstas, då företaget
som gjorde updateringarna upphörde med den tjänsten utan numera bara
skapar hemsidor. Men denna höst kommer den att updateras kontinuerligt,
precis som förr med spelställen och allt annat.

I höst gör jag huvudrollen i komedin "Boeing, Boeing",
som vi kommer att köra 40 föreställningar med, runtom i Sverige under hösten
och naturligtvis updaterar vi om detta då också.
Turnéplanen för Boeing Boeing och biljetter hittar ni här:
http://riksteatern.se/boeing

Foto: Bo Bergman
Även här finns info om föreställningen:
http://www.nojeshunden.se/kommersnart.html
Förutom teaterturnén blir det dessutom ny skivinspelning under hösten.
Det nya albumet släpps förmodligen i vår, beroende på om jag hinner bli
klar med skivan under hösten.

Foto: Mats Oscarsson / Layout: Celicia Hallin
Här är de ställen jag spelar på juli. Sen ska jag ta semester, förutom ett
par enstaka spelningar, som jag gör under första och sista veckan i augusti,
innan det sen är dags att börja repa med teatern direkt därefter.
Mer om detta och annat kan ni hitta på:
"NANNE ON-LINE": http://nanneonline.blogg.se/
FACEBOOK: http://en-gb.facebook.com/pages/Nanne-Gr%C3%B6nvall-Official/194195000616433
TWITTER: http://twitter.com/#!/nannegronvall
Puss till er alla! :-)
#1 - - Cajsa:

jag ser inte sundsvall på det där programet!? :'(

#2 - - Celicia:

Love my turnépic. HAHA!

#3 - - Pernilla:

Sitter och lyssnar på ditt sommarprat som bara kommit 20 minuter in i programmet...men herregud så berörd jag är redan...! Fina du som du haft det <3

#4 - - Marie:

Jösses, vilken bra musik du spelar!!! Och vilket intressant program! Tack Nanne!

#5 - - Annica:

Kära du! Verkligen, kära du. Jag sitter och "fuskar" på jobbet idag för att lyssna på ditt program. Jag jobbar samtidigt men jag känner att det du pratar om berör på djupet och jag försvinner ibland bort. Du berättar så det känns i hjärtat. Åh, vilken bra musik du spelar, Nanne! Jag tycker verkligen om dig! Tack för denna måndag som du varit med mig och många andra! Kom till Älvdalen någon gång så ska jag krama dig! Tack!

#6 - - Tina:

Som barn till missbrukare var ditt ett progam som balsam för själen och låten "Älska och hata" gav mig rysningar. Tack för ett fantastiskt bra program! Du är en ängel.

#7 - - Gunnel:

Tack!

Jag har själv varit där.

Var rädd om dig.

Kram

#8 - - Ulrika:

Hej!



Stort tack för ett fantastiskt vackert Sommarprogram!

Ha det gott!



Kram Ulrika

#9 - - Ingrid:

Nanne, vilken berörande stund! Du lyckade verkligen förmedla det svåra med en enorm värme och tillförsikt och kärlek. Tack för en jättefin sommartimme!

#10 - - Jonna:

Tack för ett jättebra program i P1!

Min mamma och mormor har varit stora bördor i mitt liv, och det är ju svårt att ta hand om sin alkoholiserade mamma när man bara är 4 år, och lika svårt när man är 23.

Tack igen, det är så bra att människor öppnar sig om sånt här tycker jag, du är fin!



Jonna

#11 - - Lassekolja (65):

Hej Nanne! Att Du är en storslagen människa visste jag innan, även om jag inte är nå´n speciell "Nanne-fan", men dagens Sommarprogram var utan jämförelse det bästa hittills. Är så fruktansvärt trött på alla "journalister & författare", som i regel framstår som och mer än gärna vill vara "Messerschmittar/Besserwissrar", som bara vill pådyvla oss sina politiskt korrekta åsikter. Ärligt talat var Ditt sommarprogram det första i år, som jag lyssnat på HELA programmet och DESSUTOM njutit av bra musik. Några låtar var sådana, som jag som tonåring lyssnade på under 1960-talet, ett fantastiskt årtionde vad ungdomsmusiken beträffar. Då väntade man hela veckan på "Tio i topp", som sändes varje lördag kl.15:00! På kvällarna lyssnade vi ungdomar på Radio Luxemburg som sändes på mellanvåg!

TACK Nanne för ett kanonprogram!!!

#12 - - maria:

Tack för ett oerhört fint program med underbar musik. Du är en stor berättare, det kanske du fått från din mamma. Imponerande och tack för att du delar med dig1 Kramar

#13 - - Barbro:

Vilket fint program, Vilken bra musik du hade valt.En jättekram till dej Nanne.

#14 - - Rebecca Albrektsson:

"Åh, vad jag älskade min mamma." Sedan spelas The Rose. Mina tårar rann. Något otroligt. Den låten sjöng jag när mamma fyllde 50 år. Nästan alla grät då. Mammas tårar betydde mest! Det här var första gången sedan dess som jag lyssnade på låten. Otroligt! Minnen flög omkring.

Åh, vad jag älskar min mamma.

<3

Jag har inte lyssnat på hela programmet men ska göra det när jag får tid.

Många kramar till dig Nanne! <3

#15 - - sylvia:

Hej Nanne, tusen tack för ditt program idag, så bra och så osentimentalt.Kram

#16 - - Matilda:

Hej Nanne! Stort tack för ett varmt och inspirerande sommarprat! Jag skulle så himla gärna vilja komma i kontakt med dig. Kan inte du skicka din mejl eller boxadress till mig?



Varma hälsningar

Matilda på Tjejzonen

#17 - - Jennie B:

Vad är det för enstaka spelningar, som du gör under första och sista veckan i augusti? Hittar ingen information någonstans.

#18 - - evastina berglund:

Tack du fina Nanne för ditt sommarprogram.jag blev så berörd men du förmedlade så mycket värme och kärlek även om din uppväxt var tuff.Känner för dig i din sorg efter din mamma och glädje över att du fick uppleva henne nykter i flera år.tack även för ditt kloka och välskrivna inlägg i Aftonbladet ang fattigdom bland våra barn.Stor kram