"Det är bar´å åk!" även om det blir puckelpist ibland


Jag har fått en alldeles egen arbetshörna på Sveriges Radio. Sitter på
samma avdelning som Annika Lantz, Pontus Enhörning m.fl.
Vad ska jag prata om, vilka gäster ska jag ha, vad kan man mer
förverkliga för idéer......min lilla hjärna glöder av entusiasm och uppslag
och jag har fått världens bästa team som bollplank; Fredrik Olsson och
Erika Strand-Berglund. Så super kul med egen talkshow i radion.
Pirrigt.....men KUL!!!! ;-)

Världens snyggaste.....MIN MAN!!! :-)

Gigade i Timrå i fredags. Eftersom de brukar köra "Dom tuffaste..." innan
alla Timrå-matcherna, så hade de fixat en lagtröja med alla Timrå-spelarnas
autografer på, som jag naturligtvis hade på mig när jag körde den låten på kvällen.

Nästa morgon bar det av till Falköping, där jag uppträdde lördag kväll.

FOTO: Karin Thörnblom

FOTO: Karin Thörnblom

"Vad sjutton kom påfågeln in i numret för?" har jag fått massor av mail om
och även merparten av mina vänner och arbetskollegor har frågat mig samma sak.
Haha! Som ni ser var även jag förbryllad..... ;-)
FOTO: Karin Thörnblom

FOTO: Karin Thörnblom

FOTO: Karin Thörnblom

FOTO: Karin Thörnblom
Det är inte bara påfågeln som vi har fått mail om till kontoret. Många har
även undrat varför jag inte gjorde någon egen låt i första deltävlingen,
som alla de andra gjorde, utan bara en cover låt.
Här kommer svaret: Från början var det meningen att jag skulle sjunga
Håll Om Mig i ett eget nummer, precis som alla de andra körde egna låtar
också (Sjögren med Vikingarna hiten "Djinghis Khan", Lena sjöng "Idiot" och
Ola sjöng tillsammans med the Ark deras nya singel),
men strax innan deltävlingen ändrade man för min del till att de bara skulle
spela en bit av Håll Om Mig pga tidsbrist under min entré upp på scenen, men väl
på plats så togs även det bort pga fortsatta missberäkningar av tid.
På publikrepet på fredagen var jag istället med i en jätte kort intervju
i början av deltävlingen i Luleå, men även detta togs bort då de fortfarande
var 11 minuter för långa.....
Att möjligheten att få göra ett eget nytt nummer av Håll Om Mig, som först
var sagt, blev naturligtvis långnäsa, men jag har lärt mig genom åren,
att när det dyker upp hinder är det det är som Ingmar Stenmark
brukade säga; "Det är bar´å åk!".

FOTO: Karin Thörnblom
Att uppträda med Christer Sjögren, Lena Ph och Ola Salo i Globen var
fantastiskt roligt. Vill dessutom passa på att önska härliga Ola Salo och
The Ark lycka till vidare, nu när de gör sin avskedskonsert i kväll.
Känns vemodigt att ett så otroligt bra band ska bryta upp, men vi kommer
säkert att höra av både Ola och övriga killarna framöver. :-)

FOTO: Karin Thörnblom
Edvard af Sillén skapade Hurricane-numret i år..........

FOTO: Karin Thörnblom
......precis som medleyt i Globen......

och även öppningsnumret i första deltävlingen 2010, som jag gjorde
tillsammans med Charlotte Perrelli och Sonja Aldén.
FOTO: Karin Thörnblom

FOTO: Karin Thörnblom

FOTO: Karin Thörnblom

FOTO: Karin Thörnblom

FOTO: Karin Thörnblom

FOTO: Karin Thörnblom

FOTO: Karin Thörnblom
Här är en bild på mig och min bror Eddie som jag fick av underbara
fotografen Karin Thörnblom, tillsammans med de ovanstående bilderna. :-)

Går för övrigt runt och nynnar på "Popular", trots att texten inte tillhör
"mina topp 10 texter i livet"-favoriter. *Fniss!* Låten sitter som ett
frimärke i pannan - smack! ;-) Tänk om den vinner alltihopa. Vad cool det vore.
Skulle vara så fantastiskt med en Eurovision Song Contest som gick
i Sverige nästa år. Eller hur!?! :-)
Jag kommer att sitta framför tv:n i maj med ett gäng vänner och
hålla tummen hååååårt att det blir en seger för Saade och Kempe!
Hörs nästa söndag. Puss! ;-)
#1 - - Cajsa:

Hade jag vetat att du hade varit i Timrå hade jag kommit som ett SKOTT! :O Fick veta av mamma DAGEN EFTER att du hade varit där. :/ Hon ba "jag sa inget då det kostade typ 400 spenn! Du måste spara dina pengar!" INTE SNÄLLT AV HENNE! :O

#2 - - Celicia:

Älska populär! Vi sjunger den i stallet på svengelska när vi har extremt tråkigt för att mocka är inte det roligaste. Men bara man har kul!



Håll om mig har också sjungits i stallet.

Kul om du någon dag åkte fel och råkade komma ut i skoogen till min skola så hör du oss sjunga jättefalsk. HAHA!



Du är vackrast, jag dör!



Nanne, jag vill inte att du ska medverka i melodifestivalen längre, alltså.. HAHAHA! Vad fel det lät. Jag älskar när du är med i melodifestivalen, men inte som deltagare. Det är väl för att jag finner det mer stressigt för din skull och fattig för oss fans ;)

Fast jag och Lina ska ringa och stämma SVT för att vi inte fick rösta på dig i melodifestivalen i år! SKANDAL!!!!



PUSSSSSSSSSS

#3 - - Malin:

Sånt tänkande gör att det alltid går åt helvete för oss i ESC! xD Svenskarna är i stort sett dom enda som tar den här tävlingen på blodigaste allvar! Fjantigt! Jag har slutat bry mig för länge sen, tyckte att varenda låt i globen var helt jäkla värdelös! o.O Kalla mig negativ men det är min åsikt! xD Det borde vara fler rockband där... Hahaha!



Nanne.... Rockskiva ;D TJAAAAAT!!! :D

Puss på dig! :)

#4 - - Camilla:

Om jag visste att du var i Falköping hade jag kommit direkt. Hoppas vi ses i vår/sommar istället :) KRAM

#5 - - Danielkl.com:

Snälla Nanne, var med i Melodifestivalen nästa år! Annars finns det ju ingen anledning att titta på det hela! ^^

#6 - - A-L:

Jag måste bara fråga, halsbandet som du har på dig på bilden tillsammans med din bror Eddie, vart kommer det ifrån??? Jag har såg det på dig, när du hade din show i Gävle och ÄLSKADE det!!



#7 - - Lotta Östergren:

Hej! vad spännande din blogg är. lär definitivt läsa på din blogg igen! :p Hoppas du har en trevlig helg :)