Bråk om platserna

I kväll var vi och såg på en av Kulturamas Julshower i Globens Annex där min brorsdotter Deci medverkade och hon och alla barnen var super duktiga. Inledningen var dock inte lika munter. Biljetter hade sålts för olika sektioner, men ingen höll koll på det, så det blev milt sagt ett kaos och dålig stämning, när de som hade köpt de bästa biljetterna inte fick plats för att andra hade tagit platserna. Det stod folk överallt längst fram, med sina behöriga biljetter, men inga platser och de var naturligtvis förbannade. Det tog nästan en halvtimma att få folk att börja hitta andra platser, då de som hade biljetter på sektioner i mitten och längst bak, vägrade att flytta sig från den främre sektionen och låtsades som om det regnade......Ska det vara så svårt - man sätter sig där man har biljett. Men nähä, djungelns lag rådde bland de medverkande barnens familjer, släktingar och vänner.  Under tiden satt jag, våra söner Charlie och Felix och mina brorsor Magnus och Eddie och pratade och spelade Quizkampen (på vår rätta sektion, den mellersta). Jag är helt fast i Quiz Kampen, men för ett par dagar sedan gick det super dåligt - jag åkte på stryk hela tiden i spelet av mina motspelare och blev till slut skitsur och spelade inte på ett par dagar. Hee! Men nu är jag på g igen. ;-)