Vad vore väl en bal på slottet?..... ;-)

I går kom jag tillbaks från Paris. Pussade på barnen, hånglade med maken, tvättade tvätt, packade på nytt och i morse bar det iväg till Irland, där jag är nu. Bor på ett underbart hotell med sagolik utsikt. Ska ta några bilder under veckan här.
Disneyland och Paris var härligt. Framförallt för att jag och min fantastiska 10-åriga brorsdotter, fick tillfälle att umgås med varandra. Vi hade så roligt och mysigt.
image description
Utanför Disneyland. Det var lite kallt, så mössan åkte på.
image description
Drygt en timmes långa köer till varje åkattraktion, men det gjorde inte så
mycket. Vi hade ju hela tiden massor att prata om jag och Decci. Ni vet, tjejsnack. ;-)
Vi pladdrade och fnissade oavbrutet, så tiden gick fort ändå.
Dessutom fanns det massor att se om man inte ville åka saker hela tiden.
Här är det Pongo och de 101 (eller hur många de nu var!?) dalmatinerna-brohäng.
image description
Slott, slott, slott.....Törnrosa, Skönheten och Odjuret, Askungen.....alla ska
de ha ett slott innan de blir lyckliga. Jag är övertygad om att man inte alls
behöver det för att bli lycklig, tvärtom. Tänk hur mycket det är att renovera
hela tiden, för att inte tala om man får tag på fel snickare som gör nåt
fuskbygge eller om nåt rör börjar läcka så det blir vattenskadat. Brrrrr.....
Det blir dyrt det! ;-)
image description
Vi gick i alla fall in i "slottet" och där fanns det en hörna från "Skönheten
och odjuret". Visste inte vem av dem jag står närmast, så jag drog mössan
över huvudet för säkerhets skull. 
image description
Det lös i alla fall otroligt vackert på kvällen. Vi hängde kvar där på Disneyland
tills de stängde.
image description
Bilparad var det på dagen. Pisse Mugg och hans Mimmi var lika glada som
alltid. Tänk vad ett leende kan smitta av sig. Man blir ju faktiskt glad av dem.
Ett leende behöver vi alla.
image description
Långben.....han är lång! :-)
image description
Cruella de Ville. En inte lika snäll karaktär, men åh vad jag älskade Glenn Close
i den rollen i spelfilmen. För att inte tala om hennes kläder.
image description
Den här Aladdin-bilen vore väl cool att sitta i bilköer med. 
Man skulle kunna tränga sig hur som helst, utan att någon vågade mucka
med en. Hee!
image description
Sen var vi två dagar i Paris. Sacre Coeur är en fantastisk byggnad.
Vi promenerade där en av kvällarna. Montmartre är så mysigt med
alla begåvade målare som sitter där. Turistfälla - absolut. Men ändå
så mysigt.

Nu är jag på Irland för att skriva vidare på min bok, där jag berättade delar
av den i mitt sommarpratar-program i somras.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2071&artikel=4548214
Så kommer jag inte att blogga dagligen härifrån. Nästa blogg blir på onsdag. Hörs då.
Pusssssss och glöm aldrig bort att ni alla är unika!

#1 - - Moa:

Alltså herre. Du är helt ärligt den snyggaste kvinnan i hela världen ;o helt galet!! <3

#2 - - Malin & Li:

Här sitter en svensk-dansk jävel med en kines och funderar på: PISSE MUGG?! Vaaa??!! Vet du vem mer som var lång? Jo: JOEY RAMONE!! Hela TVÅÅÅ meter, och några extra centimeter, han var Långben han!

Kram, Love you, glöm inte att du oxå är unik :* <33333333 (Malin och Li har lite dampryck nu då...)

#3 - - Celicia:

HAHA! Min kurator säger ALLTID "Nääe, vad vore väl en bal på slottet?"



Nanne, jag är så glad att du tagit tid för dig själv. Detta uppmuntras.



Fortsätt vara den fantastiska kvinnan som du är!

#4 - - Celicia:

HAHA! Min kurator säger ALLTID "Nääe, vad vore väl en bal på slottet?"



Nanne, jag är så glad att du tagit tid för dig själv. Detta uppmuntras.



Fortsätt vara den fantastiska kvinnan som du är!



(Vet inte om kommentaren postades, not a big fan of blogg.se. Nanne, skaffa wordpress!!! haha!)