Stackars Maria Montazami fick panik av Avundsjuk

Det blir lite hå och hej med farbror Frej, vad det gäller bloggen. Tusen tack för ert tålamod. Håller ju på med både nya kommande skivorna, pendlar mellan Stockholm, Los Angeles och London där jag skriver låtar och spelar in under våren, däremellan arbetar jag med min ideella Stiftelse, och dessutom expanderar vi vårt eget företag Somco Production. Så det hinns inte riktigt med med bloggen emellanåt, men jag Twittrar https://twitter.com/nannegronvall  och Instagramar https://instagr-am.appspot.com/u/nannegronvall/ och updaterar på min Facebook-official https://www.facebook.com/nannegronvall kontinuerligt och här kommer nu en updatering i bloggen om vad som hänt den senaste tiden och om kommande tv-program, turnéer, skivplaner m.m:
 
NANNE NETWORK

Tyvärr har det tagit längre tid är beräknat att komma igång med Stiftelsen. Vi håller på med registeringen av styrelse och utformningen av lägren m.m. Men det är så viktigt att vi har rätt medarbetare och utbildad personal till våra läger och andra aktiviteter. Vi har mycket att lära, innan vi kan komma igång med det aktivt. Men jag arbetade ideellt för det i höstas, dvs alla pengarna för mina jobb under ett par veckor skänkte jag till stiftelsen och det resulterade i 135.000:-, som vi nu har som startkapital där. :-)
Mer om stiftelsen under våren.
 
TV:
De närmsta 2 veckorna medverkar jag i flera program;
Maria&Mindy, Så Ska Det Låta och Hela Sveriges Fredag.
"Blondes have more fun", sjöng Rod Stewart en gång i tiden. Om vi har roligare som blondiner vet jag inte, men mycket vätesyproxid har vi i alla fall. Hehe!
MARIA & MINDY:
I går sände de Maria Montazamis program där jag gästade hennes klassfest. Stackars Maria fick panik när jag sjöng "Avundsjuk" på hennes klassfest, vilket ni kan ni läsa om här:
och här kan ni se programmet i efterhand:
 
"Nanne har så mycket energi" säger Mindy glatt i programmet och i nästa klipp kan man se hur jag står på en stol och hoppar energiskt som en studsboll upp och ner och sjunger och dansar som Linus på Linjen på högvarv. Hee!
För er som vill se delarna där jag dyker upp så är det följande tider i programmet:
20.50-21.30 (Maria o jag pratar inför henne klassträff)
23.20-23.45 (Fortsatt klassträffsnack)
37.00-39.40 (Avundsjuk & Håll Om Mig)
 
När jag var i Los Angeles för två veckor sedan, så tog Maria med mig på en fantastisk restaurang "The Ivy".
Varje gång vi ses eller hörs på telefonen, så har vi alltid väldigt roligt ihop och har så mycket att prata om.
Hon är en härlig, nyfunnen vän som jag tycker så mycket om. :-)
 
Vi är nästan lika långa, men bara nästan..... ;-)
 
SÅ SKA DET LÅTA:
24 februari kl 20.00 sänds Så Ska Det Låta där jag tävlar med Lina Hedlund och vi tävlar mot Sara Li och Patrik Isaksson.
 
Min härliga lagkamrat Lina Hedlund i Så Ska Det Låta. Det här är 8:e gången som jag är med, vilket är en av
de artister som har varit med absolut flest gånger sammanlagt ända sedan starten för 16 år sedan. Det är jätte kul att ha fått vara med så många gånger i detta roliga program. Nästa vecka ska jag berätta lite roliga och även egna lite pinsamma upplevelser från inspelningen av både det senaste programmet och tidigare inspelningar. :-)
 
I korridoren på väg till inspelningsstudion mötte även jag och lagkompisen Lina Hedlund programledaren Peter Settman och deltagare i ett av de andra Så Ska Det Låta-avsnitten: Hanna Hedlund, Sean Banan, Tone Damli och Robin Stjernberg.
I nästa blogg ska jag även berätta om inspelningen av Hela Sveriges Fredag som sänds den 1 mars på Svt1 kl. 20.00.
Här kan ni se trailern:
Var ju även med i Tobbes och Trus "Schlagerkoll" denna vecka tillsammans med La Camilla och Jean-Pierre från Army of Lovers. En härlig kvartett att dela studion med. Tobbe, Trus och Jean-Pierre är super härliga människor och La Camilla är en go vän som tycker otroligt mycket om och som jag är så glad för att hon är på väg tillbaks mot ett välbefinnande i livet igen. Fick Camillas bok av henne, så den ska jag läsa när jag kommer till ska ut och resa nästa vecka.
Här kan ni se "Tobbe och Trus Schlagerkoll":
SOMCO PRODUCTION
Sedan årsskiftet har vi börjat utveckla vårt företag Somco AB, som vi har haft i i 27 år och som under alla dessa år även tidigare har varit aktivt som artistverksamhet och musikproduktion. Men nytt för i år är att Kim, som arbetat på vårt bolag i drygt 15 år, numera även sköter bokning av alla mina spelningar och turnéer. Vi utvecklar även skiv- och förlags-delen i företaget och även samarbeten med andra bolag, både inom Sverige och utomlands. Mer om det framöver. I början av september släpps ny singel och video från mitt kommande album som släpps i oktober. Allt material är nyskrivet och den spelas in nu under våren, i London, Los Angeles och Stockholm.
Det är också klart vad det gäller mina kommande turnéer under året. I sommar kommer jag att göra massor av spelningar runtom i landet. Spelplanen för sommaren börjar redan bli klar. Förutom mina egna spelningar så kommer jag att medverka i en kortare turné ett par veckor i augusti och dessutom är det nu klart att jag kommer att få göra en helt egen julshow med 12 föreställningar, med start i november. Ska bli så kul. Mer saker är på g under året och även nästa år, men nästa vecka ska jag berätta mer om de olika turnéerna/showerna i sommar och vinter. :-)
 
RIPLEY
Som de flesta av er vet, som följer mig här på bloggen, på Twitter etc, så är vi sedan ett halvår tillbaks, stolta hundägare till Ripley, en 9 månaders Samojed. Det är helt fantastiskt med denna lilla nya familjemedlem. Vi fullständigt äääääääälskar detta yrväder, som han är. Jag, som är en inbiten sommarmänniska och avskyr vintern, är plötsligt ute och promenerar i timmar i snö och kyla och tycker t.o.m om det. Tänk vad man kan förändras pga en ny person, eller som i det här fallet en ny vovve i våra liv.
"Va?!? Jag har inte gjort nåt......"
För er som undrar vad det är för små vita bollar över hela golvet, så är det stoppningen från den enormt stora
nallen, som numera är en avsevärt mindre och framförallt deformerad sådan, som ni ser i bakgrunden på bilden.
Ripley älskar snön och kylan. Ju kallare det är, desto gladare blir han. Med den tjocka pälsen han har, så klarar sig samojedhundarna glatt utan extra kläder, som en del andrahundar behöver när det blir för kallt, ända ner till -30 grader. Så vi försöker att inte berätta för honom att snön kommer snart att försvinna och det kommer att bli soligt och varmt inom några månader. 
Ständigt nyfiken på allt som händer, när vi är ute och går och han älskar andra hundar.
"Ska vi ha hund, så ska det vara en liten knähund" resonerade vi, när vi skulle skaffa hund. ;-)
 
I kväll ska jag på premiären av Rock of Ages och nästa vecka ska jag till London och jobba. Jag bloggar på onsdag nästa vecka, dvs 27/2. Då ska jag berätta lite mer om mina resor för ett par veckor sedan till Los Angeles, om Rock of Ages premiären, om de olika tv-inspelningarna, om Shirley Clamps underbara födelsedagsfest i söndags och mycket mer. Och naturligtvis blir det bilder från London då också.
Puss till er alla! :-)
 
 
 
 
#1 - - Anna:

Bloggen igång igen, äntligen. Tack!

#2 - - Stella:

Due ju ba bäst jag menar vem vet inte det? :D
Förresten har du ngt namn på dina fans?? ^_^ som Justin's ''Beliebers'' <3
Du betyder mer en en artist för mig.
För mig e du MIN förebild <333 (Min Twitter e @Believe_JB_1994)

#3 - - Jennie:

Vart tog " Då ska jag berätta lite mer om mina resor för ett par veckor sedan till Los Angeles, om Rock of Ages premiären, om de olika tv-inspelningarna, om Shirley Clamps underbara födelsedagsfest i söndags och mycket mer." vägen? Du har inte skrivit om det ännu...