Schlagerparty, Aftonbladet tv och schlagergig

Sedan jag kom hem från London har det varit full fart. Jag var och såg Niklas Strömsteds "Freud-show" och Alex Schulmans "Älska Mig". Båda föreställningarna var fantastiska.
Ena kvällen gick vi ut efteråt; jag och goa vännerna Lena Ph och Sofie Hedqvist.
Alltid så kul att umgås med dem, men magmusklerna får sig en törn, för det
fnissas och skrattas så mycket varje gång vi ses. Älskar deras härliga, sjuka humor.
Vi passade på att dyka upp där Andreas Lundstedt var dj. Han spelade cool, nostalgisk
discomusik. Kunde inte låta bli att smita in i hans dj-bås och försöka trycka på lite knappar på
skivspelaren, men han höll koll att fru Grönvall inte gjorde bus med anläggningen. Hee!
När jag kom hem på kvällen så dök det upp någon som ville in i rummet, trots att dörren var stängd.....
"hallå, har du kommit hem? Då vill jag oxå komma in!.....!
"Jasså, du trodde att du fick vara ifred bara för att du har ställt en liten förstärkare
 i vägen framför dörren........"
"Hej matte! Nu är jag här! Nu kommer jag in i studiorummet."
Det går inte annat än att älska Ripley, familjens charmtroll.
Häromdagen var jag och gigade för ett par hundra Eurovision fans.
De var över 10 olika nationaliteter samlade och de åt middag och såg mitt
uppträdande innan de sen for vidare i förhyrda bussar till finalen i Friends Arena.
Jag var överraskningsartist där och jublet som mötte mig var helt enormt när jag
klev upp på scenen. Wow, vilken publik! De kunda alla mina låtar, även de som
kom från länder som Frankrike, Spanien, Tyskland, England osv. En kille från Irland
berättade att han började lära sig svenska efter att ha börjat lyssna på min musik.
Cool att ens musik kan bli starten till en språkkurs på svenska. ;-)
Tack underbara Eurovision-publiken. Det var ett oförglömligt gig tack vare er.
Ingen tvekan om vilken finalist det här gänget höll på i Melodifestivalen.
Och här var fler som hade gjort sig Eurovision-glammiga!
 
Efter giget åkte jag till Aftonbladet där jag satt med i deras egen tv-sändning
under Mello-finalen, tillsammans med programledaren Mysia,
flitiga bloggaren Daniel Paris och Aftonbladets Olle Kvarnsmyr.
Ett jätte härligt gäng att sitta och kolla Melodifestivalen och pladdra om allt med, samtidigt.
Sen bar det iväg till Melodifestivalens efterfeste i Friends Arena. Såååååå kul.
Träffade massor av goa vänner och arbetskompisar. Det blir som en gigantisk
firmafest, där man knappt hinner hälsa på alla tyvärr. Intensivt och härligt.
Träffade fina väninnan Annika Jankell. Love her!
och så fick jag härliga pussar av mysiga vännerna Joacim Caans och Sofie Hedqvist.
Vilket party. Så jäkla kul, men tyvärr var jag tvungen att åka hem redan vid
02.30, då jag skulle upp till jobb tidigt nästa morgon. 
Härliga, roliga dagar! :-)
 
 
#1 - - Jennie:

Vart tog " Då ska jag berätta lite mer om mina resor för ett par veckor sedan till Los Angeles, om Rock of Ages premiären, om de olika tv-inspelningarna, om Shirley Clamps underbara födelsedagsfest i söndags och mycket mer." vägen? Du har inte skrivit om det ännu...