HOPPET ÄR DET SISTA MAN HAR / HOPE IS THE LAST THING ONE HAS

(SWEDISH - THEN IN ENGLISH):
 
Livet går ju upp och ner för oss alla och ibland kan hopplösheten flåsa en i nacken.
"Kommer det verkligen att bli bättre?" är en fråga som ofta dyker upp inom en, när man går igenom kriser och tuffa perioder i sitt liv. Då är det magiskt att få ta del av solskenshistorier från verkligheten som den om katten Bob och hans husse James Brown. James, som är en f.d drogberoende och hemlös, som tillsammans med katten lyckades vända sitt liv. Lyssna på hans berättelse i klippet här.
 
Det är inte bara en sporre för många av oss, att livet kan vända till något otroligt positivt, när man minst anar det. Det är också en påminnelse om att människor som har hamnat i hemlöshet, missbruk och utanförskap, också behöver allas våra fortsatta kamp att tro på att livet kan bli bättre för dem. Men framförallt är detta också en erinran om vikten av att känna sig älskad. För James blev katten Bob hans vändning att både lämna drogerna och söka sig ett liv för dem båda. Tänk vad kärlek kan betyda i våra liv.
 
Skriv gärna i kommentarsfältet och berätta vad kärlek har betytt för er. Jag besvarar alla kommentarer.
 
ENGLISH:
Life goes the up and down for us all and sometimes hopelessness is panting one in the neck.
"Will it really be better?" is a question that often pops up in ones head, when you go through crises and difficult periods in ones lives. Then it's magical to take part of fabulous stories from reality as the one about James Brown and the cat Bob. James, who is a former drug addicted and homeless, manged, along with the cat, to turn his life. Listen to his story in the clip here.

http://svenska.yle.fi/artikel/2012/11/12/katt-raddade-liv-blir-film
 
It is not just a spur for many of us, that life can turn into something incredibly positive, when you least expect it. It is also a reminder to people that have fallen into homelessness, abuse and alienation, also need everyone's continued struggle to believe that life can be better for them. But above all, this is also a reminder of the need to feel loved. For James the cat Bob became his reason to both leave the drugs and seek out a better life for them both. Love can do miracles in our lives.

 You're welcome to write in the commentary column about what love has meant for you. I reply to all commentaries. :-)
 
 
 
#1 - - Sandra:

Ja visste den underbar den berättelsen med katten ❤️

Kärlek är ett vackert ord :)

Jag saknar mycket av detta fina ord, på många olika sätt. Har inte direkt blivit bortskämd med kärlek men älskar att få visa folk min kärlek genom uppmuntran, ärlighet och
stöd.

Kärlek för mig ska vara villkorslös. Jag förväntar mig inget tillbaka om jag väljer att ge nån "min kärlek".....eller ehhh det kanske man ska göra 🙈🙉 men jag klarar mig på ett eller annat sätt ändå ;)
Mitt tomrum på kärlek kanske fylls på under livets gång. En kram kan göra mycket och fylla det mesta av hålet. Men jag brinner för att hjälpa och peppa andra, glömmer oftast bort mig själv mitt i allt. Måste bli skärpning på det nu! 😉

Hoppas det gick bra på repet idag trots att danspartnern var sjuk. Hoppas han krya på sig fort
Stor kram Sandra 😊

Svar: Ja alla behöver känna sig uppskattade och omtyckta. Jag tycker absolut att du ska unna dig själv massor. Glöm inte bort dig själv mitt upp i omtanken om andra. Man kan räcka till för både och. Nanne :-)
nanne1