Jäkla februari-baciller

I förmiddags repade vi i Let's Dance tv-studion. Jag har ju haft feber, halsont och hosta de senaste dagarna, men i morse kändes det mycket bättre och jag såg fram emot dagens repetition. Det gick bra i början, men efter ett tag började hostan sätta in ordentligt. Jag brukar sällan ge upp, men jag var tvungen att avbryta repetitionen, då hostan blev allt värre och istället fick jag åka akut till en läkare. Har fått mediciner mot både hostan, mina lock i öronen, täpptheten i näsan osv. Ja, det är ju februari - månaden då förkylningar, influensor och andra baciller härjar överallt. Känner mig ortroligt ledsen över att missa repetitionerna i dag och även i morgon, då läkaren har sagt åt mig att jag absolut måste ligga till sängs, minst både i dag och i morgon.
 
Så maken Peter fick hem en lipsill som grät floder över att missa två repdagar. Jag vet, hälsan är viktigast, men jag vill ju så otroligt gärna repa de här sista, viktiga dagarna, inför premiären på fredag.
Nu blir det inte så. Jag ska hålla mig stilla och sova mellan alla hostattacker i dag och i morgon, i förhoppning om att må bättre på fredag.
 
Det är fler här i familjen som ligger däckade i influensa, så just nu är vi ett snyggt gäng här hemma som hostar och snörvlar i kapp och febersover. Så jag kommer inte att blogga något mer i dag. Nu ska jag bara sova och vila. Puss till er alla!
 
#1 - - Anonym:

Nääää fy vilka dumma baciller :-( Vila och ta hand om dig så du blir frisk på Fredag! ❤️💐

Svar: Tack söta du! Ja, det är vila som gällde både i går och hela dagen i dag. Kram! Nanne :-)
nanne1

#2 - - Salalalalallad:

Nä usch vad tråkigt! Speciellt jobbigt att ligga sjuk när man har andra saker man skulle vilja göra.

Krya på dig.

Svar: Tack rara Salalalalallad! Ja, det var bara att avboka det fullbokade dans-schemat i går och i dag. Kram! Nanne :-)
nanne1

#3 - - Eva Nilén:

Herrejisses! Krya snabbt på dig men riskera inte hälsan för tävlingens skull.
Vill så gärna se dig i Let´s dance men vill ännu hellre ha dig på sångscenen i många många år till, så var rädd om dig.
Apelsiner, glass och varm saft.....det är bra det!

Svar: Gulle dig, Eva! Ja, jag tar det jätte lugnt och riskerar inte hälsan, men samtidigt är viljan så stark att få dansa. Jag ääääälskar ju det. Kram från en hostig Nanne :-)
nanne1

#4 - - Pia:

Hoppas verkligen att bacillerna flyger och far! Det märktes inget av det när du dansade som ett riktigt proffs igår.
Du var verkligen superduktig!
Ha en fin helg!
Kram
Pia

Svar: Tack rara Pia! Kram! Nanne :-)
nanne1