En groupie på Grand Hotel

Wow, vilka intensiva, härliga dagar detta har varit inför Let's Dance.
I går var det nästan 9 timmar av piffning och fixning och sen olika fotograferingar och vinjettinspelningar till programmen. "Vinjett", innebär alla de där korta avsnitten i början av programmet och före och efter att man har dansat osv. Ve och fasa, nu börjar det kännas av att det närmar sig. Kul men också otroligt pirrigt. ;-)
 
Kl 8 på morgonen var vi på plats i dag på Grand Hotel och där var massor av frisörer och make up artister som stod redo för att hjälpa oss alla med våra hår och vårt smink. Efter två dagar på raken av hår och smink-hjälp kommer det att kännas tomt och trist att sminka sig själv i morgon bitti. Hee! ;-)
Själva presskonferensen startade med att alla proffsdansarna gjorde ett öppningsnummer. Det blir lite annorlunda klass på dansen utan oss amatörer. Fniss! 
Jag och min danspartner Tobbe var först ut av alla paren på scenen att möta pressen och intervjuas av David Hellenius och Jessica Almenäs. De är ett fantastiskt programledarpar.
Sen fick jag och Tobbe stå och invänta övriga 8 danspar och deras respektive intervjuer på scenen. Men det gjorde inget - det var mysigt att stå där och följa allas entréer och snack och vi kunde stå där i lugn och ro och tissla och tassla. 
Undrar vad Tobbe säger här? Kanske att "hans danspartner har guldfiskminne" när det gäller danssteg. För det var vad han skvallrade om till David under intervjun och faktum är att det stämmer helt och hållet. Jag springer runt som en yr höna på dansgolvet i replokalen och försöker hela tiden komma ihåg alla steg och tekniska detaljer.
Efter Davids och Jessicas intervjuer med alla så ville han ta en selfie.....eller var det en groupie?!?! Hur som helst, så trängde alla vi linslöss glatt ihop oss. "Say cheeeeese!"
Hmmm, ser inte David lite ofokuserad ut här..... ;-)
Sen var det dags att möta pressen. Det blev över 1,5 timme av intervjuer och fotograferingar. Så roligt att så många inom media är intresserade av programmet och verkar så postiva till det. Vi ska göra vårt bästa för att göra det till ett kul underhållningsprogram.
I dag kom en inbjudan till det "Stora ljudbokspriset". Ett jätte fint inbjudningskort, som var en ask och när man öppnar locket så hördes en röst som "talade" inbjudan. Super proffsigt och annorlunda.
 
#1 - - JUNITJEJ:

Underbart att få se dig dansa!

Svar: Jag ska kämpa på. Vill så gärna gå vidare så långt som möjligt, nu när jag äntligen har fått börja lära mig att dansa. Kram! Nanne :-)
nanne1

#2 - - Johan:

Hej! Om du har lust kan du kolla in min musikblogg. Skriver om: 60- och 70-tals soul, ska, rocksteady, tidig reggae och blues.

Svar: Ja, det måste jag kolla in. Kram! Nanne :-)
nanne1

#3 - - Helena:

Så roligt att få se lite bakom kulisserna :) Fortsätt med många bilder - jag hänger på!
hlsn från Skellefteå

Svar: Välkommen till bloggen. Ja, jag ska fortsätta med bilder från både Let's Dance, premiärer, gigs och allt annat som dyker upp, dagligen. Kram! Nanne :-)
nanne1

#4 - - När Annie fotograferar i Kalifornien:

Haha stackare.. ;-) Du får be mannen sminka dig! Då kanske det skulle kännas bättre att sminka sig själv dagen därpå! (fast min sambo är bättre på att sminka än jag, han har pluggat make up... så störande när ha kommenterar "fel" i min make up!) ;-)

Svar: Haha! Plötsligt känns det som någonting positivt att min man Peter inte har koll på det där med sminkning. Kram! Nanne :-)
nanne1