Doobidoo

Intensiv helg - både på tv och i radio och dessutom på övriga jobbfronten. Medverkade ju i Babben & co. i lördags. Fick världens sötaste Avundsjuk-troll som nu står brevid trollskåpet i vardagsrummet.250186-187
JAJA, JAG VET ATT BILDEN ÄR FELVRIDEN MEN JAG HAR FORTFARANDE INTE LYCKATS KLURA UT HUR MAN GÖR FÖR ATT VÄNDA PÅ BILDER I BLOGGEN........
250186-186
......SÅ JAG LÄGGER IN YTTERLIGARE EN BILD PÅ TROLLET, DOCK LITE MER I PROFIL HÄR - MEN RÄTTVÄND BILD......
I fredags var jag med i Doobidoo tillsammans med Björn Skifs. Ni som sett det såg nog hur taggade vi var. Är ingen extrem tävlingsmänniska men just när jag är uppe i själva tävlingsmomentet är jag oerhört laddad och fokuserad. När allt väl är över så spelar det ingen roll om jag vunnit eller förlorat är lika glad för det men som sagt var just när jag är inne i det laddar jag till 100%. När vi repeterade på dagen, vilket man gör genom att "låtsas-tävla" sig igenom de olika tävlingsmomenten så satt Björn och jag där och upptäckte att vi hade en sak gemensamt - vi kunde det mesta men var lika sega på att få fram svaren snabbt. Så medan vi, vid varje fråga satt och tänkte i godan ro - "ööööh, vänta jag vet ju svaret på det här......jo, nu vet jag".....då hade Peter, i motståndarlaget, hunnit och trycka och svara för längesedan. Han var blixtsnabb! Ju mer repetitionen gick, desto mer såg Björn och jag ut som fiskar som hamnat på land - vi insåg att vi skulle åka på ett förödmjukande 40-0 om vi inte gjorde nåt drastiskt..... Att förlora hade vi inga som helst problem med men att sitta där ett helt program som två sega gubbar och mumla i bakgrunden "ööööh, vänta jag kan ju det här" samtidigt som Peter trycker blixtsnabbt varje gång insåg vi inte skulle vara så lysande. Sagt och gjort; Björn och jag såg varandra djupt i ögonen och sa enhälligt; "vi måste trycka först och tänka sen!!!" Sagt och gjort - vi kunde ju faktiskt massor men vissa gånger när vi tryckte så blev det just den här formen av svar; "ööööh, det är ju hon skådespelerskan som spelade Alexis i Falcon Crest (menade dock Dynastin).....och hon har en syster som skriver böcker.....vad hette den boken nu igen.....osv".....och så pågick det: vi kunde ju svaren men våra hjärnkontor behövde helt enkelt lite extra tid ibland när vi skulle hitta de rätta namnen.. Så var det naturligtvis inte i allt - många frågor kunde vi verkligen blixtsnabbt; men våran strategi- omläggning kändes spännande. Så från att sitta som två tröga, idisslande kor under repetitionen förvandlades vi till två adrenalinstinna, laddade tävlingsmänniskor och kul hade vi verkligen! :-)
250186-179
I LÖRDAGS BLEV DET LITE BARHÄNG EN STUND EFTER SPELNINGEN TILLSAMMANS MED GREG, DAVID OCH NICKLAS FRÅN BÖRSEN. TRÄFFADE FLERA ANDRA KOLLEGOR FRÅN ANDRA TEATRAR, BL.A KIM SULLOCKI FRÅN INTIMAN OCH FLERA FRÅN SINGING IN THE RAIN-GÄNGET.

#1 - - Lina:

Skiiiiiiiitsött troll!

#2 - - Cajsa:

och så kommer sega Cajsa..
fattar inte.. vad finns det att öva på i en frågetävling? :O mer än er låt..XD

trollet är sååå söt!! skulle nästan göra vad som helst för att bara hålla i det.. XD haha.. :P men gumman, det är inge svårt att vända bilderna.. :) jag lär dig nästa gång jag träffar dig.. ;-) hm.. :P
Jag sparar ju alla dina bilder så jag vänder de innan jag sparar.. ^^ de är sååå fina! :D

puss på dig, älskar dig! ;-)

xoxo Din lilla Cajsa..