Nämen, är det natt redan?!?!

Vart tar dagarna vägen? Man vaknar......svisch så är det plötsligt kväll och dags att gå och lägga sig och där sitter jag med "saker-jag-inte-får-glömma-bort-att-göra"-listan i handen och inser att jag återigen inte hunnit ens hälften av allt samtidigt som jag hela tiden kommer på mer till listan; "får inte glömma att ringa....", "måste komma ihåg att boka om mötet....", "mailade jag till alla angående kommande giget i veckan.....", "shit pommes-frites, jag har glömt att boka replokal"....., "När började Felix fotbollsmatch i helgen - jag hinner nog dit om jag.....", "ena kusinen fyller år på torsdag, måste handla present....."........och så fortsätter det. När jag går och lägger mig känner jag mig som en enarmad bandit - det snurrar runt och jag är övertygad om att om jag öppnar ögonen så kommer det att rulla upp två körsbär till pupiller! 
*
Expressen skrev för ett par dagar sedan om stödföreningen jag håller på och startar upp för att kunna hjälpa barn som är utsatta på ett eller annat sätt; mobbad, tuffa hemförhållanden eller andra problem. Efter det har jätte många hört av sig och vill hjälpa till på olika sätt. Det finns mycket ondska och elände i världen men det finns också så otroligt många guldklimpar och det märker man vid sådana här tillfällen. Vilka fantastiska eldsjälar som har hört av sig. Tusen, tusen tack. Vi kommer att kontakta alla så fort det har kommit igång ordentligt. Jag brinner för detta och det känns så otroligt kul att äntligen få börja med det på allvar. Men det är enormt tidskrävande för det är så väldigt många pusselbitar som ska falla på plats. Det krävs väldigt mycket organisation men tids nog ska detta ta form ordentligt. 
*
Många av er som har följt mig genom åren, vet också att jag har ett hopp om att i framtiden vid jul och nyårsperioder, kunna ha några hus tillgängliga runtom i landet, dit barn kan få komma om de har det rörigt hemma. Det är ju den stökigaste tiden, med mycket alkohol och bråk ofta som efterföljd där många barn får fly hemmet, ibland själva och ibland med den ena föräldern. Att då få komma någonstans där det är ombonat med några enkla julklappar och framförallt där du kan få sova tryggt, tror jag är otroligt värdefullt. 
*
Har över 1500 nya facebook-vänförfrågningar igen. Jag använder min facebook enbart för vänner som jag känner, då jag inte ens hinner med att hålla kontakt med dem som jag skulle önska, men nu har jag startat en sidan även för allmänheten efter alla 1000-tals återkommande vän-förfrågningar. Ni kan söka söka på "Nanne Grönvalls Allnewfriends"   så hittar ni den sidan. 
*
Har kommit igång och börjat skriva och spela in demolåtar. Askul! Har börjat jobba i Logic och sitter där i min egna lilla studio-hörna och lägger in trum-loopar, basgångar, gitarrer och en massa andra ljud och sen står jag vid mikrofonen och skrålar in sången och stämmor på det. Det sistnämnda blir verkligen hej-och-hå, för jag är super kass på att hitta på stämmor men med lite envishet (och sänkta krav på hur det ska låta) så blir det någorlunda lyssningsbart till sist. Det är mycket tekniskt att lära sig; olika effekter att lägga på olika ljud, att "skära" i basen så att det inte blir för mullrigt ljud, att använda en "limiter" så att ljudet inte blir överstyrt, osv, osv. Jag ser nog ut som galna professorn i "Tillbaka till framtiden" där jag sitter framför datorn och försöker lära mig alla nya detaljer i det här musikprogrammet som jag aldrig jobbat med tidigare; håret på ända, tungan i mungipan, panna i djuuuuupa veck och fokuserad glasartad datablick - så ser jag ut framför datorn just nu. 
*
Puss, natti-natti och glöm aldrig att ni alla är unika!!!!!!  :-)
#1 - - Lina:

Asså iiiih vad fin du är, tänk om alla visste vilken människa du är! Sitter här, gick upp en hel timme för tidigt. Klockan var då 05:00 och jag skulle upp precis nu (06:00)... hade ju klätt på mig och fixat när jag märkte att jag var uppe för tidigt... typiskt. Ska nog gå och få något gjort. Pusssssssssss!

#2 - - Celicia:

Det där med husen var en väldigt bra idé. Har själv suttit i den båten. Jag var oftast rädd. Men i mitt lilla rum där vi bodde innan så hade jag en någorlunda stor gaderob så jag brukade krypa in i och sitta. Jag var ett olyckligt och rädd barn. Jag var en ensam varg dessutom. Men det du gör är fantastiskt, skulle funnits när jag var yngre! :-).

Har madrömmar än av alla saker som hänt. Låter fjantigt men jag har det. Vaknar gråtandes ibland.

Men det förflutna är det förflutna, bättre att leva i nuet.

Förresten vet du hur många psykologer jag har gått hos i hela mitt liv? jag måste ha haft 100.

Ingen kunde hjälpa mig. För jag kan inte släppa in människor. Har så svårt att lita på folk så det är inte sant. Du är en av kanske 5! Som jag kan lita på. Väldigt få! Dessutom har du sagt saker som INGEN psykolog någonsin sagt och jag är lycklig.

Dock inte idag.

Som är en skit dag känner jag på mig.

Vill hoppa i säng och sova. Det går ju inte.

Suck för skolan!



Tack för att du bloggar, brukar alltid bli jätte glad av din blogg :-)



kram

/C

#3 - - Celicia:

Förresten. När ska du acceptera alla dina vänner på "Nanne Grönvalls Allnewfriends"? för du har bara accepterat några! haha. Vet du inte hur man gör?!;-)

#4 - - Malin:

Hahahahahahahaha jag kan tänka mig hur det skulle se ut! Shit va gulligt. :P Gulliga människa. ;)

#5 - - erik:

hej nanne vet du hur mycket har jag längtayt efter att du ska skriva. du frästen kommer nåt skiva ifrån dig eller eller en ny singel snälla jag vill ha nåt av dig?

#6 - - Becksel:

Hejsan! Jag vill bara skriva en sak som du ska komma ihåg med Doc han lyckas alltid! Och det kommer säkert du också göra!



Kram

#7 - - Cajsa:

haha, det är ganska kul att hitta stämmor tycker jag! :) jag suger på arr och komp (även att vi läser det nu) men stämmor kan jag fixa att fixa ihop... inte TOPPEN bra pådet dock och jag är ganska rädd att det blir fel så, så fort vi gör någe liknande på skolan eller nåt så börjar jag sjunga på en stämma och sen blir det så tyst efter så man ba "inte det? Blev det fel?" hahaha!



Tror nog att du fixar någe bra! :)



Logic, funkar det bara i macar eller? vet ju att du har mac och inte pc.. :P

xx Cajsa