Äh, jag har sett dig uppträda så många gånger redan!


I dag har jag varit och gigat på Familjehemsdagen på Älvsborgs Fästning. Redan kl. 8 i morse tog vi båten dit ut för att soundchecka. Alla där jobbade med stort engagemang och hjärta. Det här var en dag vikt för barn som familjehemsplacerats och deras fosterfamiljer. Mitt upp i den här hemska historien som just nu belyses i media, där en fosterfamilj i Dalarna behandlat sina fosterbarn fruktasvärt illa, är det ännu viktigare att komma ihåg alla dessa fantastiska eldsjälar som tar hand om barn som behöver stöd i livet, med ett osvikligt engagemang. Det låg otroligt mycket värme och kärlek i luften och jag är så imponerad av både alla dessa vuxna som finns där för barnen, men framförallt dessa underbara barn och tonåringar som med en sån glöd i blicken ger så mycket energi och glädje, trots att så många av dem gått igenom mycket tuffa saker i sina liv. 
Om några år är mitt mål att också kunna ta hand om barn som behöver en trygg tillvaro, tillfälligt eller under lång tid. Men det kan jag inte göra förrän jag har dragit ner på resorna i mitt jobb. För det skulle vara ohållbart att få hem ett barn som kommer från svåra uppväxtförhållanden och behöver tid, engagemang och kärlek, om jag konstant samtidigt är på resande fot, som jag gör just nu. Men om ett par år så.......

Efter soundcheck kl. 09.00 så började jag piffa i ordning mig inför spelningen som var 
utomhus. Det blåste JÄTTE kallt så det blev ingen klänning den här gången på scenen.......

.....och Kim satt kvar i logen med en bok i handen och mumlade: 
"äh, jag har sett dig på scenen så många gånger förr, så jag sitter kvar 
här, invirad i mysiga filten och fortsätter läsa istället!" ;-)

Det blev ett fantastiskt drag på publiken och barnen sjöng med så jag knappt
hörde musiken. Många blivande sångare där i publiken! Efter giget skrev
jag autografer i drygt 45 minuter. Fick en ballong i form av ett hjärta och 
ett par jätte fina teckningar, av några tjejer i publiken. Tack söta ni!


I går kväll var Kim och jag och kollade på Cabaré Lorensberg. Jag har sett den en gång tidigare, men showen är så bra att det var lika häftigt att se den igen. :-)
Efter showen blev det "nattamat" i korvkiosken mittemot. De har mjölkfritt potatismos där och för mig som är 
mjölkallergiker är detta mos himmelriket. Jag moffade i mig massor av mos och korv, sen åkte Kim och jag till hotellet
och satt uppe på hotellrummet och pratade halva natten om allt möjligt. Vi har hängt ihop i över 35 år och känner varann utan och innan. Det är häftigt att ha en sådan osviklig vänskap. Vi är som ett gammalt gift par som ofta redan innan vet vad den andra ska säga, göra eller hur vi kommer att reagera på saker som dyker upp. 
 
I fredags var jag och såg på Hanna Hedlunds show på Mosebacke. Det var bland
det bästa jag någonsin sett. Tvära kast mellan humor och allvar. Ena stunden
satt jag och skrattade så jag kiknade och i nästa stund föll små tårar ner på
mina kinder. Hanna är en av våra absolut främsta artister! 
#1 - - Helena:

Wow Nanne, verkligen wow! Jag slutar aldrig förundras över din otroliga kärlek! Tack för att du förgyller min tid på jorden. Kramar till dig

#2 - - Cajsa:

Håller med Helena! WOW Nanne! :O



verkar som om det va ett grymt gigg också. :)



Nu är jag supertrött så jag ska gå och lägga mig. :)

Pussar och kramar!

xx C..

#3 - - Celicia:

Åhhhh jag dööööööör av bilden på dig!!!!!!

MAN FÅR INTE VARA SÅ SÖÖÖÖÖÖT!!!!!!! Det går inte!

Bajs att jag inte fick svar på om det var en allmän spelning eller inte... Med tanke på att jag faktiskt KUNDE varit där gör mig bara deprimerad då jag vet att jag förmodligen inte kommer kunna se dig alls i sommar... Så då får jag vänta till hösten.. och då har det gått nästan ett år sedan sista gången man träffade dig! Gud, detta låter så fanatiskt. Men den glädjen du skänker ofamnar min själ med glädje och kärlek. Skulle behöva lite sånt nu.. Men jag får få glädjen genom dessa bilderna och din musik... Den bästa medicinen som finns mot deppighet!



Kram underbara du!

#4 - - Ingegerd:

Håller med, WOW du är så grymt bra.

Du lyfter verkligen publiken, vilken energi.

Tack!

Från en "mamma" som var med på Älvsborgs fästning.

#5 - - Lina:

Jag menar det verkligen när jag säger det; Jag har ALDRIG i mitt liv träffat någon mer omtänksam och kärleksfull än vad du är. Shit alltså! Jag älskar dig!



Och bilden på dig då... Som Celicia skrev; Man får inte vara så söt! Du kommer nog få höra det här ett bra tag fram över; Du passar SÅ bra i blont!

#6 - - danny:

tack nanne för att du finns. en en sak hur många artister är vårans bästa som finns i sverige, för nåra säga abba är absolut största nåra säger carola allså jag fattar ingen och jag själv tycker du disar alla artister i hela gjorden sådäså och jag kommer älska dig så länge jag lever puss

#7 - - Malin:

Herregud Nanne! Går det att vara mer engagerad i människors rättigheter än du redan är?! Du är helt fantastisk Nanne! We all gotta love ya! ;D Puss!!

#8 - - Rosie:

Hej Nanne!

Jag o min dotter Johanna tycker väldigt mycket om dej vi har tillsammans upplevt en hel del svåra o traumatiska saker i vårt liv och det har hennes två större bröder också fått känna av. Jag o Johanna har i din musik funnit en stor tröst. Jag har varit svårt sjuk och genomgår just nu en skilsmässa från min dotters far. Men vi har varann och din musik som flödar av ärlighet o kärlek du verkar vara en alldeles underbar människa TACK för att du hjälpt oss och för att du lyfter oss med din musik!

Många kramar till dej från oss! P.S vi var i sälen i somras o såg dej, vi var så lyckliga att vi hade råd att åka dit så vi fick se dejD.S

#9 - - Lena Rausner:

Nanne, hur man än försöker "undvika" dej o din musik så poppar du upp i tid o otid (ja jag har en o annan skiva i min samling me...)!

Du e bara fantastisk o jag sitter just nu o diggar varenda låt i Svt24 o din krogshow. Jag upptäcker åter igen att jag kan alla låtar (fast jag ofta TYVÄRR glömmer bort dej, hahahaha) FÖRLÅT!

Du e bäst o jag hoppas att du kanske tar din show till Malmö - för då sitter jag där längst framme vid scenen, dragen av din karisma!

När jag ser showen idag så inser jag hur SVERIGE ni är! Ni e bäst... o här kommer avundsjuk på TV bakom ryggen på mej?!?!?!

Hjälp, ojjjj.... har inte tid mer!

Stora Skåne-kramar o välkoommen hit - vi älskar dej!

Lena