GOD JUL & GOTT NYTT ÅR!!!


Nu är vi klara med gigen i Båstad. Tusen tack till alla som jobbar på Ladan,
scentekniker, bandet och alla härliga gästartister; Sanne Salomonsen,
Jenny Silver, Playtonet och här på bild; Lotta Engberg och Lasse Berghagen.
Det har varit så sagolikt kul att få jobba med er allihopa! :-)
*
I natt var jag och gästade radioprogrammet Vaken i P3/P4.
Tusen tack till Peter Sundberg och Jesper J Rubin. Så otroligt rara.
En timme gick jätte fort att prata bort tillsammans och kul var det! ;-)
Vi pratade bl.a för första gången om att jag ska göra huvudrollen i en
teaterkomedi hösten 2011. Jag berättar mer om det i nästa blogg.

Tomtemor stripnummer i Ladan....plagg 1.....

plagg 2......

....och slutligen plagg 3! Tomtemor hälsar alla en riktigt god jul!
(Tog privat lektioner i poledance, inför detta stripnummer. Det var riktigt
kul. Trodde dock att jag tog lektionerna anonymt, men en dag när
jag repade med bandet frågade en av tjejerna "går du på stripstångs-kurs?"
Ryktet gick snabbt. Hee! Ja, ja, det var i alla fall så roligt så jag skulle
absolut kunna tänka mig att ta fler lektioner.)

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR MINA KÄRA, FANTASTISKA FANS OCH VÄNNER!
Tusen tack för all eran support genom detta år. Ni är så ovärderliga.
Ta väl hand om er, glöm aldrig bort att ni alla är unika och var
aldrig rädda för att försöka uppnå era drömmar.

Nu kommer jag att vara ledig, fram till den 7:e jan, då jag ska uppträda
på Gaygalan i Norge (Oslo). Jag ska ta det lugnt och hinna vara med
familj, släkt och vänner under jul och nyår och kommer att blogga igen, första
veckan i januari.

Några bilder från videoinspelningen av En Rastlös Själ, som jag glömde
lägga in i bloggen i somras. Så vi tar det som en liten blänkare nu om hur
härlig sommaren kan vara, mitt upp i denna vinterkyla.


HAPPY NEW YEAR!!!
För att få lite perspektiv på våran tidsepok, inför 2011, så vill jag
avsluta med visa nedanstående bild:
1950 visade man hur en hemdator kommer att se ut 2004:
(I dag slår man irriterat på tangenterna om servern är för långsam
eller om uppkopplingen bryts, men tänk då hur många som hade
fått psykbryt, sittandes vid den här datorn på kvällarna och försöka
surfa, facebooka, chatta och spela lan-spel.......)

HÄR ÄR TEXTEN SOM STÅR UNDER BILDEN: Scientists from the RAND Corporation
have created this model to illustrate how a "home computer" could look like in the
year 2004. However the needed technology will not be economically feasible for the
average home. Also the scientists readily admit that the computer will require not yet
invented technology to actually work, but 50 years from now scientific progress is
expected to solve these problems. With teletype interface and the Fortran language,
the computer will be easy to use.
#1 - - Lina:

Ha en uuunderbar jul och ett gott nytt år Nanne! Tack för det här året! Ser fram emot nästa, vilket blir mitt åttonde år som Nannefan. När det blir tio år så blir det fest!



Tycker det känns bra med ett nytt år, går in på min sista termin i grundskolan och sen slipper jag det helvetet och alla idioter som hör till för all framtid och får ÄNTLIGEN börja gymnasiet, med nya, förhoppningsvis härliga, människor. Har längtat sen 6:an!



Det jobbiga nu är att lära sig skriva 2011 istället för 2010. Det tar minst ett halvår innan jag lär mig skriva årtalet utan att tveka... hahahaha.



Once again, god jul och gott nytt år fina! Njut av ledigheten och ät myyycket mat (haha, som om du inte skulle göra det..) ;)



Puuuuuss!

#2 - - bewar:

godjul och godnytt år hoppas du ska ha helt underbart under de här lediga dagar som du ska ha. tack för 2010 minnena som du har get mig kommer alldrig glömma.

du nanne vad heter den låten som du önskade igår på vaken den rockiga låten har letat efter så länge men vet inte vad gruppen heter vill så gärna veta det låten var så jätte bra.

puss och kram önskar jag dig hoppas du kommer ha helt underbar 2011

#3 - - Bryndis:

Önskar dej & familjen god jul och gott nytt år =)) hoppas du njuter av att bara slappna av..äta god mat och umgås med nära & kära...det ska jag göra :)) (Y)...

Tack för iår!!

Vi syns nästa år när du kommer "refreshed" och full av energi tillbaka!!

puss finaste

.....love u!!

#4 - - Helena LW:

God juuuuul och tack för ett underbart år <3

#5 - - Malin:

Om du ska uppträda i Oslo måste jag ju säga till min lilla kompis Kitane att kolla! :DDD



God jul och gott nytt år!!!!!!! :)

#6 - - Cajsa:

hahaha alltså....du är så söt så det är gaaalet! xD

#7 - - Celicia:

Underbart fina du! GOTT NYTT ÅR! och framförallt.. GOD JUL!

Tack för ett helt fantastiskt år. Du har gett mig så mycket. Bara genom att du finns. Finns inte ord nog att tacka dig.. 2011 är ett nytt Nanne-år.. Ska bli fantastiskt och se vilka platser som livet tar mig till.. :)

2011 är mitt år känner jag.



PUSS FINA!!!

NJUUUUUUT av ledigheten! Du förtjänar den!

#8 - - Josefine:

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR! Ha det bra nu på din ledighet, du förtjänar det. ;-)

Tack för i år och vi ses nästa år igen.



Många pussar och kramar från Josefine <3

#9 - - Cajsa:

god jul!

#10 - - ida:

NANNE!! inte ska du gå o bli strippa (ialla fall inte på barer...)

när du spela in en rastlös själ så spela du ju in den i en flicka som hete natalis hus men innan dom bodde där så bodde dom bredvid min mormor o morfar då va vi typ bästisar men som sakt så har dom nu flyttat o vi umgås inte längre men efter en tid så blev jag nanne fan!! (väääldigt stort) och sen på facebook skriver hennes mamma att nanne grönvall spela in en vedio hos oss... snacka om att jag blev avis men jag blev inte så avis på att hon skrev "barnen fick autografer" för en sån har jag redan!!! den fick jag när du var på Tidaholms 100-jubeleum...

jag kunde varenda låt du sjöng..

jaja bye IDA

#11 - - Jessica:

God jul och gott nytt år!Tack för att du är så underbar!Många kramar Jessica

#12 - - Cajsa:

GOTT NYTT 2011 sötaste! :D

#13 - - Cecilia:

Vad kul! Jag har en kompis som håller på med pole.



Önskar dig ett fantastiskt 2011!



På min blogg får du nu 14 nycklar för att uppnå ditt drömliv. Kolla gärna in det!