Nanne i P4 - premiär


Efter premiärsändingen av "Nanne i P4 posade vi i studion; Christer Lindarw,
Anders Tegner, Isabella, några av killarna från Svenska Lyxorkestern
(Hans Gardemar, Peter Milefors, Magnus Bengtsson och Bosse Persson).
Det blev rockpose eftersom vi i slutet av programmet pratade om vad
som krävs för att anses vara en riktig rockstjärna.

"Ska det vara rock så ska det" sa plötsligt Christer Lindarw och började
ta av sig brallorna......

......och moonade glatt. Vi som trodde att han var minst rock'n'roll av oss
alla och så visade det sig vara tvärtom. :-)
Här kan ni höra mer om vårt rocksnack:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=4080&artikel=5057712

Anders Tegner kom och hälsade på med sin dotter. Vi pratade rock.
Om det är någon som har koll på rockvärlden så är det han. Det han
inte kan och vet om rock är inte värt att veta. :-)

Iggy Pop har sagt i en intervju "dagens rockstjärnor är som blaskiga drinkar".
Bartendern Isabella Grabb från Pub Anchor kom därför och hälsade på och blandade
2 drinkar; en Nanne-drink och en Iggy-drink. Nanne-drinken var super-god,
men innehållet i Iggy-drinken.......Hade ingen aning om vad det var i den
och när jag fick veta det......sprit gjort på cocablad.....näe, vad fan!
Det dricker jag absolut inte!!!!!!!! Det är 100% emot alla mina principer!
Nanne-drinken med hallon i, fick det bli.
Här kan ni lyssna på drinkprovningen: 
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=4080&artikel=5064891

Jag har ofta undrat hur två personer kan ge så helt skilda versioner, i en
domstol t.ex, av samma händelse som de har varit med om.
Tv-domstolsprogrammet Judge Judy t.ex där den ena säger; "det var han
som började bråka" och den andra säger "näe, jag var inte ens där när
bråket började. Jag kom när det redan var igång": Ljuger en av dem medvetet,
kallt och beräknande eller är det så att de har olika verklighetsuppfattningar och
att bägge parter verkligen tror att deras version är sanningen?
Erik Ackerman som har varit chef för en förhörsledarutbildningen
och idag föreläser om kroppsspråk och lögn, kom och försökte ge lite klarhet
i detta.
Han berättade också att nervositet, värme och om man blir svettig, kan påverka
en lögndetektortest. Då insåg jag, som närmar mig 50 års ålder med stormsteg,
och klimakterievallningar, att en lögndetektortest vid denna ålder skulle kunna
vara ödesdiger för mig, hur oskyldig jag än är. Här kan ni höra Christers
kommentar om detta.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=4080&artikel=5064976

Ylva Ryngebo kom och berättade om sina uppfinningar och om hur tufft
det är att ge sig in på innovatörs-yrket. Hon har blivit lurad på både sina
uppfinningar och ekonomiskt flera gånger. En gång fick hon t.o.m köpa
tillbaks sin egen uppfinning av några som hon litat på och som skulle
hjälpa henne. Det är alltså inte bara inom showbiz man åker på luringar.
Både Christer Lindarw och jag har åkt på våra ekonomiska blåsningar
emellanåt, genom alla dessa år, av människor man litat på. I alla yrken där det
finns möjlighet att tjäna större summor pengar, dyker det också upp folk
som inte har någon empati, utan bara roffar åt sig för egen vinning. Trist men sant.
Men jag säger fortfarande ihärdigt; "visst finns det puckon som dyker upp i ens liv
och beter sig illa, men majoriteten av människor i världen
är bra människor, som vill andra väl. Det får man aldrig glömma, när
det känns som mest hopplöst, när man drabbats av idioter! Jag tror på
människor välvilja in i det längsta".

Tusen tack för denna gång, härliga Christer Lindarw. Så roligt att sitta
och munhuggas med dig. Han kommer att fortsätta vara bisittare i "Nanne i P4"
varannan gång, tills det är dags för premiären av After Dark i Malmö i slutet av maj.
Anne-Lie Rydé, som även var side-kick förra året, återkommer nästa fredag och
därefter varannan vecka under dessa två månader som programmet kommer
att sändas.
Tack även till min underbara redaktion Johanna, Erika, Ulph och Ronnie.

SVERIGES RADIOS "Nanne i P4" HEMSIDA och BLOGG en nyhet i år från förra våren
är att det går att chatta med oss under programmets gång. Ronnie Ritterland håller i chaten
och under pauserna kommer hon in med meddelanden och berättelser från er, som jag
läser upp under programmets gång om jag hinner, vilket jag gjorde i fredags. Ett stort tack
för era spökhistorier.

HÄR KAN NI ÄVEN HÖRA OLIKA KLIPP FRÅN PROGRAMMET FREDAGEN DEN 13 APRIL:
BLOG & RADIOKLIPP NI KAN LYSSNA PÅ:
http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=4080
CHAT MED LYSSNARNA UNDER PROGRAMMETS GÅNG:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=4080&artikel=5064280

Ronnie Ritterland sköter "Nanne i P4":s-blog och chat  Hon twittrar även själv både om mitt
och andras radioprogram och kommer dessutom twittra från Eurovision i Baku, så jag vill
varmt rekommendera er att följa henne: RONNIE RITTERLAND: https://twitter.com/#!/ronnieritter

Och på twitter kan ni även följa mig både före, under och efter sändning och naturligtvis
övriga dagar vad jag har för mig:
NANNE: https://twitter.com/#!/nannegronvall
#1 - - Jennifer:

Hej Nanne! Jaag missade programmet.. Finns det att se/lyssna på någonstans? Vill verkligen inte missa de. ;) haha.

Och om du vill och har tid så kanske du kan läsa min blogg? :) skulle vara jätte snällt: )

Många kramar ifrån dit största fan Jennifer! <3

#2 - - Joanna Rubin:

Nanne! Great that you have your own blog! Pretty colours and funny photos in the notes! Haha!



www.twitter.com/rubinjoanna

#3 - - Celicia:

Haha.... Christer fortsätter att förvåna världen.



Ska lyssna på din program nu direkt, inte hunnit.

Busschauffören som kör mig ifrån skolan till stationen varje fredag lyssnar på ditt program! Så när jag inte hör.. så säger jag "HÅÅÅLL KÄFT, NANNE ÄR PÅ RADION!!!!!!". Ingen är förvånad ;-)



Också anti-droger och alkohol. Tjoho!

#4 - - Malin:

Hahaha jag tror säkert att Iggy skulle kunna sluka den där blaskiga drinken utan några svårigheter! Skön kille! ;) Måste ta och lyssna på programmet! Missade det! Fy mig!

#5 - - Jonas Ryngebo:

Nämen äre faster och nanne där ;)